Vânzarea activelor Lafarge din ţara noastră către compania irlandeză CRH, în vederea fuziunii dintre Holcim şi Lafarge, nu implică disponibilizarea angajaţilor de la noi, a declarat, ieri, Costin Borc, directorul executiv al Lafarge România.
Domnia sa a precizat: "Angajaţii vor rămâne în continuare după fuziune. Personalul, clienţii, furnizorii rămân pe loc. Nu se vor face disponibilizări, contractul colectiv de muncă este acelaşi şi va rămâne în vigoare. Mai sunt câţiva paşi de făcut înainte de finalizarea vânzării activelor către CRH, precum aprobarea achiziţiei de către acţionarii lor".
În afară de CRH, au mai existat 8-10 cumpărători care au venit în ţară să inspecteze fabricile Lafarge, atât jucători industriali, cât şi fonduri de investiţii, a declarat Costin Borc, subliniind: "Dacă urmăriţi declaraţiile CRH, ei menţionează că îşi pun speranţe în Europa Centrală şi de Est şi în special în piaţa românească".
Producătorul irlandez de materiale de construcţii CRH anunţase, la începutul lunii trecute, că va cumpăra, cu 6,5 miliarde euro, activele Holcim şi Lafarge scoase la vânzare de cele două companii pentru finalizarea procesului de fuziune.
După anunţul de fuziune dintre Lafarge şi Holcim, Lafarge România a avut embargo să comunice pe marginea acestui subiect, a declarat, ieri, Costin Borc, care a menţionat că societatea s-a concentrat, anul trecut, să asigure o atmosferă bună în cadrul companiei pe perioada anunţului că o serie de active vor fi vândute pentru finalizarea fuziunii.
Domnia sa a mai spus: "Din informaţiile disponibile pe site-ul CRH, am înţeles că ei vor deveni al treilea cel mai mare jucător global, după LafargeHolcim şi Saint Gobain. Toate entităţile Lafarge din România, printre care uzinele de ciment de la Medgidia şi Hoghiz, staţia de măcinare de la Târgu-Jiu, 16 cariere şi balastiere, precum şi 16 staţii de betoane vor intra sub acţionariatul CRH. Cred că tranzacţia va fi încheiată după luna iulie a acestui an, pentru că mai sunt precondiţii de îndeplinit. Vom avea un nume nou, dar vă vom oferi detalii atunci când va fi luată o decizie în acest sens. Din punctul de vedere al competitivităţii, pe piaţa locală de ciment nu se schimbă nimic pentru că ne vom păstra clienţii şi furnizorii".
• "Estimăm o creştere de 5-8% a cifrei de afaceri, în 2015"
Costin Borc a declarat că 2015 pare un an mai bun pentru piaţa de ciment, clienţii sunt mai optimişti, iar vânzările Lafarge România din primele două luni sunt bune.
"Noi estimăm o creştere a sectorului cu 3-6%, astfel încât piaţa de ciment să ajungă la aproape 8 milioane de tone la sfârşitul anului", a spus domnul Borc, menţionând că Lafarge este prezentă pe şantierele de autostrăzi din ţară unde există lucrări, respectiv tronsonul Lugoj-Deja, loturile 2 şi 3 şi că încearcă să se poziţioneze pentru proiectul de autostradă Târgu-Mureş-Câmpia Turzii.
"În 2015 ne vom îndrepta atenţia către proiectele de mare infrastructură, precum autostrăzile, dar nu neglijăm nici clienţii noştri mai mici", susţine directorul executiv al Lafarge România.
În opinia domniei sale, preţul cimentului a rămas constant în 2014 faţă de 2013 şi va rămâne stabil şi în acest an: "Sper să nu existe noi taxe sau costuri mai mari pentru constructori care să impună modificarea preţurilor".
Cifra de afaceri consolidată a companiei fost de circa 200 de milioane de euro în 2014, iar Costin Borc estimează o creştere de 5-8% pentru 2015.
În plus, domnia sa consideră că insolvenţele din rândul constructorilor nu au afectat afacerile Lafarge pe plan local: "Stăm foarte bine din punctul de vedere al plăţilor şi nu avem sume mari de recuperat de la constructori".
Reprezentantul producătorului de ciment a arătat că anul trecut a fost o perioadă complicată pe piaţa construcţiilor, în special din cauza scăderii lucrărilor de infrastructură.
Alegerile pentru Parlamentul European şi cele prezidenţiale au îndreptat atenţia autorităţilor către alte probleme administrative, a adăugat Costin Borc, care apreciază că anii electorali sunt întotdeauna complicaţi pentru piaţa construcţiilor: "Din cifrele disponibile, am văzut că piaţa locală de ciment a crescut cu circa 5%, ajungând la vânzări de 7,5 milioane de tone, cu mult sub cifrele din 2012. Anul trecut a fost unul complicat şi pentru Lafarge în ţara noastră, în primul rând din cauza anunţului de fuziune şi vânzare a activelor".
Oficialul a subliniat că Lafarge România a mizat anul trecut pe eficientizarea proceselor operaţionale şi pe reorganizarea echipei de vânzări: "De asemenea, am reuşit să creştem volumele cu 2%, chiar dacă piaţa a crescut cu cinci procente. În plus, suntem mulţumiţi că am crescut EBITDA cu 15% şi am sporit marja operaţională cu patru puncte procentuale, ceea ce reflectă eforturile noastre de îmbunătăţire a activităţii interne".
Costin Borc şi-a exprimat optimismul cu privire la Masterplanul de Transport, dar a spus că aşteaptă unele răspunsuri legate de modalităţile de finanţare ale proiectelor de infrastructură. "Este foarte bine că va exista un astfel de Masterplan, pentru că ne oferă o imagine clară a ceea ce trebuie să realizăm în următorii 20 de ani", a declarat domnul Borc, care consideră că acest document îi va ajuta pe constructori să se poziţioneze pe piaţă.
Directorul executiv al Lafarge România a mai spus că interconectarea regiunilor este foarte importantă dacă vrem să discutăm despre dezvoltarea ţării noastre.