Copiii ar putea fi educaţi să recunoască fenomenul de bullying

V.G.
Miscellanea / 21 octombrie 2022

Copiii ar putea fi educaţi să recunoască fenomenul de bullying

Specialiştii arată adevărul crud despre bullying şi efectele nevăzute ale celui mai devastator fenomen în rândul copiilor. În 10 minute, un copil poate să îşi piardă încrederea în sine şi în ceilalţi, iar consecinţele pe termen lung asupra dezvoltării emoţionale şi integrării sociale sunt extrem de grave, arată un comunicat de presă transmis astăzi redacţiei.

Aceasta este una dintre concluziile conferinţei cu tema "Prevenirea fenomenului de bullying în şcoli" organizată de Fundaţia Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României şi Revista PSYCHOLOGIES România, în cadrul programului Conferinţele WEBDIDACTICA Educaţional.

Potrivit sursei citate, psihologi, profesori şi specialişti în educaţie au prezentat informaţii utile şi metode eficiente prin care, atât elevii, cât şi profesorii, dar şi părinţii vor putea contribui la prevenirea şi combaterea fenomenului de bullying în şcoli.

"La nivel european, România se situează pe locul 3 la bullying, în clasamentul celor 42 de ţări în care a fost investigat fenomenul. Este nevoie de doar câteva minute, pentru ca un copil sa îşi piardă încrederea în sine şi în ceilalţi, iar consecinţele pe termen lung asupra dezvoltării emoţionale şi integrării sociale sa fie extrem de grave", a declarat Ramona Mezei, moderatorul conferinţei, profesor la Şcoala FDVDR, citând concluziile specialiştilor, apărute în spaţiul public.

Una dintre problemele României contemporane este fenomenul de bullying cu care se confruntă mai toată lumea: copii, adolescenţi, tineri şi adulţi, fie că sunt acasă, la grădiniţă sau la şcoală, la serviciu, printre prieteni şi pe reţelele de socializare. Specialiştii în domeniu au încercat sa găsească tehnici noi pentru stoparea acestui fenomen, utilizând comunicare nonviolenta si dezvoltarea empatiei.

"Am venit către copii, tineri şi către adulţi prin a promova dezvoltarea abilităţilor empatice. Să ascultăm empatic şi să ne înţelegem între noi, folosind tehnici de comunicare nonviolentă. Am organizat mai multe tabere prin care i-am ajutat pe copii să îşi identifice nevoile şi emoţiile lor. Astfel de tehnici îi ajută pe copii să îşi recîştige încrederea în ei şi să vorbească cu propriul lor adevăr", a declarat Lăcrămioara Ocunschi, Certified Trainer & Coach, formator CNFPA, fondator Şcoala de Dresat Dragoni, speaker la conferinţă.

Bullyingul în şcoală este un fenomen complex ce implică efecte devastatoare de durată la nivel psihic şi emoţional, afectând considerabil aspectul social al vieţii victimelor. Ecuaţia profesor, părinte, elev este importantă în prevenirea şi combaterea acestui fenomen.

"Suntem ca o echipă, profesorul trebuie să fie alături de elev şi alături de părinte. Un profesor trebuie să fie acolo, pentru elev, în fiecare zi, iar părintele trebuie să ştie că rolul meu este de a-l ajuta pe elev, că îi vreau binele şi că doar împreună putem găgi soluţii. Pentru că noi formăm o mare familie şi ca orice familie, ne ajutăm ne susţinem, ne înţelegem şi ne ascultăm", a delcarat, în cadrul conferinţei, Ştefania Domunco, Profesor învăţământ primar, mentor, membru în Comisia pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar.

Psihoterapeuţii îi învaţă pe elevi instrumentele necesare pentru a recunoaşte fenomenul de bullying, pentru a învăţa să se apre şi a nu cădea în capcana agresorului.

Foarte mulţi copii spun că ştiu ce înseamnă bullyingul, însă ştiu cu adevărat?

"Rolul nostru, ca specialişti, este acela de a le da instrumentele necesare să aibă încredere în sine, să îi învăţăm cum să gândească despre ei, cum să se valorizeze, astfel încât să nu fie victima celor cu care vin în contact. Cel mai bun lucru pe care putem să îl facem este să le creştem încrederea în sine şi să îl învăţăm cum să răspundă la agresiune", a declarat, Simona Ciff, doctor în ştiinţele educaţiei, psihoterapeut, trainer şi coach, cofondator al Institutului Internaţional de Cercetare şi Dezvoltare a Inteligenţei Emoţionale, în cadrul conferinţei.

Dintre cei aproximativ 1.300.000 de copii aparţinând ciclurilor gimnazial şi liceal, 400.000 sunt excluşi din grupul de colegi, 325.000 sunt umiliţi în public, 390.000 sunt ameninţaţi cu bătaia sau cu lovirea, iar 220.000 sunt bătuţi în mod repetat de către colegii lor. Aşa arată statistica directă a cazurilor de bullying, un fenomen complex, ale cărui consecinţe afectează deopotrivă victima, agresorul şi martorul tăcut.

Prin această conferinţă ne-am dorit să atragem atenţia asupra fenomenului de bullying, care a luat o amploare fără precedent şi, în acelaşi timp, să prezentăm modalităţi de prevenţie şi intervenţie în diminuarea acestuia, precum şi tehnici de schimbare a comportamentelor agresorilor şi de apărare emoţională a celor agresaţi, se precizează în comunicat.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb