După ce atât clienţii, cât şi unii specialişti au ridicat, în ultimii ani, problema portofoliilor de credite vândute de bănci, această practică a intrat, acum, şi în vizorul Agenţiei Naţionale pentru Administrare Fiscală (ANAF).
Fiscul a iniţiat controale în rândul băncilor şi a identificat nereguli care au consecinţe grave, a anunţat, vineri, Ionuţ Mişa, directorul general de la Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili.
Un exemplu oferit de domnul Mişa este tocmai vânzarea pachetelor de credite de către instituţiile bancare.
Domnia sa ne-a explicat: "Băncile constituie portofolii de credite, în care includ atât performante, cât şi neperformante şi pe care le vând la preţuri mult mai mici unor societăţi care se ocupă să recupereze sumele neachitate în anii următori vânzării. Există situaţii în care au fost vândute şi performante, aceste active fiind puse în acelaşi pachet cu neperformantele. Este indiscutabil că băncile au un interes pentru care vând împrumuturi fără restanţe. Este posibil ca băncile să-şi mute profiturile către altă zonă de fiscalitate. Acele profituri înregistrate din creditele performante trebuie înregistrate ca profituri în România, însă, fiind integrate în acele pachete de neperformante, profiturile sunt înregistrate în alte părţi, astfel încât băncile să îşi diminuează profitul şi să nu mai plătească taxele şi impozitele aferente. Există situaţii în care băncile sunt acţionari majoritari la societăţile afiliate, către care îşi vând creditele. Însă, sunt şi societăţi care nu sunt afiliate, dar acest lucru nu înseamnă că nu au legătură cu băncile. Pentru că sunt situaţii în care în companiile respective pot fi identificate ca acţionari alte companii, care să aibă, la rândul lor, acţionari majoritari - băncile. Ştim că există astfel de practici, dar nu avem acces la informaţii şi este foarte greu să ajungem la ele. Sperăm că acum, cu acordurile privind accesul la informaţii, să reuşim să demonstrăm aceste practici, pentru că ele există, chiar dacă la a treia - a patra verigă. Avem semnale că există astfel de practici şi la bănci, din diferite surse, inclusiv din media.
Au fost vândute pachete de credite de 100 de milioane de euro cu 5-7 milioane euro. Diferenţa de 95-93 milioane euro ar reprezenta cheltuială deductibilă. Au fost pierderi, ceea ce înseamnă că băncile şi-au diminuat profitul".
Ionuţ Mişa ne-a mai spus că, dacă ANAF constată că o persoană juridică (indiferent dacă face sau nu parte din sistemul bancar) nu a declarat că societatea cu care colaborează îi este afiliată şi se constată că a vândut, de fapt, unui afiliat, atunci va fi întocmit un dosar al preţurilor de transfer şi tranzacţia va fi retractată, respectiv recalificată la preţul pieţei, fiind stabilit un impozit mai mare la plată sau diminuându-se pierderea.
Domnul Mişa ne-a declarat: "Dacă operaţiunea respectivă încalcă o normă legală care are consecinţe penale, dacă demonstrăm că a urmărit să se sustragă de la plata taxelor la buget şi constatăm că a dorit să facă evaziune, atunci sesizăm Parchetul. Avem situaţii în care am sesizat DIICOT asupra unor operaţiuni - este drept, nu în sistemul bancar - prin care se intenţiona sustragerea de la plata taxelor şi impozitelor".
Nicolae Cinteză, directorul Direcţiei de Supraveghere din Banca Naţională a României (BNR), ne-a dar asigurări, anul trecut, că împrumuturile performante nu pot fi vândute, în condiţiile în care clienţii s-au plâns în mod continuu că li s-au vândul creditele, la câteva zile după contractarea acestora.
