Disputa dintre taximetriştii autorizaţi de primării şi serviciile de tip taxi oferite de aplicaţiile Uber, Taxify şi Clever este departe de a fi aplanată. Începută în urmă cu un an de taximetriştii autorizaţi care au solicitat Ministerului Transporturilor modificarea legii şi obligarea firmelor Uber, Taxify şi Clever să obţină autorizaţiile necesare, dezbaterea cu privire la modul de desfăşurare a activităţii în acest domeniu s-a aprins din nou după ce Guvernul a amânat adoptarea unei ordonanţe de urgenţă prin care să înlăture sintagma "în mod repetat" din legea taximetriei.
Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) susţine că aprobarea acestei ordonanţe le-a fost promisă de fostul ministru interimar al Transporturilor, Rovana Plumb, dar şi de noul ministru, Răzvan Cuc.
Cu toate acestea, ministrul de resort a declarat că nu se vor lua măsuri care să îngrădească în vreun fel companiile de taxi care sunt pe piaţă, iar eventualele neînţelegeri vor fi rezolvate prin legea ridesharing care se află în dezbaterea comisiilor parlamentare.
Răzvan Cuc a precizat: "Eu, sub nicio formă, nu vreau să îngrădesc printr-o măsură care este pusă într-o ordonanţă în vreun fel vreuna dintre companiile care sunt pe piaţă. Am lucrat la acea ordonanţă, aici venim să combatem pirateria, nimic altceva".
Afirmaţiile lui Răzvan Cuc au fost criticate de Lucian Şova, fost ministru al Transporturilor, pe vremea căruia s-a permis companiilor de tip Uber să intre pe piaţa taximetriei din ţara noastră. Faţă de afirmaţiile fostului ministrului de resort, transportatorii rutieri de persoane susţin că nu mai sunt dispuşi să accepte folosirea problemelor din acest sector de activitate în scopuri politicianiste. Ei solicită politicienilor să respecte legile şi să înţeleagă cadrul legal, înainte de a face comentarii cu scop electoral.
Într-un comunicat de presă, reprezentanţii COTAR arată: "Nu înţelegem de ce fostul ministru al Transporturilor, Lucian Şova, îl atacă pe actualul ministru, Răzvan Cuc, deşi sunt colegi de partid. Noi, transportatorii rutieri de persoane, am atras atenţia asupra implicării «neortodoxe» a parlamentarului din 2015 Lucian Şova, care a introdus sintagma «în mod repetat» în Legea 38/2003, astfel încât «pirateria» să fie legalizată. De atunci şi până acum, acelaşi Lucian Şova a susţinut permanent, ca parlamentar şi ca ministru, «pirateria» din transportul rutier de persoane. Acum îl atacă pe ministrul Răzvan Cuc, singurul care, în ultimii trei ani a reuşit să înţeleagă necesitatea eliminării «piraţilor» din transportul rutier de persoane, prin eliminarea sintagmei lui Lucian Şova din textul de lege".
Ei solicită de îndată revenirea la normalitate şi susţin că în acest moment transportul de persoane este deja victima unei campanii de demonizare, ceea ce poate să creeze probleme grave în viitor, deoarece acceptarea pirateriei în taximetrie ar duce la o evaziune fiscală de peste 60 milioane de lei anual.