Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) va depune o plângere împotriva PMB, pentru nerespectarea legii, în legătură cu taximetria, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit COTAR, Primăria Municipiului Bucureşti a emis 10.269 de aurizaraţii de taxi, dintre care, în acest moment, mai mult de jumătate sunt retrase sau depuse de cei care le-au deţinut. Din cele circa 5.000 de taxiuri rămase în piaţă, mai mult de jumătate nu au autorizaţiile avizate, nici până în prezent, deşi dosarele de avizare s-au depus până la data de 28 februarie 2020.
"În Capitală, taximetriştii sunt controlaţi şi, dacă nu au autorizaţiile avizate, sunt amendaţi şi li se ridică plăcuţele de înamatriculare, cu toate că am făcut demersuri, încă de la preluarea mandatului actualului Primar General, încercând să discutăm problemele din activitatea de taxi şi închiriere auto, precum şi problema transportului de persoane între Bucureşti şi Ilfov. Domnul Primar General nu a avut timp de noi, până astăzi. Poate plăti subvenţia pentru transportul de persoane înte Bucureşti şi Ilfov, adică 90% din valoarea totală,adica zeci de milioane de euro , deşi nu are bani să plătescă deratizarea în Capitală sau să investească în Şcoli şi alte urgenţe ale bucureştenilor. Cele 5.000 de autorizaţii sunt în continuare ţinute la sertar, deşi, conform Legii 38/2003 ar fi trebuit scoase la atribuire imediat. Ceea ce face domnul Nicuşor Dan, de când a preluat mandatul de Primar General, demonstrează că are în plan distrugerea taximetriei, cu orice preţ, pentru a face mai mult loc pe piaţă firmelor de ride-sharing, încâlcând principiile Legii concurenţei", a declarat Manolache Mircea , vicepresedinte COTAR.
"Ne pregătim de proteste în faţa Primăriei Municipiului Bucureşti, unde vom sta până se vor clarifica şi se vor rezolva toate aceste probleme. Vom acţiona şi în instanţă PMB şi Consiliul General, pentru încălcarea prevederilor legale şi favorizarea concurenţei, prin abuz în serviciu în formă continuată. De asemenea, vom calcula prejudiciul cauzat firmele de taxi, în tot acest timp, prin neavizarea autorizaţiilor, urmând să cerem, în instanţă, plata acestuia. Vom depune plângere la Consiliul Concurenţei, la Parchetul General şi la DNA, pentru a se cerceta ce anume i-a determinat pe factorii de decizie din PMB să favorizeze firmele de ridesharing ( transport alternativ ), prin limitarea nelegală a autorizaţiilor pentru taxi", a declarat Vasile Stefanescu, preşedintele COTAR.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.06.2021, 11:33)
Opinie :ridesharing - este "agerimea"" prin care legislatiile bastinase in ceea ce priveste reglementarea activitatii de prestari servicii in regim taximetrie sunt ingenunchiate .
pt ridesharing ar trebui demonstrat ca soferul "cedeaza locurile libere din autovehicul proprietate personala"" pe "traseul "" (deja stabilit pe care era nevoit sa-l faca oricum pentru interes personal chiar daca nu si frecvent) cu terte persoane in mod gratuit sau contra unui tarif (tariful reglementat doar de prestarea acestui serviciu in regim taxi ).
ca serviciile prestate de taximetristi si firmele de taximetrie sunt nesatisfacatoare d.p.d.v calitate/cost pentru clienti si lasa loc destul activitatii de "ridesharing"" este cealalta fata a ""monedei"" ce trebuie "slefuita"si pusa in valoare doar cu investitii serioase in tehnologie si "cizelarea"" taximetristilor ca sa scape de eticheta de "birjari" ce stau doar cu biciul si haturile in mana si nu se deranjeaza sa te ajute la bagaje ce n-au loc de boarfele lor din "caruta""