"Finansbank" a devenit Credit Europe Bank ca urmare a asocierii în luna august 2006 a băncii-mamă Finansbank A.S. Turcia cu Banca Naţională a Greciei. Instituţia financiară grecească a achiziţionat pachetul de control de 46% din acţiuni contra sumei de 2,3 miliarde de dolari, Finansbank A.S. Turcia fiind evaluată la 5 miliarde de dolari. Ca urmare a acestei vânzări, Finansbank şi celelalte bănci membre ale Grupului FIBA îşi schimbă sau îşi vor schimba în viitorul apropiat numele în Credit Europe Bank.
Conform oficialilor Credit Europe Bank, piaţa bancară din România va cunoaşte o uşoară scădere a ritmului de dezvoltare însă obiectivul companiei pentru următorii 2 ani este de a se număra printre primele 10 instituţii financiare de pe piaţa locală. În anul 2007, Credit Europe Bank intenţionează să atingă o cotă de piaţă de 2% pentru totalul activelor şi să se numere printre primele 3 companii pe segmentul produselor si serviciilor financiare de retail. Preşedintele băncii, Tamer Ozatakul, a declarat ieri că vrea să îşi majoreze cota de piaţă la 2% până la sfârşitul acestui an, faţă de 1,5% în prezent, şi să îşi extindă reţeaua cu 30 sucursale, până la 100 de unităţi.
Sub noul nume, Credit Europe Bank îşi va menţine caracterul de instituţie financiară universală şi va acţiona pentru creşterea cotei de piaţă actuale de 15% pentru produse financiare specifice, cum ar fi cărţile de credit sau reţeaua POS. Serviciile oferite de bancă se adresează în continuare atât companiilor comerciale, locale sau multinaţionale, cât şi persoanelor fizice, Credit Europe Bank deţinând în prezent un portofoliu de peste 350.000 clienţi persoane fizice şi peste 20.000 clienţi companii.
Credit Europe Bank oferă o gamă variată de produse şi servicii adresate persoanelor fizice, IMM-urilor şi companiilor prin 70 de sucursale şi agenţii în întreaga ţară, precum şi prin canale alternative de distribuţie: ATM-uri, POS-uri şi Internet Banking. În prezent banca deţine în România 70 de sucursale şi agenţii, având 1700 de angajaţi, iar până la sfârşitul anului 2007, Credit Europe Bank vizează lărgirea reţelei la peste 100 de sucursale şi 2000 de angajaţi.
Tamer Ozatakul, Preşedintele Credit Europe Bank România, a declarat: "Credit Europe Bank nu este o bancă nouă pe piaţă, ci o nouă valoare. Pe piaţa locală am fost pionieri în acordarea facilităţilor de credit sindicalizat, în implementarea sistemului de carduri de credit cu plata în rate, în dezvoltarea de programe de training pentru recrutarea proaspeţilor absolvenţi. De aceea, pentru noi procesul de rebranding nu înseamnă o adaptare, ci o etapă de accelerare". Investiţia necesară pentru procesul de rebranding în România depăşeşte un milion de euro, a spus Omer Tetik, vicepreşedinte al băncii.
Printre planurile de dezvoltare ale băncii se numără lansarea în a doua jumătate a anului a unor carduri Gold şi Platinum, a unei agenţii bancare pentru persoane cu venituri ridicate la sfârşitul lunii martie şi a unei firme de asigurări la începutul lunii aprilie.
Referitor la noile norme ale BNR privind avansul şi gradul de îndatorare al clienţilor, Tetik a precizat: "Nu vom renunţa cu totul la avansul perceput clienţilor şi nu vrem să fim cea mai agresivă bancă pe segmentul de creditare".
Credit Europe Bank se poziţionează ca o bancă internaţională, parte din Grupul FIBA cu peste 7 ani de experienţă pe piaţa locală şi 20 de ani de experienţă în Europa, o bancă mai apropiată de clienţi, care oferă produse şi servicii inovatoare.
Finansbank A.S. Turcia a fost deţinută de Grupul FIBA, cu o valoare totală a activelor de 9 miliarde dolari şi cu un capital al acţionarilor de 1 miliard dolari. Politica de rebranding a Finansbank în Credit Europe Bank va fi implementată în toate băncile din România, Rusia, Olanda, Elveţia şi Ucraina, bănci care fac parte din grupul FIBA.