Cosmetic Plant, producător local de cosmetice, a înregistrat anul trecut un business în creştere cu circa 17%, comparativ cu 2015, şi mizează pe un avans cu cel puţin 10 procente a cifrei de afaceri în acest an, precizează un comunicat transmis Redacţiei.
Compania clujeană a raportat astfel un business de peste 10,4 milioane de (2,3 milioane de euro) în creştere faţă de 2015 când a atins o cifră de afaceri de 8,9 milioane de lei (2 milioane de euro). În ceea ce priveşte volumul produselor vândute, acesta s-a situat la aproximativ 1,2 milioane de unităţi.
Susana Laszlo, director general al Cosmetic Plant, a declarat: "Creşterea business-ului în 2016 a fost determinată de mai mulţi factori. Printre aceştia se numără mărirea gamei sortimentale, creşterea notorietăţii brandului şi lansarea livrărilor către lanţul de super şi hipermarketuri Carrefour, în a doua jumătate a anului. De asemenea, creşterea gamei sortimentale Cosmetic Plant la majoritatea partenerilor a avut un efect benefic".
Aceasta a subliniat că majorarea business-ului a fost impulsionată şi de vânzările mari pentru produsele solare, odată cu lărgirea gamei cu produse bazate pe ulei de cocos BIO, acest lucru fiind facilitat şi de condiţiile meteorologice favorabile din lunile calde.
"Şi în cazul shop-ului nostru online, în 2016 am realizat o creştere cu 16% a vânzărilor, româncele fiind tot mai interesate de achiziţia de produse cosmetice online. Raportat la cele mai bine vândute produse, cremele antirid sunt cele mai cerute, cu 57,4% din totalul produselor destinate îngrijirii tenului", a adăugat Susana Laszlo.
În ceea ce priveşte exportuile companiei, reprezentanta Cosmetic Plant a precizat că anul 2016 a adus noi parteneriate în ţări precum Spania şi Grecia, dar şi lărgirea gamei sortimentale către magazinele partenere din Ungaria, unde compania deţine şi o reprezentanţă. În plus, de anul trecut produsele Cosmetic Plant sunt disponibile şi pe alte două noi pieţe, Franţa şi Cipru.
Raportat la cele mai bine vândute produse pe parcursul anului trecut, gama de plajă a fost în topul livrărilor, alături de gama Aloe / Argan şi gama BIOLIV. Gamele tradiţionale Cătină şi Gălbenele s-au situat în topul vânzărilor companiei.
"Cele mai mari creşteri comparativ cu 2015, de peste 20%, au fost înregistrate de către gamele anticelulită, plajă, BIOLIV şi cea destinată îngrijirii părului", a mai spus Susana Laszlo.
În ceea ce priveşte business-ul companiei pentru 2017, Cosmetic Plant estimează, de asemenea, o creştere a cifrei de afaceri cu cel puţin 10 procente, la circa 2,5 milioane de euro, cât şi a numărului de produse vândute.