Conferinţa BURSA "Strategia de dezvoltare a României"

V.I.
Strategia dezvoltarii României / 28 mai 2019

Conferinţa BURSA "Strategia de dezvoltare a României"

Actualizare - ŞTEFAN-RADU OPREA, MINISTRUL PENTRU MEDIUL DE AFACERI, COMERŢ ŞI ANTREPRENORIAT: "Programul de guvernare răspunde nevoii de a avea o strategie de dezvoltare durabilă"

Există o strategie de dezvoltare şi o strategie în ceea ce priveşte abordarea comerţului şi antreprenoriatului în Ministerul Mediului de Afaceri, Comerţului şi Antreprenoriatului şi există o strategie de dezvoltare durabilă a Guvernului României, toate fiind sintetizate în programul de guvernare, a declarat Ştefan Radu Oprea, ministrul pentru Midiul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat.

Domnia sa a precizat că această afirmaţie se bazează pe faptul că ţara noastră se bucură de o creştere economică reală începând cu 2017, când am avut cea mai mare creştere economică din Europa, 4,1% anul trecut şi peste 5% în primul trimestru al acestui an.

Ministrul de resort consideră că antreprenoriatul este o necesitate şi trebuie să se dezvolte: "Spiritul antreprenorial trebuie să renască în România şi de aici nevoie programului Start Up Nation care s-a dovedit a fi un fenomen de succes".

Totodată, domnia sa a adăugat faptul că acum doi ani, înaintea de a începe programul Start Up Nation procentul tinerilor care doreau să devină antreprenori era aproape zero, iar astăzi 6 din 10 tineri doresc să devină antreprenori.

O altă nevoie a companiilor româneşti o reprezintă internaţionalizarea, a mai transmis ministrul de resort, care a precizat că la 30 de ani de economie de piaţă ne-am maturizat suficient astfel încât să putem ataca pieţe regionale, internaţionale şi să dezvoltăm companiile româneşti, capitalul românesc.

Ştefan Radu Oprea a mai declarat că, în cadrul ministerului, sunt dezvoltate programe care răspund nevoilor companiilor, cum este, de exemplu, programul de participare la târguri şi expoziţii sub pavilion de ţară şi, de asemenea, internaţionalizarea care răspunde nevoilor firmelor de a participa sub brand propriu.

(A.T.)

------------

Actualizare - CRISTINA FLORESCU, ARSCM: "Trebuie să învăţăm să facem tranziţia de la idei la proiecte"

Trebuie să învăţăm să facem tranziţia de la idei la proiecte, a menţionat Cristina Florescu, event manager în cadrul Asociaţiei Române pentru Smart City şi Mobilitate (ARSCM), care a vorbit despre proiectele de tip smart city şi despre importanţa lor pentru dezvoltarea municipalităţilor.

Printre altele, Asociaţia derulează proiectul "Caravana smart city", la nivel naţional. Cristina Florescu a menţionat: "Ne plimbăm prin cele mai mari oraşe din România, de doi ani. Dacă anul trecut am informat autorităţile locale despre beneficiile proiectelor de tip smart city, acum vorbim de proiecte implementate. Anul acesta am fost în cinci oraşe - am deschis la Sibiu, apoi am fost la Cluj". Este uimitoare viteza cu care se dezvoltă lucrurile în vest, evidenţiază sursa citată, exemplificând: "La Cluj, autorităţile locale au anunţat în premieră un poiect mamut de 500 milioane euro - construirea unui oraş satelit întins pe 200 de hectare de pământ, care presupune înfiinţarea a 20.000 de noi locuri de muncă şi care poate găzdui 100.000 de locuitori. Acum câţiva ani nu puteam vorbi de astfel de proiecte la noi. În alte părţi, există oraşe construite de la zero, smart, cu tehnologie integrată".

