Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) solicită postului România TV şi site-ului Economica.net să explice cum au ajuns jurnaliştii acestui trust de presă la concluzia că Sorin Mititelu, candidat la şefia ASF pentru sectorul Asigurări, ar fi victima "mafiei transporturilor şi a service-urilor auto care urmează să fie controlate" de acest candidat, conform unui comunicat de presă al instituţiei.
"În primul rând, noi suntem victimele, nu mafioţii. Mafioţii sunt cei care ne jefuiesc, de mulţi ani, fără a fi opriţi de ASF. Noi suntem cei care am atras atenţia autorităţilor şi mai ales Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), de nenumărate ori, în legătură cu pericolele de pe piaţa asigurărilor. Şi s-a dovedit că am avut întotdeauna dreptate.
Noi suntem cei care am arătat, de fiecare dată, ce probleme vor apărea şi cum vor intra în faliment companiile de asigurări, ce dezastru vor provoca şi de ce ASF ar fi trebuit să ia măsuri. ASF a acţionat prea târziu şi nu a oprit dezastrul. Astfel am ajuns astăzi în situaţia în care plătim poliţe RCA de 3 ori mai scumpe decât în 2019, după falimentele companiilor City Insurance şi Euroins.
Le plătim noi, transportatorii rutieri, dar le plătesc şi ceilalţi aproximativ 8,5 milioane de români care au maşini. Aşadar, noi suntem victimele şi am avut inclusiv rol de analişti pe această piaţă, nicidecum de mafioţi - aşa cum ne-au numit jurnaliştii de la RTV şi Economia.net, în articolele:
"Sorin Mititelu, propus pentru postul de vicepreşedinte ASF, atacat de mafia transportatorilor şi a service-urilor care urmează să fie vizate de controalele dispuse de acesta" - articol publicat de Filip Stan, la data de 15 dec. 2023, ora 00:55, pe site-ul RTV -
Respectiv articolul iniţial, cu acelaşi conţinut, publicat pe site-ul Economica.net, care aparţine aceluiaşi trust de presă:
"Sorin Mititelu, propus pentru postul de vicepreşedinte ASF, atacat de mafia transportatorilor şi a service-urilor care urmează să fie vizate de controalele dispuse de acesta", semnat de Ion Dobreanu, pe site-ul Economica.net, la data de 15 dec. 2023, ora 04:17", se arată în comunicatul COTAR.
"Cele două articole pe site-urile aceluiaşi trust de presă, în aceeaşi zi, dar la ore diferite - arată că este nevoie de susţinerea lui Sorin Mititelu, cu orice preţ, la şefia ASF, însă jurnaliştii nu au fost informaţi corect în legătură cu identitatea mafioţilor.
Dincolo de dosarul penal deschis de DIICOT pentru evaziune fiscală focalizată pe tratamentul contabil şi fiscal a unor operaţiuni desfăşurate de către BCR Asigurări în perioada 2013-2018, când CEO era acelaşi Sorin Mititelu (2013-2017), de firma pe care acesta a deţinut-o şi pentru care ASF a retras autorizaţia, sau de condamnarea soţiei acestuia, în dosarul falimentului Bancorex, în primă instanţă, dorim să-i informăm pe jurnaliştii care au semnat şi au publicat acel articol că ASF nu controlează transportatorii sau service-urile. Jurnaliştii au fost grav dezinformaţi", precizează COTAR.
"Dacă cineva a-ncercat să se folosească de acest subiect, pentru a susţine candidatura lui Sorin Mititelu la şefia ASF, cu orice preţ, a greşit grav evaluarea situaţiei, mai ales pentru că nu a-nţeles legislaţia şi procedurile din acest sector economic. Nu! Noi nu avem un şef pe care să-l vrem la ASF, ci noi cerem o conducere ASF care să rezolve problemele grave provocate de vechea conducere. Deci nu noi suntem mafioţii, pentru că noi, culmea, suntem cei care plătim, adică păgubiţii, victimele. Nicidecum mafia.
Dar tot noi am atras atenţia autorităţilor asupra ingineriilor financiare care se fac în acest sector de activitate, cu complicitatea ASF: jumătate de miliard de euro s-a dus, în ultimii doi ani, la "fabrica de bani" susţinută de ASF care a permis plăţile pentru reparaţiile maşinilor în regie proprie. Noi suntem cei care am explicat, în nenumărate rânduri, că ASF nu ar trebui să mai susţină această practică prin care reparaţia maşinilor este imposibil de verificat", spun reprezentanţii COTAR.
