Consiliul Concurenţei consideră că trebuie actualizat modul de analiză a cazurilor de pe piaţa comercializării produselor farmaceutice şi parafarmaceutice prin magazine specializate (farmacii) din perspectiva dimensiunii geografice, ca urmare a schimbărilor apărute în comportamentul consumatorilor, dar şi al companiilor de pe această piaţă, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
În prezent, autoritatea defineşte piaţa geografică în cazul comerţului cu amănuntul de produse farmaceutice şi parafarmaceutice ca o zonă delimitată de o rază de 3 km în jurul farmaciei ţintă.
În ultimii ani, însă, numărul de tranzacţii pe această piaţă a înregistrat o majorare semnificativă şi, în acelaşi timp, a crescut densitatea farmaciilor în aria de 3 km.
Astfel, în cadrul analizelor pe care urmează sa le efectueze, Consiliul Concurenţei va lua în considerare toate farmaciile existente pe o rază de un kilometru în jurul farmaciei ţintă, în acest fel, adaptând modul de definire a pieţei relevante geografice la noul context, potrivit comunicatului.