Ionuţ Mişa ne-a mai spus că este "aberantă" situaţia în care, dacă o bancă acordă un credit care se dovedeşte a fi neperformant şi se dovedeşte că a fost acordat într-un circuit fraudulos, fără respectarea propriilor norme bancare şi uneori chiar cu încălcarea normelor BNR, provizioanele constituite (care, în general, sunt deductibile) continuă să fie deductibile. Ionuţ Mişa este de părere că legislaţia în acest domeniu ar trebui modificată: "Dacă legislativ nu se fac paşi importanţi în acest sens, atunci suntem expuşi total în faţa unor companii care beneficiază de o experienţă capitalistă mult mai mare decât a noastră, de firme de consultanţă şi de contabili foarte buni, care ştiu să speculeze legislaţia foarte bine, să realizeze artificii fiscale greu de identificat, ştiu să alcătuiască circuite financiare greu de stopat. Trebuie să ne pregătim dacă vrem să stopăm toate aceste lucruri şi să le contracarăm".
ANAF îşi pregăteşte inspectorii la Institutul Bancar Român, dorind ca aceştia să fie specializaţi în domeniul bancar şi să fie cât mai aplicaţi în controalele pe care le desfăşoară, ne-a mai spus Ionuţ Mişa.
• Isar: "În cazul tranzacţiilor de volum mare, aprobarea a fost negociată îndelung cu reprezentanţi BNR de toate nivelurile"
Banca Naţională a României este la curent cu toate operaţiunile de transfer de portofolii şi de cazuri punctuale sensibile ale băncilor comerciale, fiind informată atât înainte, precum şi după realizarea acestor activităţi, susţine fostul bancher Lucian Isar. Domnia sa ne-a declarat: "În cazul tranzacţiilor de volum mare, aprobarea a fost negociată îndelung cu reprezentanţi BNR de toate nivelurile, iar aprobarea a fost explicită. Acţiunile de control al BNR vizează aceste situaţii şi, de multe ori, au punctat anomalii, dar fără a continua demersurile normale, în urma unor discuţii şi negocieri ulterioare".
Domnul Isar spune că nu este pentru prima dată când se fac controale la bănci, dar este pentru prima dată când ANAF este suficient de transparent şi informat legat de introducerea unor credite performante în pachete de neperformante. "Evaziunea este cea mai simplă şi uşoară încadrare în unele cazuri şi aceste cazuri nu sunt doar de competenţa ANAF", completează Lucian Isar.
Acesta s-a arătat plăcut surprins de controlul tematic al ANAF, apreciind că încă nu se aştepta "la o probare comunicată public de ANAF a patronajului, coordonării şi transferului de know how din partea unor reprezentanţi BNR asupra întregii scheme".
Educaţia financiară modestă este unul din motivele pentru care până acum nu au existat controale cu rezultate relevante, ne-a mai spus fostul bancher, conchizând că orice specializare, indiferent unde este realizată, este un lucru pozitiv.
• Vasilescu: "BNR nu are atribuţia să vizeze vânzarea pachetelor de neperformante"
Adrian Vasilescu, consilier în cadrul BNR, îl contrazice pe Lucian Isar şi spune că Banca Centrală nu este abilitată să supravegheze vânzarea de credite de către bănci.
Domnia sa ne-a declarat: "Am urmărit şi eu cu interes declaraţiile reprezentantului ANAF. Spun cu interes pentru că fac referire la un aspect din sistemul bancar. Dacă este adevărat sau nu, este treaba Fiscului. BNR nu are prerogative să controleze băncile comerciale sub acest aspect. Nu intră în atenţia Băncii Naţionale aspectele legate de fiscalitate. BNR face supraveghere prudenţială şi nimic ceea ce înseamnă supraveghere prudenţială în lumea aceasta nu are de-a face cu operaţiuni fiscale. Banca Naţională a României autorizează băncile comerciale şi le reglementează. Ea nu are atribuţia să vizeze vânzarea pachetelor de neperformante. BNR nu se uită nici la contractele de credit încheiate între bancă şi debitori, nici la contractele cadru de credit. Protecţia consumatorilor de servicii financiare implică BNR doar atunci când o bancă modifică de la sine, fără acordul clientului deci, un contract de credit. Aceste operaţiuni intră în atribuţiile supravegherii BNR. Banca Naţională a destituit doi preşedinţi de bănci pentru că au modificat unilateral contractele de credit. Băncile comerciale sunt magazine de bani, iar ANAF intră în relaţia cu acestea exact cum ar intra cu orice magazin".
