"Continental" AG, al doilea producător european de componente auto şi anvelope, anunţă primele sale pierderi trimestriale din ultimii şapte ani, din cauza deprecierii activelor cu 1,23 miliarde de euro (1,55 miliarde de dolari), respectiv a vânzărilor slabe.
Pierderile companiei germane au fost de 1,49 miliarde de euro în ultimul trimestru din 2008, comparativ cu un câştig de 195 milioane de euro în aceeaşi perioadă din 2007. Analiştii estimau doar 767 milioane de euro.
În perioada ianuarie - decembrie, pierderile companiei au fost de 1,12 miliarde de euro (nivel record) faţă de un profit de 1,02 miliarde euro în 2007. Analiştii aşteptau pierderi de 403 milioane euro.
Vânzările "Continental" au crescut cu 8,3% în ultimul trimestru, la 5,09 miliarde de euro. Pe întreg anul trecut, vânzările au sporit cu 46%, la 24,2 miliarde de euro.