Un alt proiect conex derulat de ARSCM este Academia smart city - prima platformă naţională de formare profesională în domeniu, care se adresează atât angajaţilor instituţiilor publice, cât şi angajaţilor companiilor şi oricăror persoane care doresc să înveţe mai multe despre acest concept, pentru că este clar că în această direcţie ne îndreptăm, a menţionat reprezentantul Asdociaţiei. Domnia sa opinează: "Trebuie să învăţăm să facem tranziţia de la idei la proiecte. Când vom crea proiecte, vom vedea că există fonduri, mai ales în contextul în care finanţarea europeană se va baza mult pe dezvoltarea tehnologică. La acestea se adaugă, de exemplu, banii din proiectul cu chinezii. Cred că România se va dezvolta în următoarea perioadă cu paşi repezi şi că vor beneficia cât mai multe persoane de aceste soluţii tehnologice menite să îmbunătăţească viaţa cetăţenilor".

(E.O.)

-----------

Actualizare - CORNELIU BODEA, CRE: "Este extrem de important modul în care vom reuşi să remodelăm strategia energetică"

Dovada imaturităţii României este dată de faptul că politicul pare să conducă în societate, ceea ce nu este corect, apreciază Corneliu Bodea, preşedintele Centrului Român al Energiei (CRE). Peste tot, în lumea civilizată, economicul şi socialul conduc, nu politicul, acesta din urmă trebuind să asculte şi să urmeze liniile de dezvoltare pe care investitorii le dau şi de care investitorii mari au nevoie, a mai spus domnia sa. Şeful CRE consideră că ar trebui să ne gândim mai mult la rolul ţării noastre în UE, precizând: "Consider că unul dintre lucrurile importante care au rezultat după ziua de duminică este rolul pro UE al României".

În acelaşi timp, este extrem de important modul în care România va reuşi să remodeleze actuala strategie energetică naţională şi s-o implementeze în următoarea perioadă, mai apreciază domnia sa. Corneliu Bodea a declarat: "Foarte multe afaceri industriale mici s-au dezvoltat şi au preluat rolul marilor consumatori, ceea ce nu este un lucru nou. Dar trebuie să asigurăm un climat energetic propice, atât la nivelul siguranţei în alimentare, dar şi la nivelul preţului. Dacă România nu va reveni într-o poziţie corectă în a utuiliza resursele şi dacă nu va ţine cont de trendul de dezvoltare global spre surse regenerabile, dacă nu va utiliza inteligent resursa aşa numită de tranziţie energetică pe care o avem, respectiv gazul natural, atunci ne vom pierde rolul de jucător regional şi ne vom confrunta cu riscul să fim expuşi fluctuaţiei şi creşterii preţurilor energetice în regiunea noastră".

(E.O.)

-------------

Actualizare - BOGDAN CONSTANTIN ANDRONIC, SECRETAR DE STAT, MINISTERUL ECONOMIEI: Piaţa internă şi industria, priorităţile Ministerului Economiei

În perioada în care ţara noastră a deţinut preşedinţia Consiliului Europei, priorităţile Ministerului Economiei au fost axate pe două direcţii - piaţă internă şi industrie, sectoare care au o relevanţă majoră în contextul european economic şi social, a declarat Bogdan Andronic, secretar de stat în cadrul Ministerului Economiei.

Domnia sa a afirmat: "În ceea ce priveşte industria, există două priorităţi: una vizează strategia industrială, iar cealaltă digitalizarea. România a susţinut menţinerea unei baze industriale puternice în UE care să permită crearea de locuri de muncă şi să valorifice oportunităţile pe care le oferă inovaţia, digitalizarea, decarbonizara, economia circulară, care este o condiţie de bază pentru creşterea competitivităţii atât naţionale, cât şi europene. Este cu atât mai important cu cât în România ponderea industriei în PIB este de peste 25%, depăşind media statelor europene care atinge în jur de 16%".

Bogdan Andronic a mai adăugat că este esenţială şi protejarea continuă a intereselor industriilor energo-intensive, care sunt actori importanţi şi facilitatori în procesul de tranziţie spre o economie neutră din punctul de vedere al climei.

"Este o provocare, este un rol care implică investiţii majore şi de aceea noi considerăm că în UE este nevoie de un cadru previzibil care să facă actorii industriei energo-intensive să investească cu încredere şi să se întâlnească cu obiectivele ambiţioase ale politicii din mediile europene", a detaliat secretarul de stat.

Acesta a mai spus că a apreciat iniţiativa Comisiei Europene de a avea o serie de întâlniri cu actorii importanţi din industria energo-intensivă şi a elabora o foaie de parcurs pentru această industrie.