Legat de vânzarea creditelor neperformante, unii reprezentanţi din piaţă ne-au menţionat, anul trecut, că, în final, provizionul nu înseamnă pierdere pentru bănci, acesta fiind recuperat din alte costuri ale produselor bancare.
Specialişti din piaţa financiară susţin că, până la vânzarea creditelor neperformante, banca derulează o lungă procedură de recuperare a acestor tipuri de împrumut.
Specialiştii din domeniu ne-au explicat că o bancă ce are un credit neperformant negarantat pe care a încercat să-l recupereze de mai multe ori, abia după ce a epuizat toate măsurile pe care le putea lua în vederea recuperării creanţei respective recurge la vânzarea creditului respectiv. Concret, dacă debitorul nu mai plăteşte şi, să spunem, executorul nu reuşeşte să recupereze decât doi lei din 100, rămân de recuperat 98 de lei. Banca deja a provizionat 95 de lei. Din cei cinci lei rămaşi de încasat, doi au fost recuperaţi de executor, iar banca vinde creanţa cu un discount important, recuperând, să spunem, 5 lei. În acest moment, banca tocmai a recuperat doi lei, pe care i-a reversat din provizionul făcut, per total înregistrându-se o pierdere de 93 de lei.
Specialiştii citaţi ne-au explicat că provizionul constituit este din veniturile băncii. Astfel, dacă o bancă a provizionat zece unităţi în trecut şi în final pierderea totală a fost de şapte unităţi, pe poziţia acelui moment instituţia are o reversare de trei unităţi. Acea reversare reprezintă un venit pentru bancă la momentul respectiv, care contribuie la diminuarea pierderii înregistrată deja cu acel credit.
"Noi nu vindem că aşa dorim noi, ieşind în pierdere, altfel primii care ne-ar sancţiona ar fi acţionarii. Aceştia din urmă sunt cei care sunt de acord cu vânzarea de neperformante, acolo unde au pierdut orice speranţă de recuperare. În plus, dacă am negocia discounturi cu unii clienţi, am crea un hazard moral, iar pierderile provocate de acesta nu ni le putem asuma", mai spun specialiştii citaţi.
Potrivit unui studiu realizat de KPMG România, în 2015 au fost scoase la vânzare, în piaţa din ţara noastră, portofolii de credite neperformante de peste 5 miliarde de euro.
Specialiştii din domeniu apreciază că piaţa românească a neperformantelor este cea mai activă din Sud-Estul Europei.
Una din băncile care au vândut cele mai mari portofolii de credite neperformante este BCR.
La începutul anului trecut, judecătorul Horaţiul Dumbravă, vorbea despre un "veritabil jaf la care au fost supuşi cetăţenii români, debitori la bănci", susţinând că statul are datoria să cerceteze dacă nu cumva cetăţenii români au căzut pradă unor "grupuri organizate infracţionale transfrontaliere", deoarece "sunt mult prea multe coincidenţe în spaţiul est european".
Piperea: "Băncile au făcut ce au vrut cu domnul Cinteză şi domnul Isărescu"
• Avocatul Piperea: "Operaţiunile unei bănci sunt scutite de TVA"
Avocatul Gheorghe Piperea a abordat în mai multe ocazii subiectul creditelor vândute de bănci, susţinând că această practică ar eluda legea.
Domnia sa a declarat, la finalul săptămânii trecute: "ANAF a ajuns, într-un final, să controleze modul în care băncile îşi golesc patrimoniul de credite neperformante, creând fictiv pierderi retratate contabil drept cheltuieli deductibile, din care rezultă o frumoasă situaţie de solvabilitate pe hârtie bună de păcălit BNR, precum şi o existenţă la adăpost de taxe, impozite, despăgubiri pentru abuz de putere economică ş.a.m.d.
Aş putea spune, fără să exagerez cu nimic, că există un instigator pentru treaba aceasta care se numeşte Mugur Isărescu şi, în general, şefimea BNR.
Ei au fost cei care le-au transmis băncilor că trebuie să-şi cureţe neapărat portofoliile de credite neperformante. Să ne amintim că Nicolae Cinteză, şeful supravegherii din BNR, le spunea băncilor să-şi scoată «cadavrele» sau «scheleţii» pentru că nu au indicele de solvabilitate cum trebuie.
Şi băncile au făcut ce au vrut domnul Cinteză şi domnul Isărescu, în general. De aici a rezultat o solvabilitate de faţadă cu care se laudă greşit, după părerea mea, domnul Isărescu pentru că, dacă ai portofoliu de neperformante de 30% şi, într-un an de zile, ajungi la 10-12%, asta nu înseamnă că ţi-ai refăcut activitatea, că eşti realmente solvabil, ci doar că ai făcut operaţiuni contabile.
Iar aceste operaţiuni contabile sunt făcute în aşa fel încât băncile nu plătesc nici o taxă, nici un impozit.
Operaţiunile unei bănci sunt scutite de TVA, tot ce circulă între ele şi colectorii de creanţe nu poartă TVA.
În al doilea rând, pierderile băncilor sunt reportate pe 5 sau 7 ani şi sunt transformate în cheltuieli deductibile. Chiar dacă băncile ar avea profit, pierderile îl erodează atât de mult încât se ajunge pe zero.
Motiv pentru care, de obicei, nu se mai declară nici un impozit. Dacă o fac, pun ceva de genul 15 milioane de lei.
De fapt, profitul cu care se afişează băncile este, în realitate, operaţional, pentru că ele îl ajustează cu aceste pierderi pe care le introduc în contabilitate ca pe cheltuieli deductibile şi de acolo rezultă un impozit foarte redus sau deloc.
Cele mai multe vânzări de credite neperformante (NPL) sunt făcute în interiorul grupului bancar către entităţi care se numesc ori Suport Colect, ori Real Estate Management. Doar de vreun an sau doi au apărut terţi.
Vânzările se fac la 1- 5% şi, uneori, NPL-urile sunt cumpărate chiar cu credite date de banca respectivă. De exemplu, APS, care cumpără NPL-uri împreună cu Deutsche Bank, câteodată mai ia şi credite de la BCR. Dacă nu cumva APS este finanţat chiar de International Financial Corporation, divizia de investiţii a Băncii Mondiale.
Nu ştim ce bănci sunt controlate de fisc sub raportul acestor tranzacţii fictive cu creanţe neperformante, dar putem bănui. Unele dintre ele şi-au recesionat de curând nişte creanţe pe care le măritaseră prin Olanda, prin 2008.
Sper ca DIICOT să verifice aceste lucruri pentru că, într-adevăr, este vorba de mari evaziuni şi spălări de bani. În urma cu circa doi ani de zile, judecătorul CSM Horaţius Dumbravă atrăgea atenţia că se întâmplă lucruri urâte, de natura criminalităţii transfrontaliere în acest domeniu". (A.S.)
1. Constanta...P.N.L
(mesaj trimis de Marius Dorin Ogrezeanu în data de 24.10.2016, 00:23)
:)))))))))))))))) Asta e cea mai gogonata de luna asta.:))) Dupa ce au vazut ca nu le iese manipularea moale si urat mirositoare pe care o tot molfaie de pe la jumatatea lunii septembrie cu BNR-ul care a inasprit drastic conditiile de creditare, bani mai putini pentru case si alte prapastii din astea, gasca zamfiristo-piperiana incearca o noua smekerie :)))) Si se foloseste de cine? De Dragos Doros, care cine e:
Unul care are un credit imobiliar la BRD si n-ar strica sa-l "negocieze" un pic asa cum vrea el.
Unul care aa fost pus secretar de stat de Ungureanu, fost PD-L, actual PNL, coleg de partid cu un alt baiat fost PD-L actual PNL pe nume Zamfir Daniel-Catalin. Mai punem la socoteala si faptul ca bajetii sunt sustinuti de dom' Isar, sotul sefei PNL, mai adaugam si faptul ca ala propus de PNL sef la Bucuresti, un mare avocat, profesor si izvor de drept e iertat de ANAF pentru zeci de mii de lei restante(asta in timp ce batranilor de 70, 80 de ani li se pun popriri pe pensii pentru datorii de cateva sute de lei) si avem deja o fotografie de ansamblu destul de concludenta a fasului din ultimele zile.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.10.2016, 02:24)
Matale nu reusesti sa sesisezi subiectul, subiectul nu-i Zamfir, Piperea, Isar, PDL si PNL, ci practica frauduloasa bancara. Pricepi sensul frazei? Adica, acum vorbim despre banci. Cand o fi despre ceilalti, atunci vorbim despre ei. Acum, bancile.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.10.2016, 04:06)
Nu poate, e prea mare durerea sa recunoasca hotia bancilor.
1.3. esti invidios da-te dreaq (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de constantin în data de 24.10.2016, 08:56)
Esti suparat si invidios da-te dreaq ca i-ti ia stapanii la bani marunti !!!!
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.10.2016, 09:46)
Se strânge lațul, bancherii se încolonează la ușa pușcăriei.
Evaziune fiscală, contabilitate la mișto, harneală de supraveghere BNR, veți umple aripi întregi la pârnaie. Toate departamentele vă veți regăsi la răcoare.
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.10.2016, 17:07)
Noroc ca o sa fim alaturi de bossul de la Cisnadie, Gavroche Necula, Robu Fonfu' si restul gastii. N-o sa ne plictisim. Numai ca ei o sa stea mai mult ca pentru inselaciune si escrocherie ei or sa stea mai mult.
1.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.10.2016, 18:01)
Bancile au evazionat statul cu procente din PIB.
Comparatia e infantila, numele pe care le insiri nu spun nimic.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.10.2016, 04:34)
Asta-i într-adevăr o bombă, o știre incendiară!
Oare câte "surprize" ne mai rezerva aceste instituții puse pe jecmănit oamenii?
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.10.2016, 04:37)
Si cat mai trebuie sa suportam pana cand vom trece la inlocuirea sistemului bancar cu altceva mai bun?
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de gabi în data de 24.10.2016, 09:11)
Surpriza e doar pentru ANAF, ca sa vezi domnilor si pestii mari fura, au terminat cu buticarii si chelnerii(mama lor de infractori)... Maine parca vad stire mare, ANAF pe urmele interlopilor care nu post sa-si justifice averea... Sper sa vedem si rezultate , ca acum in campanie, din gura putem spune si ca o sa face 1200 KM de autostrada etc
3. Daca bancile nu fac evaziune, cine face?
(mesaj trimis de Fara credit în data de 24.10.2016, 07:27)
Faceti un grafic si puneti profitul din '89-zi/banca. O sa vedem 2% sau pierdere.
Anaf ce sa faca?
Pamama papers ...
Judecatori de la noi inca nu au curaj sa pedepseasca bancile. Clauza abuziva in contract, indiferent de suma, sa ii dea daune morale 100 000euro/contract, nu 200ron ca acum.
Amenzile care s-au dat la banci pt cei cu credite nu au simtit nimic.
Aps dar Db nu are CASH!
Bancile care au inselat clienti cu chf amenda 1 mil de euro/banca.
