BMW, cel mai mare producător de maşini de lux din lume, a raportat, ieri, o creştere imensă a profitului net în trimestrul al treilea al anului, ca urmare a recuperării pieţelor internaţionale, care a dus la creşterea vânzărilor la noile berline şi vehicule sport ale grupului, transmite AFP, citată de Agerpres.
BMW a anunţat o creştere a profitului net de 11 ori faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 874 milioane de euro (1,2 miliarde de dolari), menţinându-şi obiectivele privind vânzările de anul acesta şi profitabilitatea în 2011.
"Cererea puternică pentru modelele noastre, modelele de înaltă clasă şi poziţia puternică a vânzărilor grupului pe pieţele auto internaţionale au dus la câştiguri peste medie", au declarat reprezentanţii grupului într-un comunicat.
Analiştii Dow Jones Newswires prevedeau o creşterea ceva mai modestă a profitului, de peste zece ori, la 791 milioane de euro. Vânzările trimestriale au crescut cu 35,6%, la 15,9 miliarde de euro, faţă de 11,76 miliarde de euro în trimestrul anterior, depăşind aşteptările analiştilor, care estimau vânzări în valoare de 14,27 miliarde de euro.La fel ca mulţi producători auto, BMW a înregistrat o scădere drastică a vânzărilor în 2009, deşi a reuşit să înregistreze în continuare profit.
Grupul a anunţat că are ca obiectiv să vândă peste 1,4 milioane de vehicule anul acesta, mizând pe o marjă de profit între opt şi zece la sută pentru principalele activităţi auto în 2011. De asemenea, grupul anticipează "o creştere importantă a profitului înainte de taxe pe anul 2010", însă nu a furnizat mai multe detalii.