Producătorul de materiale de construcţii pentru finisaje, "AdePlast", a înregistrat, în luna august a acestui an, creşteri de 22% faţă de aceeaşi lună a lui 2008.
"Luna august a însemnat, practic, un semnal de relansare a industriei noastre, mortarele "AdePlast" luând un avans de 22 de procente faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Este posibil ca aceste creşteri să le fi înregistrat toţi producătorii serioşi", a declarat Marcel Bărbuţ, proprietarul companiei.
Producătorul a vândut cu 5.000 de tone mai multe produse ca în aceeaşi lună a lui 2008. Creşterea volumelor se reflectă în cifra de afaceri printr-o evoluţie pozitivă de 13% faţă de august 2008. În luna precedentă, creşterea înregistrată de Adeplast pe cifra de afaceri a fost de doar 6 procente faţă de aceeaşi lună din anul trecut.
"Perioada dificilă prin care trece economia mondială s-a reflectat în România printr-o criză a consumului. Toată această criză ne este benefică, într-un fel, pentru că piaţa se curăţă de uscături. Măsurile pe care le-am luat în ultima perioadă pentru consolidarea vânzărilor vin tocmai pentru ca piaţa să rămână curată, cu jucători corecţi. Am reuşit astfel să reducem contracţia generală a afacerii "AdePlast" la 6 procente în august, de la 9 procente în iulie", a mai precizat Marcel Bărbuţ.
Potrivit acestuia, scăderile de preţ la produse precum adezivii pentru termoizolări sau la cei pentru reparaţii de interior - practic cele două direcţii pe care piaţa merge în această perioadă - au venit în întâmpinarea dorinţei consumatorului care caută încă de la începutul anului produse ieftine. "Din studiile noastre de laborator am aflat că o serie de garajişti şi alte 2-3 firme mici care practică preţuri de dumping nu au ţinut cont şi de calitate. Pentru că investiţiile lor minime se acoperă uşor, volumele vândute - chiar şi cu marje mici - le aduc profituri frumoase. Însă, la jumătate de an sau la un an de la terminarea unei lucrări cu aceste materiale, atunci când cade faianţa de pe perete, ei au închis sau vândut deja firma", a mai spus domnul Bărbuţ, care consideră că, astfel, competitorii serioşi din industria mortarelor uscate vor avea în 2009 evoluţii contradictorii