Consiliul Concurenţei supune dezbaterii publice angajamentele formulate de Distribuţie Energie Oltenia S.A. (DEO) şi Distribuţie Energie Electrică România S.A. (DEER), pentru a elimina îngrijorările concurenţiale care au condus la declanşarea investigaţiilor privind un posibil abuz de poziţie dominantă pe piaţa de distribuţie de energie electrică.
Investigaţiile se referă la posibila implicare a DEO, respectiv a DEER, în procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică pe piaţa concurenţială aferentă zonelor geografice pentru care cei doi operatori deţin licenţă de distribuţie, în scopul favorizării companiilor de furnizare din cadrul grupului din care fac parte- CEZ, respectiv Electrica - în detrimentul concurenţilor acestora.
Astfel, DEO şi DEER se angajează să modifice procedurile interne aplicate în procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică, astfel încât să se asigure un tratament transparent şi nediscriminatoriu tuturor furnizorilor de energie electrică, indiferent de modalitatea de transmitere a cererilor de schimbare a furnizorului.
În plus, companiile propun soluţionarea rapidă a reclamaţiilor primite de la furnizori şi/sau utilizatori în legătură cu derularea procesului de schimbare a furnizorului de energie electrică, prin crearea de canale speciale pentru înregistrarea, tratarea şi soluţionarea sesizărilor.
În ceea ce priveşte informarea furnizorilor şi a consumatorilor, cele două companii se angajează să implementeze şi să disemineze ghiduri cu privire la procesul de schimbare a furnizorului, dedicate furnizorilor de energie electrică, prin care să se detalieze modalitatea de lucru a operatorilor de distribuţie cu aceştia în cadrul procesului, precum şi ghiduri de informare privind schimbarea furnizorului de energie electrică, dedicate consumatorilor, cu scopul de a spori gradul de conştientizare a acestora cu privire la drepturile în procesul de schimbare a furnizorului.
De asemenea, companiile se angajează să instruiască angajaţii operatorilor de distribuţie implicaţi în gestionarea cererilor de schimbare a furnizorului de energie electrică, precum şi pe cei implicaţi în soluţionarea reclamaţiilor, astfel încât să se prevină orice situaţie în care aceştia intervin în procesul de schimbare a furnizorului sau în gestionarea preferenţială a solicitărilor de schimbare a furnizorului.
Angajamentele propuse de companie sunt disponibile pe site-ul instituţiei.