• Venituri de 155 milioane euro, cu 255% mai mult decât în 2006
Operatorul de telefonie mobilă COSMOTE România a câştigat 2,4 milioane de noi clienţi, în 2007, şi a încheiat, anul trecut, cu o bază de utilizatori de peste 3,6 milioane. Astfel, cota de piaţă a COSMOTE a crescut la 16% în numai doi ani de la lansarea operaţiunilor în România.
Circa 800.000 de noi utilizatori s-au alăturat reţelei COSMOTE, în al patrulea trimestru (octombrie-decembrie 2007), dintre care peste 23% sunt abonaţi. Potrivit unui comunicat de presă al companiei, "rezultatele sunt datorate strategiei aplicate, dar şi realizării unei acoperiri a reţelei GSM la un nivel superior celui al competiţiei".
COSMOTE a investit anul trecut peste 201 milioane de euro pentru a asigura servicii de calitate unei baze de clienţi în continuă dezvoltare, investiţiile în infrastructură având cea mai mare pondere. Compania oferă în prezent acoperire pentru 98,2% din populaţia României şi 87,5% din teritoriu.
Veniturile totale ale COSMOTE au crescut în 2007 cu peste 255,5%, ajungând la 155,6 milioane euro, faţă de 43,8 milioane de euro în 2006. În acelaşi timp, veniturile aferente ultimului trimestru al anului s-au cifrat la peste 50 de milioane euro, în creştere de aproape 3 ori comparativ cu perioada similară a anului 2006.
EBITDA a atins - 39,2 milioane de euro în 2007, o îmbunătăţire de 40% comparativ cu rezultatul obţinut în 2006. În ceea ce priveşte rezultatele aferente ultimului trimestru al anului, EBITDA a atins -11,8 milioane de euro în octombrie-decembrie 2007, faţă de -19,4 milioane în aceeaşi perioadă din 2006.
Majorarea constantă a bazei de clienţi şi strategia agresivă vor contribui la atingerea EBITDA pozitiv în acest an, pe fondul unei baze de venituri în creştere.
Pe fondul unei deprecieri constante a monedei locale şi a investiţiilor semnificative, pierderile companiei au fost de 118 milioane euro în 2007, cu 29% mai mult decât în 2006. Ultimul trimestru al anului a consemnat de asemenea o pierdere de 53,2 de milioane de euro, faţă de 25,4 de milioane în ultimele trei luni din 2006.
Germanos a continuat să fie un element cheie în creşterea cotei de piaţă a COSMOTE România, numărul de abonamente realizate prin lor crescând cu 144,2% în ultimul trimestru al anului 2007, comparativ cu perioada similară din 2006.
Grupul COSMOTE, prezent în 5 ţări din Sud Estul Europei (Grecia, România, Bulgaria, Albania şi Fosta Republică Iugoslavă Macedonia), a atins venituri de 3,06 miliarde de euro în anul 2007, mai mari cu 28,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Valoarea consolidată a EBITDA a fost de 985,9 milioane de euro în anul 2007, înregistrând o creştere de 12,5% faţă de anul 2006. În aceeaşi perioadă, veniturile nete ale Grupului au ajuns la 361,3 milioane de euro. Grupul înregistra un total de peste 15,5 milioane de clienţi, la sfârşitul anului 2007.