Domnia sa a precizat: "În acelaşi context şi considerând că este nevoie de o strategie previzibilă pentru 2030 pot să vă informez că la Reuniunea Consiliului UE de Competitivitate, care a avut loc luni, toate ţările membre au adoptat la propunerea ţării noastre care deţine preşedinţie ceea ce se numeşte setul de concluzii pe industrii. Acest set reiterează ideea că pentru a conserva diversitatea bazei industriale actuale, o strategie cuprinzătoare şi un orizont clar pentru 2030 rămâne o prioritate".

Prin acest set de concluzii se recunoaşte că tranziţia spre această economie neutră din punctul de vedere al climei ridică o serie de oportunităţi, care înseamnă un cadru previzibil, eficace din punctul de vedere al costurilor, favorabil pentru investiţii şi un sprijin financiar adecvat pentru a ajuta industiile energo-intensive să se adapteze la această tranziţie, a mai spus Andronic.

(A.T.)

-----------

Actualizare - CRISTIAN PÂRVAN, PIAROM: "Trebuie să luptăm ca să participăm la înaintarea blocului economic european"

Strategia de dezvoltare a României trebuie să cuprinsă obiective clare, care să trateze sincopele reale ale economiei noastre, este de părere Cristian Pârvan, preşedintele Patronatului Investitorilor Autohtoni din România (PIAROM).

Domnia sa a declarat, astăzi: "Atunci când facem strategia de ţară a României trebuie să ştim foarte clar ce să avem în vedere, mai ales că este foarte clar că trebuie să realizăm convergenţa reală pentru a adopta moneda euro".

Domnul Pârvan a vorbit şi despre importanţa valorii adăugate şi discrepanţa dintre aceasta şi cifra de afaceri, explicând: "Resursele naturale trebuie să producă valoare adăugată prin prelucrare, aşa cum am avut. În ceea ce priveşte valoarea adăugată brută produsă în România, vă pot spune că, în timp ce cifra de afaceri în judeţul Argeş este mult mai mare decât cea a judeţului Iaşi, valoarea adăugată şi contribuţia la PIB a judeţului Iaşi este mult mai mare decât a judeţului Argeş şi tocmai de aceea este foarte important profilul de industrie".

România trebuie să lupte, prin cercetătorii săi şi prin alte mijloace inovative ca să intre în lanţul de valori europene şi participe la propunerea proiectului european, şi la înaintarea blocului economic european, în caz contrar convergenţa reală nu se va putea realiza, a conchis preşedintele PIAROM.

(R.R.)

----------

Actualizare - ADRIAN TĂNASE, BVB: "Piaţa noastră de capital are o valoare de 10% din PIB, iar cea din Polonia - peste 30%"

Participarea redusă a populaţiei la piaţa de capital din ţara noastră reprezintă principalul motiv pentru care piaţa de listări autohtonă este inactivă, a afirmat, astăzi, Adrian Tănase, directorul general al Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Domnia sa este de părere că bursa de valori ar trebui să fie un pilon mult mai important în Strategia de dezvoltare a României, explicând că dezvoltarea bursieră este un deziderat al întregii Europe.

Domnul Tănase a declarat: "Europa vrea să aibă o piaţă de capital mult mai dezvoltată, iar România va adera la uniunea pieţelor de capital, scopul fiind ca societăţile să îşi găsească finanţare în piaţa de capital. În acest sens, participarea populaţiei în piaţa de capital trebuie să fie una mult mai intensă, Europa fiind plasată în urma altor economii, din acest punct de vedere. Scopul acestui demers european este ca pieţele de capital europene să egaleze, ca dimensiune, economia europeană, iar în acest tablou, ţara noastră se află foarte jos. Dacă europenii pot să atingă o valoare a pieţelor de 100% din PIB-ul european, noi acum suntem la 10% din PIB-ul European. Avem problem locale, specific. De ce suntem atât de jos? De ce piaţa noastră de capital are o valoare de 10% din PIB, iar Polonia are peste 30% din PIB valoarea pieţei? Noi avem o piaţă primară inactivă pentru că populaţia din România are o participare extrem de redusă la piaţa de capital ".