4. fără titlu
(mesaj trimis de ghita din chitila în data de 24.10.2016, 07:53)
Va inflamati degeaba, n-auziti ca Isarescu si Cinteza sunt problema? Acum din cauza lor bancile fac manevre si cu NPL-urile, dupa ce tot din vina lor a intrat tara in recesiune, debitorii au probleme cu CHF, dobanzile sunt negative si bancile iau comisioane si daca treci prin fata sediului lor. Pe scurt, dupa ce-or sa plece astia 2 si-o sa vina eventual sotul lui Gorghiu o sa vedeti ca totul se va schimba si Piperea n-o sa mai aiba de lucru, o sa revina la ce facea si inainte ia bancile se vor infrati cu clientii nu vor mai luia dobanzi comisioane si vor trai toti fericiti pana la adanci batraneti. Ale clientilor evident.
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.10.2016, 08:07)
Lasa Ghita, ca vine el Craciunul si-n Chitila...
4.2. Daca va fi asa (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de savin în data de 24.10.2016, 08:08)
ce o sa faca acest ziar? O sa traiasca din biruintele din trecut?
4.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.10.2016, 08:12)
Bai Savine, câinele moare de drum lung și prostul de grija altuia!
4.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.3)
(mesaj trimis de MAKE în data de 24.10.2016, 13:00)
"Acest" ziar traieste de 26 de ani, mult inainte de momentul ploii cu ziare financiare ale mogulilor si dupa ce ele au dat faliment.
Faptul (care ar trebui sa-ti stirneasca respectul, iar nu dispretul) se datoreaza dedicatiei sale pentru justete si adevar, in slujba publicului.
Din asta va trai.
4.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.10.2016, 14:42)
Chapeau bas!
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.10.2016, 07:54)
Verificati OTP ul.in perioada in care au acordat credite in CHF 2006- 2008.
Au cesionat credite performante la SRL uri din Olanda.
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.10.2016, 18:26)
Cum sa fie un credit externalizat la doar 2luni de la acordare??? neperformant??
6. Penibilul ISAR...
(mesaj trimis de Dr.WHO în data de 24.10.2016, 08:13)
Individul mereu in iures, sotul doamnei, Isar Lucica, nu conteneste as da cu parerea!!!Tu chiar nu obosesti???Penibil mic...
6.1. nu e penibil, e imbecil:-) (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de The Brute în data de 24.10.2016, 09:15)
daca BCR e in stare sa mute toata banca la Chisinau , atunci unde e problema la niste maruntis...
6.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.10.2016, 09:50)
Cultul bancar folosește aș. Bancarzii cu datorii de sute de mii de franci elvețieni știe și câteva literi, ei ie dăștepți dă piute.
6.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.10.2016, 15:12)
Ai obsesii cu Isar?Te zgudie rau.Nu ai avut macar bunul simt sa citesti articolul sau pt tine nu are importanta ca esti paralel cu subiectul.
7. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.10.2016, 09:46)
BNR are in atributie sa scoata baniii din tara nu sa vecheze asupra stabilitatii financeare a Romaniei.Tot ceea ce s-a intamplat cu acesti bani / credite vandute etc este cu acordul tacit al BNR. Domnule presedinte Iohanis dvs cu cine va consultati cu privire la Legea CONVERSIEI cu cei care ne jecmanesc tara. Domnule Presedinte noi nu mai avem ce pune pe masa la copii si ei se imbogatesc prin transferuri/ vanzare de credite in PARADISURI FISCALE....ISARESCU nu tine cu bugetul statului din care mancam totiiii......
8. fără titlu
(mesaj trimis de FDISK în data de 24.10.2016, 10:11)
Sa-nteleg ca statul a fost pagubit ?
Nasol...
Dar actionarii minoritari ai bancilor?
Mai ales ca unele (BRD, TLV, BCC) sunt si pe bursa. Sau ca altele (BCR) sunt detinute intr-o anumita proportie de catre SIF5, care iarasi e listata pe bursa.
8.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.10.2016, 10:21)
CPBR a declarat că n-ar fi putut face așa ceva pentru că v-ar fi prejudiciat pe voi, micii acționari.
E logic că n-aveau cum să evazioneze statul și să prejudicieze acționarii, să înșele deponenții cu dobânzi modice sau să escrocheze debitorii..
