SAP AG, cel mai mare producător mondial de software pentru administrarea afacerilor, şi-a majorat cu 4% profitul net în trimestrul al doilea, în pofida scăderii veniturilor din vânzări.
În perioada aprilie-iunie 2009, profitul net al companiei germane a fost de 423 milioane de euro (600 milioane de dolari), comparativ cu 408 milioane de euro în perioada similară din 2008. Analiştii estimau 381,5 milioane de euro.
Vânzările au scăzut cu 10%, la 2,58 miliarde euro, de la 2,86 miliarde euro în urmă cu un an. Analiştii aşteptau 2,65 miliarde euro.
"În timp ce mediul operaţional rămâne dificil, am început să ne îmbunătăţim vizibilitatea în a doua jumătate a anului", a declarat Leo Apotheker, directorul executiv al SAP.
Compania elimină 3.000 de locuri de muncă anul acesta, însă nu renunţă la investiţii. Pentru anul curent, directorul executiv al SAP, Leo Apotheker, estimează cheltuieli de 5 miliarde euro (7,1 miliarde dolari) pe achiziţii, ca să câştige cotă de piaţă.