• ASUS ROMÂNIA: 21.000 de PC-uri portabile vândute, în creştere cu 40%
Grupul taiwanez Asustek Computer Incorporated (Asus), producător de PC-uri şi componente hardware, a vândut în România, în primul trimestru, 21.000 de PC-uri portabile, în creştere cu 40% faţă de intervalul similar al anului trecut, cota pe acest segmet fiind de circa 25%, conform datelor companiei. "Pentru întregul an, avem ca obiectiv majorarea cu 30% a vânzărilor de PC-uri portabile (notebook-uri şi netbook-uri - n.r.), peste evoluţia pieţei, care estimăm că va urca cu 15-20%", a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă, Mihai Cârstea, business development manager pentru România şi Bulgaria al reprezentanţei locale a companiei, citat de Mediafax. El a adăugat că cele mai vândute PC-uri portabile au fost notebook-urile cu diagonala de 15,6 inchi, cea mai mare parte fiind cumpărate de persoane fizice.
Pentru al doilea trimestru al anului, estimările Asus arată că vânzările de PC-uri portabile vor scădea, acest interval fiind considerat cel mai slab din întregul an. Ieri, Asus a lansat în România noua serie de notebook-uri U Bamboo, cu carcasă din bambus. "Preţul variază în jurul a 3.000 lei, în funcţie de configuraţie. În a doua jumătate a anului, când vor fi disponibile în România, estimăm că vor reprezenta 10% din totalul vânzărilor", a afirmat Cârstea.
• PROGRAMUL RABLA: Încă 50.000 de vouchere
Guvernul va suplimenta programul "Rabla" cu încă 50.000 de vouchere, printr-o hotărâre ce va fi adoptată săptămâna viitoare, a anunţat, ieri, într-o conferinţă de presă, ministrul Mediului, Laszlo Borbely, care a afirmat că ediţia 2010 a programului guvernamental este una "spectaculoasă". "Odată cu această nouă suplimentare, suma banilor alocaţi programului < Rabla > de la Administraţia Fondului pentru Mediu ajunge la mai mult de 600 de milioane de lei. Suntem extrem de mulţumiţi de ediţia din acest an, de rezultatele ei de până acum", a spus Borbely, citat de Mediafax. Din cele 110.000 de vouchere tipărite până în prezent pentru programul "Rabla", ediţia 2010, 105.000 sunt destinate persoanelor fizice şi 5.000 firmelor.
Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), cea care împarte tichetele către REMAT-urile din întreaga ţară, alocase deja, ieri dimineaţă, 94.250 de bonuri, iar unităţile REMAT casaseră deja 67.182 de maşini.
Prin programul "Rabla" 2010 au fost cumpărate, până ieri, 11.693 de maşini noi, fiind trimise spre validare la AFM 33.914 bonuri.
"Rabla" pentru persoanele juridice merge însă mult mai greu decât în cazul persoanelor fizice, a mai spus ministrul, explicându-şi această evoluţie prin birocraţia impusă firmelor, care trebuie să aducă un dosar "mult mai gros", pentru a se evita suspiciunile ajutorului de stat.
• ANGELO AIRPORT HOTEL: Majorare a capitalului social
Compania austriacă de investiţii imobiliare Warimpex, proprietarul Angelo Airport Hotel Otopeni, a anunţat că vrea să-şi majoreze capitalul printr-o emisiune de acţiuni în valoare de 40,3 milioane de euro.
"Consiliul de administraţie al Warimpex a decis să emită până la 14,4 milioane de acţiuni noi, ceea ce corespunde cu 36,4% din capitalul social actual al companiei, printr-o ofertă combinată, care constă în oferirea de drepturi acţionarilor deja existenţi şi o ofertă globală de acţiuni noi", se arată într-un comunicat al investitorului imobiliar.
Compania intenţionează să utilizeze aproximativ 50% din beneficiile rezultate din oferta de acţiuni pentru finanţarea proiectelor deja existente, printre care cele din Sankt Petersburg şi Varşovia, şi a parteneriatului cu Starwood Capital şi Louvre Hotels pentru dezvoltarea unor hoteluri de buget în Europa Centrală şi de Est.
Cealaltă jumătate din beneficii va fi folosită pentru refinanţarea datoriilor pe termen scurt şi stingerea obligaţiilor ajunse la scadenţă.
Warimpex a achiziţionat hotelul din Otopeni în 2007. Compania a investit 15 milioane euro pentru achiziţia, renovarea, extinderea şi integrarea unităţii în brandul Angelo.
• VODAFONE ROMÂNIA: Servicii 3G în banda de frecvenţă de 900 MHz, specifică tehnologiei GSM
Vodafone România va lansa, la nivel naţional, servicii de comunicaţii din generaţia a treia (3G) în banda de frecvenţă de 900 MHz, specifică tehnologiei GSM, şi va extinde portofoliul de abonamente care permite acces mobil la Internet de mare viteză, a anunţat operatorul.
Anunţul Vodafone România survine unei decizii a Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), adoptată în cursul lunii februarie.
Potrivit deciziei, Orange România, Vodafone România şi Cosmote România pot furniza prin benzile de frecvenţe radio 900 MHz şi 1.800 MHz, utilizate în prezent pentru comunicaţii GSM, şi servicii de generaţia a treia (3G) şi Internet mobil de mare viteză.
• PHILIP MORRIS: Livrările de ţigarete în România au scăzut cu 72,2%
Volumul livrărilor de ţigarete ale Philip Morris International în România a scăzut cu 72,2% în primul trimestru, din cauza majorării accizelor, însă grupul american a raportat, ieri, creşterea cu 15,4% a profitului la nivel internaţional, la 1,7 miliarde de dolari. Declinul livrărilor din România a fost cauzat de creşterea preţurilor, în urma majorării accizelor, o situaţie similară fiind întâlnită şi în Turcia, unde scăderea s-a limitat la 20,6%. În Europa de Est, Orientul Mijlociu şi Africa, regiune care include şi România, veniturile nete ale Philip Morris au urcat cu 20,2%, la 1,7 miliarde de dolari. Profitul operaţional în regiune a urcat cu 31,4%, la 770 milioane de dolari, incluzând un impact de opt milioane de dolari din cursul de schimb favorabil.
"Evoluţia pozitivă a rezultatelor noastre financiare s-a menţinut în primul trimestru, susţinută, în parte, de impactul favorabil al cursului de schimb. Vânzările organice au scăzut, însă, cu 2,3%. Declinul este datorat, în cea mai mare parte, unui număr de patru pieţe, statele baltice, România, Turcia şi Ucraina, afectate de majorări semnificative ale accizelor şi contextul economic slab", a declarat Louis Camilleri, preşedinte şi director general al Philip Morris International, citat de Mediafax.
La nivel de grup, veniturile au crescut cu 17,3%, la 15,6 miliarde de dolari, iar profitul operaţional a avansat cu 17%, la 2,7 miliarde de dolari.
Philip Morris International deţine în România o fabrică la Otopeni şi exportă în principal în UE.