8.2. usor cu controalele, ca ne pleaca investitorii str (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de cititor Bursa în data de 24.10.2016, 10:37)
shit! nu mai faceti controale si galagie ca ne pleaca investitorii strategici din economie! sau nu pleaca inca? doar isi trimit profitul in tara lor sau alte paradisuri.. mai stau nitel pe-aci ca mai dau, saptamanal niste imprumuturi guvernului, mai iau f. convenabil/ieftin ca braga neste obligatiuni ; a propos de braga, asta au devenit titlurile la fondul proprietatea. pe cand face ANAF un control serios si acolo? trimiteti-va oamenii la cursuri mai fuguta, panna nu face Templeton valoarea=o Lei 1 bucata titlu.
8.3. ai dreptate :-) (răspuns la opinia nr. 8.2)
(mesaj trimis de The Brute în data de 24.10.2016, 22:19)
uite, BCR a plecat in Moldova :-) Pupi :-)
9. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.10.2016, 12:39)
A sesizat careva in ce tara am ajuns sa traim, sa ne luptam sa "nu mai avem nevoie de vize in Schengen, Canada si SUA"? Politicieni anchetati si condamnati, oameni de "afaceri" anchetati si condamnati, guvernanti ai treburilor tarii anchetati si condamnati, societati comerciale anchetate si unele "lichidate", acum bancherii ... dupa ceva pauza de la Bancorex si altele falimentate, oamenii de rind condiderati a priori de ANAF "evazionisti" cind sefi ai institutiei sunt defapt anchetati in acte cu caracter de control al acesteia .... Ce se intimpla din 1989, de 26 de ani, de cind cu "democracy", cu analfabetismul si lipsa de educatie in acesta tara? De ce "libertatea" este prost inteleasa si traita "incuiat" in "bani" dupa un model luat .... oare de unde?
9.1. Adaugare la 8.2 (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de MIHAI în data de 24.10.2016, 15:21)
Cred ca la BRD SITUATIA PUTE RAU.( Nici Bancomatele de la CORA ,nu au bani zile intregi Ani buni n-au dat dividend(cum a existat?)A fost protagonista unor mari excrocherii cu smecheri inca cercetati ( in relanti )penal .
10. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.10.2016, 18:31)
ce face oare BNR? ca nu are atributii in partea fiscala, deci, vezi Doamne, nu a stiut ce magarii fiscale fac bancile. BNR nu are atributii de protectie a consumatorilor, deci nu a stiut /nu a observat clauze abuzive in contracte. e legitim sa intreb de face oare BNR, pentru ce il platim pe Isarescu cu 15 000 de euro pe luna? sa pozeze ca o statutie in viata?
11. BNR - mesaje pe FACEBOOK
(mesaj trimis de anonim în data de 26.10.2016, 15:43)
Print YM E-mail Mai mare|Mai mic Comentarii
Printre clientii care beneficiaza de conversia francilor elventieni la un curs favorabil s-ar numara o persoana care a luat credit un milion de franci ca sa cumpere actiuni la Transelectrica - oficial BNR
de C. Pantazi HotNews.ro
Marţi, 25 octombrie 2016, 18:33 Economie | Finanţe & Bănci
Postarea lui Eugen Radulescu
Postarea lui Eugen Radulescu
Foto: Facebook
Eugen Radulescu, seful Directiei stabilitate financiara din BNR, a lasat de inteles intr-un comentariu pe Facebook ca printre viitorii beneficiari ai legii conversiei creditelor in franci elvetieni se numara si un debitor care a luat un credit de un milion de euro ca sa cumpere actiuni la Transelectrica. Potrivit BNR, 40 de persoane au luat credite de peste un milion de franci elvetieni si vor putea beneficia de legea conversiei.
11.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.10.2016, 15:44)
Vasilescu: "BNR nu are prerogative să controleze aspectele fiscale ale băncilor comerciale"
11.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.10.2016, 15:44)
PREROGATIVE SA URMAREASCA CETATENII SI DESTINATIA CREDITELOR ARE?