Acesta este principalul motiv, iar dacă vrem ca piaţa de capital să devină un pilon important în societate, ar trebui ca toţi stakeholderii societăţii, nu doar BVB, să aibă ca prim scop majorarea participării cetăţenilor la piaţa de capital, a conchis directorul general al BVB.

(R.R.)

----------

Actualizare - ŞTEFANIA DEAK, DEPARTAMENTUL PENTRU DEZVOLTARE DURABILĂ DIN GUVERN: "Strategia naţională de dezvoltare nu trebuie să rămână pe hârtie"

Ţara noastră are o strategie naţională de dezvoltare durabilă, care trebuie implementată, potrivit doamnei Ştefania Deak, cercetător ştiinţific la Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă din cadrul Guvernului.

Domnia sa declară: "Strategia naţională pentru dezvoltare durabilă 2030 a fost finalizată, respectiv aprobată prin hotărâre de guvern în noiembrie 2018. Această strategie a fost necesară pentru actualizarea celei anterioare, pe baza principiilor Agendei 2030, aprobată în 2015 în cadrul întâlnirii la nivel înalt a ONU, unde România a adoptat principiile dezvoltării durabile. Aceasta este o strategie de tranziţie către o societate dezvoltată pe principii economice solide şi în concordanţă cu necesităţile de protejare a mediului şi a resurselor naturale, care sunt limitate".

Ştefania Deak arată că strategia naţională are în centru cetăţeanul, bunăstarea lui, iar pentru atingerea acestui obiectiv este necesară creşterea economică sustenabilă.

Doamna Deak menţionează că Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă din cadrul Guvernului s-a implicat în activitatea de elaborare a acestei strategii, a colaborat cu toate ministerele şi autorităţile publice centrale, iar pentru ca această strategie "să nu rămână doar pe hârtie", avem nevoie de implicarea tuturor, de la autorităţi centrale la cetăţean.

(A.V.)

----------

Actualizare - EMIL DINGA, PROFESOR UNIVERSITAR: "Dezvoltarea este elementul fundamental într-un proiect de ţară"

Dezvoltarea reprezintă elementul fundamental într-un proiect de ţară, într-un model de ţară, nu creşterea economică, conform domnului Emil Dinga, profesor universitar şi cercetător ştiinţific la Centrul de Cercetări Financiare şi Monetare "Victor Slăvescu", Academia Română.

Domnia sa spune: "Structura creşterii economice este importantă, la fel viteza acesteia, dar finalitatea nu este creşterea. Există preocupări foarte importante astăzi legate de descreşterea economică. Aşa cum este mai uşor să gestionezi inflaţia atunci când ea creşte, şi mai greu când descreşte, aşa se întâmplă şi cu expansiunea economică. Drept urmare, va trebui elaborată o teorie a descreşterii economice".

Emil Dinga mai subliniază că un proiect de ţară este un model intelectual foarte pretenţios şi foarte responsabil, care implică cunoştinţe de teoria statului, de teoria dreptului, de filosofie socială, de etică, de teroria dreptăţii, de justiţie, nu numai de economie. "De altfel, după părerea mea, economia este doar un mijloc pentru a atinge un obiectiv de natură morală, socială", afirmă domnul Dinga.

(A.V.)

----------

Grupul de presă BURSA organizează, în parteneriat cu Camera de Comerţ şi Industrie a României, a V-a ediţie a conferinţei "Strategia de dezvoltare a României", astăzi, la CCIR Business Center, Sala Aurel Ghibuţiu, Bd. Octavian Goga nr. 2, Bucureşti.

Subiectele dezbătute sunt:

Dezvoltarea României - între strategie şi materializare;

Rolul României, în calitate de deţinătoare a preşedinţiei Consiliului European;

Implicaţiile Planului Naţional de adoptare a monedei euro;

Digitalizarea şi fintech-urile în piaţa bancară;

Bursa de Valori Bucuresti, pregătită pentru aderarea la o uniune a pieţelor de capital?

Implementarea proiectelor de tip "smart city";

Firmele româneşti şi multinaţionalele - concurenţă sau colaborare;

Măsuri de încurajare a investiţiilor româneşti;

Fiscalitatea - o provocare continuă a business-ului nostru;

Revoluţia industrială 4.0 - provocări si oportunităţi;

Sectorul Energetic autohton în context european;

Efectele crizei forţei de muncă în economie;

Finanţarea economiei prin mecanismele Pieţei de Capital;

România - Eroarea creşterii economice fără dezvoltare economică.

Opinia Cititorului ( 11 )

  1. I. Să integrăm conceptului de dezvoltare durabilă în toate politicile europene și extinderea domeniilor acestui concept și la cultură

    Așadar conceptul de dezvoltare durabila va avea 4 componente, dezvoltare economica, sociala de mediu și culturală. Se va pune accent pe dezvoltarea socială și ecologică prin asigurarea securității umane cu cele 7 componente

    -securitate economică, socială, de mediu, comunitară, politică, alimentară în toate domeniile sectoriale, 

    1. Să se integreze conceptului de guvernanță umanistă în curiculumul tuturor materiilor, prin care educăm viitoarele generații în spiritul cetățeniei active, a democrației participative pentru capacitarea tinerilor să se implice în formularea tuturor strategiilor integrate și a politicilor locale, regionale și europene. Democraţia adevărată se caracterizează prin procese orizontale peste un spectru larg de relaţii, în contrast cu democraţiile parlamentare bazate pe ierarhii verticale.

      Propun sa se generalizeze DLRC/Dezvoltare locală plasată sub responsabilitatea comunităţii prin: 

      - Strategii de dezvoltare locală elaborate la nivelul comunităţii pentru 

      reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie 

      şi excluziune socială din comunităţile marginalizate (rome şi non 

      -rome) cu accent pe cele cu populaţie aparţinând minorităţii roma, prin 

      implementarea de măsuri/ operaţiuni integrate în contextul mecanismului de DLRC astfel încât să se abordeze integrat proiectele trecând de la finanțare monofond la finanțare multifond. 

      Aceasta modalitate de abordare integrată și multifond va asigura acțiuni mixte. 

       

      Intervențiile finanțate prin alte programe operaționale, cum ar fi Programul Operațional Regional,Programul Național de Dezvoltare Rurală sau Programul Operațional Competitivitate și PO 

      Capacitate Administrativă, ar putea maximiza efectul acțiunilor  

      POCU, de exemplu.

      In ansamblu, guvernanţa umanistă accentuează criteriile axate pe oameni, cuantificate ca declin al sărăciei, violenţei şi poluării şi prin aderarea crescândă la drepturile omului şi la practicile constituţionale, în special în raport cu segmentele vulnerabile ale societăţii, ca şi prin abateri axiologice de la conceptele materialiste/consumeriste şi patriarhale la implinire umană. Perspectivele de guvernanţă umanistă pun accentual pe responsabilitatea elitelor şi participarea popoarelor lumii şi reprezentanţilor aleşi direcţi ai acestora. Este necesar să se exploreze sensul guvernanţei umaniste într-o serie de contexte conceptuale şi politice. 

      Intelect nefluctuant si incapabil de compromisuri. Pasiuni arzatoare. Spirit revolutionar.

    Introducerea lui in cultură, în învățământul de toate gradele și formare profesională la nivel european in scopul formarii identitatii cosmice

    Educația spirituala constituie dezvoltarea conștiinței și a responsabilității elevilor și cursanților cu privire la importanța protejării mediului înconjurător și implicit a sănătății lor. Se poate vedea un progres în ceea ce privește educația nonformală, care oferă o altfel de educație prin dobândirea unor cunoștințe noi, a unor aptitudini și abilități noi prin activități interactive, jocuri de rol, de improvizație și dezbateri. În acest context, însuşirea de către preșcolari,elevi studenti, cursanți a unei conduite ecologice sociale în spiritul protejării sănătații și a mediului din care fac parte devine o necesitate, depăşind statutul de teorie cunoscută şi transformându-se în practică - una care va conduce la crearea unui spirit si mediu sănătos. 

    Le pastrez pentru o alta ocazie. Acum reiterez unele mai vechi.

