Autostrada Piteşti-Sibiu este pe locul întâi în Master-Planul de Transport, a declarat premierul Victor Ponta într-un mesaj transmis de consilierul său onorific Mircea Drăghici, cu ocazia aniversarii a 10 ani de la deschiderea Centrului International Logistic al Renault de la Mioveni. Domnia sa a mai precizat în mesaj: "Ştiu că au fost unele îngrijorări ale angajaţilor, că reprezentanţi ai conducerii Dacia Renault au transmis anumite semnale. Eu (...) susţin în continuare autostrada Piteşti-Sibiu".
În replică, fostul director general al uzinei de la Mioveni, Constantin Stroe, actualmente preşedinte al Asociaţiei Constructorilor de Automobile, I-a spus domnului Mircea Drăghici că va relua în spaţiul public, de câte ori va considera necesar, subiectul autostrăzii Piteşti-Sibiu: "Domnule consilier Drăghici, de mine nu scăpaţi până nu merg pe autostradă de la Piteşti la Sibiu. Şi vă blestem să mergeţi, am fost săptămâna trecută, să prindeţi un convoi de camioane cum am prins eu şi să pierdeţi o oră şi jumătate în plus. (...) Vă urez ca nu numai peste zece ani, peste o sută să lăsaţi în urmă ceva".
Fostul director de la Dacia a mai precizat că segmentul de autostradă dintre Piteşti şi Sibiu reprezintă un obiectiv de interes naţional absolut necesar pentru transportul de mărfuri, nu doar o facilitate pentru Dacia: "Nu cer autostradă pentru mine, nu mă interesează pentru mine, mă interesează pentru tineri, pentru ţară. Şi nu cer autostradă pentru Renault, pentru Dacia, este în interes naţional. Transportul comercial, de luni până vineri, se face pe Valea Oltului. Cu ce viteză? Cu viteză comercială de 32-35 de kilometri pe oră? Aia nu e performanţă".
În luna aprilie, premierul Victor Ponta a făcut apel către salariaţii de la Dacia care protestau, printre altele, pentru realizarea autostrăzii Piteşti Sibiu, cerându-le să dea dovadă de "raţiune" ca să nu-şi pericliteze locurile de muncă: "Eu ştiu că sunt pe profit, unu. Şi mai ştiu că, dacă o mai ţin în mitinguri, o să mute producţia în Maroc. Deci, fac un apel la liderii de sindicat. Eu ştiu foarte bine care este nivelul de salarizare la Dacia, ştiu foarte bine câte proiecte am sprijinit cu ajutor de stat, ştiu că Dacia e foarte importantă pentru noi, pentru România şi fac un apel la raţiune din partea liderilor sindicali (...) Au fost foarte aproape, în decembrie dacă nu mă înşel, de o criză mare cu patronatul (...) Deci, întotdeauna să fie rezonabili pentru că altfel, nu uitaţi, Dacia are o variantă şi eu nu vreau să îi văd, din cauza grevelor şi sindicatelor, că se mută în altă parte. Haideţi să fim toţi raţionali şi o să fie bine".
NICOLAS MAURE:
Exporturile Dacia au crescut cu 10%, în ciuda scăderii vânzărilor în Franţa şi Germania
Exporturile Dacia la nivel global au crescut cu aproximativ 10% în primele cinci luni ale acestui an, în ciuda scăderii vânzărilor pe pieţele din Franţa şi Germania, a anunţat ieri directorul general al societăţii producătoare de autoturisme, Nicolas Maure, citat de Agerpres, la festivităţile prilejuite de aniversarea a 10 ani de la deschiderea Centrului Internaţional Logistic (AILN) al Dacia de la Mioveni. El a explicat că scăderile din cele două ţări au fost compensate de creşteri importante înregistrate pe alte pieţe europene: "Uzina de la Mioveni ar trebui să atingă un record de producţie în acest an, deci activitatea este ridicată. Luând ţară cu ţară, este adevărat că se observă o scădere a volumului de export către Germania şi Franţa, dar scăderile acestea sunt în mare parte compensate de creşterile importante din alte ţări, de exemplu, în Spania, în Italia şi în Marea Britanie. Ca să dau câteva cifre (...), în primele cinci luni ale anului pe piaţa italiană avem o creştere de 36% faţă de aceeaşi perioadă din 2014, iar pe piaţa spaniolă 27% creştere. Asta face ca, în ansamblu, să ajungem la o creştere de 10% a exporturilor în acest an".
Directorul general al Dacia a anunţat, totodată, unele îmbunătăţiri ale modelelor produse la Mioveni, mai ales în ceea ce priveşte reducerea nivelului de poluare.
Nicolas Maure a mai spus: "Din 1 septembrie, când vom intra cu norma de poluare Euro 6, vor fi unele evoluţii ale gamei, mai ales în ceea ce priveşte partea mecanică, care ar trebui să stârnească interesul clienţilor. Sper că aceste noi versiuni vor satisface clienţii din România, care ne sunt în mod special dragi. (...) De exemplu, vor ieşi versiuni ale modelelor Logan şi Sandero cu emisii de dioxid de carbon sub 99 grame pe kilometru, pentru care clienţii vor putea beneficia de un ecobonus suplimentar".
1. stroe este un porc
(mesaj trimis de eu în data de 05.06.2015, 06:21)
Din cauza porcului de Stroe care a promovat o politica a lui merge si asa si a subcalitatii pana in 89, am jurat sa nu mai cumpar produse Dacia niciodata si ma voi tine de promisiune. Stroe are ca principale merite falimentarea Dacia, vanzarea catre Renault, impunerea taxei auto cu toate formele ei abjecte de la Taxe vamale nemernice la taxa de mediu. Stroe este alaturi de Vardie unul din principalii vinovati ca parcul auto din Romania este de o calitate execrabila. M-am saturat ca francezii sa il scoata pe acest nemernic de la naftalina de fiecare data cand vor ceva din banii nostri.
2. Pe calea ferata era mai bine
(mesaj trimis de Monita în data de 05.06.2015, 09:18)
Toate marfurile grele si foarte grele, de volum ar fi trebui transportate pe calea ferata. Din pacate in 25 de ani nu s-a facut nimic. Prin modernizarea infrastructurii se putea pe CF sa se transporte la 100-150 km/h. Autostrazile nu au viata lunga cu transportul de mare gabarit. Modernizate magistrale de cale ferata ar fi rezolvat multe probleme pentru transportul de marfuri si de calatori.