Reparaţia la o unitate neautorizata nu înseamnă doar fraudă, ci şi pericol public, pentru că se aplică variante ieftine pentru reparaţii, cu piese uzate, iar decontul se face pentru sume mult mai mari decât cele reale. Reparaţia maşinii "în regie proprie" înseamnă că firma de asigurări plăteşte anticipat nişte despăgubiri calculate în baza poliţelor RCA sau CASCO, după care se poate întâmpla orice, pentru că nu mai verifică nimeni. Banii ajung direct la păgubit sau la asigurat, fără a fi nevoie să se prezinte documente fiscale justificative - cu ajutorul ASF.
Nu se face un decont pentru facturi emise în urma reparaţiilor, ci se presupune că păgubitul sau asiguratul va folosi acei bani, conform contractului cu asigurătorul, pentru a repara maşina. Nici ulterior nu se cer documentele, iar astfel, service-ul auto are libertatea de a face orice doreşte. În toate aceste situaţii nu sunt furnizate documente justificative emise de unităţi reparatoare autorizate RAR, astfel încât reparaţiile acelor autovehicule pot fi realizate în unităţi reparatoare clandestine şi neautorizate, ateliere improvizate care nu eliberează nici facturi pentru reparaţiile efectuate şi nici certificat de garanţie pentru piesele înlocuite şi manopera prestată.
"Acele sume de bani sunt nefiscalizate, iar statul român nu încasează, de 30 de ani, acele taxe şi impozite. Inclusiv Fondul de Garantare a Asiguraţilor (FGA) efectuează plăţi în sistemul "regie proprie", contrar intereselor economice româneşti". Asta am explicat noi, "mafioţii" de la C.O.T.A.R., în mai multe comunicate de presă. Pentru asta vrem noi, "mafioţii" de la C.O.T.A.R., să fie numiţi în funcţiile de conducere ale ASF oameni capabili să elimine toate aceste anomalii de pe această piaţă, să ne scape de falimentele din sectorul de asigurări, care produc pagube enorme statului român şi fiecărui cetăţean în parte, nu doar firmelor de transport", se menţionează în document.
"Noi, "mafioţii" de la C.O.T.A.R., suntem cei care am calculat şi am atras atenţia tuturor asupra faptului că 55% din sumele încasate de un service reprezintă taxe directe şi indirecte către statul român, care prin sistemul "regie proprie" nu mai ajung la bugetul de stat. Noi reprezentăm interesele românilor, ale transportatorilor şi ale service-urilor auto - adică a victimelor acestor practici anticoncurenţiale şi care produc pagube uriaşe.
Noi suntem cei care am solicitat de la ASF informaţii despre situaţia financiară a firmelor de asigurări, după ce am constatat că urmează un nou faliment pe această piaţă, în 2024, pe modelul celor anterioare, pe care ASF nu-l împiedică, exact cum nu le-a împiedicat nici pe celelalte. Noi suntem cei care ieşim în stradă şi putem bloca drumurile publice din toată ţara, pentru a cere eliminarea tuturor anomaliilor din acest sistem care bagă România în faliment.
Noi nu suntem nişte mafioţi care ne susţinem şefi la ASF, ci suntem cei care cerem responsabilitate din partea Parlamentului, atunci când va alege şefii ASF, ca să nu ajungem într-o situaţie mult mai gravă decât cea în care ne-au adus deja, la nivel de ţară, foştii şefi ai ASF. Poate nu s-a înţeles faptul că paguba produsă doar de falimentele City Insurance şi Euroins, din ultimii 2 ani, este de 3 miliarde de euro, la bugetul statului, bani pe care noi toţi îi plătim - adică nu noi toţi mafioţii, ci noi toţi românii - noi, victimele, păgubiţii, etc. deci nu prea avem cum să fim noi mafioţii", se mai arată în comunicatul COTAR.
1. Foarte buna replica
(mesaj trimis de anonim în data de 16.12.2023, 15:34)
Aceste falimente succesive ale unor firme din RCA au micsorat artificial piata asigurarilor, au crescut pretul politelor RCA si au drenat banii fondului de asigurare, si ai statului. A SF e de supraveghere piwete dar se pare ca lipseste grav legislatia competenta pe aceasta ramura! Cotar face bine ca scoate la lumina manariile din piata service dar cred ca lipseste legislatie de forta sa poata fi impusa de asf sau politie sau procuratura etc. Ce vedem e ca politia haituiesye si penalizeaza soferii, inclusiv profesionisti pentru norma la amenzi, in loc sa verifice adevaratele mafii! Euroins a golit banii fondului de asigurare si ai statului, au golit si extras un miliard e din conturile firmei inainte de faliment, dau statul in judecata (cu despaguniri mari) si, intre timp,...., vand din nou polite! Clar ca e lipsa in legislatie referitor la mafiotii din pietele de asigurari rca!