    Să integrăm conceptului de securitate umană în cadrul acestui concept de dezvoltare durabilă, prin pregătirea curriculumurilor pentru profesii verzi, pentru locuri de muncă verzi și egalitate de șanse a generațiilor viitoare, pentru afaceri verzi care să asigure securitatea ființei umane, securitatea socială, economică, medicală, ecologică, comunitară, politică, depăşind statutul de teorie cunoscută şi transformându-se în practică - una care va conduce la crearea unei abordări integrate, a securității ființei umane, în care accentul să fie pus pe prevenție. 

    Motivare 

    Schimbarea structurală la nivelul sistemului internaţional, precum globalizarea şi sfârşitul Războiului Rece are impact asupra Agendei Securităţii, prin căutarea tuturor tipurilor de ameninţări ignorate legate de securitate în Europa de după Războiul Rece, din punct de vedere feminist: foamete, boli, analfabetism, abuz de persoane şi exploatare, poluare a aerului şi a apei, schimbări climatice şi, în special, şomaj. Astfel conceptul comprehensiv al securităţii reprezintă o mare provocare pentru state şi alte instituţii existente. Acest tip de provocare constă într-o nouă legătură între ameninţările politice, de securitate şi economice care au schimbat capacitatea statului de a percepe şi a răspunde noilor tipuri de provocări şi nevoile pentru acţiune de pe o parte şi în provocarea instituţională legată de competenţa instituţiilor existente pentru acţiune internaţională pe de altă parte şi, în sfârşit, pentru potenţialul de coordonare între state şi alte forţe non-statale (transnaţionale şi subnaţionale). 

    Ce înseamnă exact termenul de securitate umană şi de ce este aşa importantă securitatea umană într-un scenariu optimist de integrare. Ce este securitatea umană? 

    «Există două aspecte ale securităţii umane – eliberarea de frică şi eliberarea de lipsuri. Eliberarea de lipsuri nu este cu nimic mai puţin importantă decât eliberarea de frică, deoarece obiectivele acesteia constau în asigurarea supravieţuirii şi demnităţii indivizilor ca fiinţe umane. În raportul asupra dezvoltării UNDP 1994 s-a discutat conceptul de securitate umană şi s-au identificat şapte principale categorii de securitate umană – securitate economică (sau eliberarea de sărăcie); securitatea alimentară (eliberarea de foame); securitatea sănătăţii (eliberarea de boală); securitatea mediului (disponibilitatea apei curate şi a aerului curat, de exemplu); securitatea personală (eliberarea de violenţă, crimă, droguri); securitatea comunităţii (libertatea de a participa la viaţa de familie şi a unui grup etnic) şi securitatea politică (libertatea de exercitare a drepturilor fundamentale ale omului)». 

    Acest obiectiv implica abordare integrată a educației și formării prin programe și proiecte multifond integrate în care să se pună laolaltă toate instrumentele financiare existe la nivel internațional, european și național.Crearea de locuri de muncă prin aceste programe și proiecte integrate elimină riscul pregătirii de șomeri cu înalte diplome.  

    Asigurarea securității umane implică un obiectiv operațional care dă răspuns multor probleme. 

    -Să se Introducă un venit global european garantat, după modelul Finlandei, mai nou Italiei și permanentizarea lui în contextul robotizării și tehnologizării Europei, care poate să ofere timp pentru dezvoltare personală, pentru familie pentru dezvoltare comunitară. Acest venit global garantat european finanțat de BCE poate fi suplimentat cu venituri din alte activități lucrative inovatoare. 

    Dau doar câteva exemple de valoare adaugată adusă de integrarea acestui concept. 

    1. Job-uri verzi în toate sectoarele de activitate, inclusiv în domeniul prevenției în sănătate, prevenirii conflictelor/ mediator pentru prevenirea conflictelor, expert egalitate de șanse. 

    2.Afaceri verzi în domeniul protecției mediului și a sănătății a site/urilor Natura 2000 prin exploatarea produselor eco care să aibă pe eticheta specificată calitatea nutrițională 

    3.Ecoturism/ ghidărie, turism medical. valorificarea potențialului turistic și medical românesc și european și punerea în valoare a etno/medicinei 

    1. Te poti simti satula de situatia existenta, si lipsita de orice putere. Daca vrei sa reusesti, trebuie sa-ti asiguri sprijinul celorlalti, si puterea poate fi obtinuta prin promisiunea egalitatii.

    In concluzie misiunea președintiei României la Consiliul Uniunii Europene trebuie să continue cu promovarea unui model de guvernanţă umanistă globală pentru securitate umană in general și medicală în special, prin integrarea conceptului de dezvoltare durabilă în toate politciile europene și prioritățile președinției, deoarece Carta Albă privind Guvernanţa şi Strategia pentru dezvoltare durabilă a UE arată clar semnale ale acestei voinţe politice. Europa are valori umaniste, capacităţi materiale şi instituţii pentru a găsi soluţii la nivel mondial, ca un răspuns soft, feminin la paradoxul democraţiei (răspândirea democraţiei într-un mod foarte nedemocratic) şi dilema securităţii. Întrebarea este cum să faci aceşti actori să lucreze împreună, ţinând cont de interesele lor divergente. Soluţia este să găseşti valorile, care sunt comune tuturor actorilor, cum sunt dezvoltarea umană durabilă, inclusiv pieţe umane şi securitate umană.

    Un salt de la logica orizontală a Stângii şi Dreptei la logica comună verticală a ecologiei, feminismului şi dezvoltării durabile, echitabile şi democratice se desfăşoară deja în discursul teoretic. Dezvoltarea nu se referă la sprijinirea câtorva oameni să se îmbogăţească sau la crearea câtorva industrii protejate fără ţel, de care să beneficieze numai elita ţării, numai bogaţii din mediul urban şi lăsarea sărăcimii din mediul rural în mizeria ei. Dezvoltarea durabilă umană se referă la transformarea societăţilor, îmbunătăţirea vieţii săracilor, dând fiecăruia o şansă la succes şi acces la sistemul de sănătate şi la educaţie. Acest gen de dezvoltare nu va avea loc dacă numai câţiva oameni dictează politicile pe care trebuie să le urmeze o ţară. Asigurarea că se iau decizii democratice înseamnă asigurarea că o gamă largă de economişti, oficiali şi experţi din Ţările Europei Centrale şi de Răsărit sunt implicaţi activ în dezbatere pentru un nou model de guvernanţă umană globală. Mai înseamnă că trebuie să existe o largă participare a societăţii civile dincolo de experţi şi politicieni, astfel încât să se ajungă la democratizarea actualei geo-guvernanţe. 

    Aşadar este nevoie de un salt calitativ la nivel de discurs teoretic pentru a se putea trece de la paradigma geopoliticii la paradigma guvernanţei umaniste în procesul de integrare europeană şi mondială bazat pe concepte cum sunt cele prezentate anterior: dezvoltare durabilă, guvernanţă umanistă şi securitate umană. 

    Salomeea Romanescu 

    Sindicatul Consilierilor pentru Afaceri Europene  

    Președinte APRECIEM

    Competitie strategica

    E nevoie de o singura strategie in care toti sa coopereeze, nu strategii aflate in competitie pentru resurse! 

    Aici este multa sporovaiala si se zboara de la un lucru la altul, si desi nu se face nici un rau, poate ca nici nu se obtine cu adevarat ceva. Este oare asa pentru ca exista un anumit grad de confuzie mentala? Cel putin exista un sentiment de fraternizare si ca nu esti singur in situatia ta. 

    ???

    1. Dezvoltarea este una durabila ( economica, sociala, ecologica si culturala) dar si complexa, ea cuprinde si palierul cultural! Spiritualul este expresia cea mai elevata a culturii! Fara dezvoltare complexa, cea care include dezvoltarea spiritului, totul e o gluma buna! Cu totii avem suflet si avem nevoie si de hrana spirituala! Lumea e numai 0,0001 la suta de origine material grosiera, restul este de natura material subtila! Ce facem cu 99,9999 la suta nedezvoltat! Pana nu iniocuim competitia cu principiul cooperarii nu vom reusi sa ne dezvoltam durabil si complex. Cooperarea ajuta interconectarea. Programul Interreg incearca sa ne conecteze in Europa! Principiul cooperarii trebuie integrat in toate politicile UE si nationale!

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb