Acţiunile Transport Trade Services (TTS) au cumulat, în prima zi de tranzacţionare în Piaţa Principală a Bursei de Valori Bucureşti (BVB), tranzacţii de 21,86 milioane de lei, titlurile transportatorului naval pe Dunăre încheind sesiunea bursieră la preţul de 20,6 lei, cu 7,3% peste cel din oferta publică, de 19,2 lei.
Este o creştere departe de cele ce se manifestă în prima zi de tranzacţionare a acţiunilor listate în Piaţa AeRO, dar care ridică capitalizatea bursieră a companiei la 618 milioane lei, faţă de cele 576 milioane lei, la cât era evaluată compania după ofertă.
Petru Ştefănuţ, director general al societăţii, a declarat, cu ocazia evenimentului ce a marcat intrarea la tranzacţionare a acţiunilor TTS: "Cât este apă pe Dunăre, Transport Trade Services va putea naviga, pentru că economia regională, prin natura ei, produce cereale, produce îngrăşăminte şi va consuma îngrăşăminte, are nevoie de oţel şi de aluminu. Iar TTS transportă aceste mărfuri".
În oferta publică iniţială, care a fost prima din ultimii peste trei ani de la BVB, acţionarii au vândut 15 milioane de titluri, echivalentul a jumătate din companie, 80% din acţiunile scoase la vânzare fiind cumpărate de investitori instituţionali. Fondul de Pensii Administrat Privat NN (Pilon II) a cumpărat 7,58% din acţiunile TTS, iar împreună cu alte vehicule financiare NN Group a achiziţionat 10,18% din transportatorul naval de mărfuri. Fondul de Pensii Administrat Privat Vital (Pilon II), administrat de Aegon Pensii, a cumpărat 6,46% din acţiunile TTS, iar Pavăl Holding, vehicul investiţional deţinut de Dragoş şi Adrian Pavăl, fondatorii Dedeman, a achiziţionat 5,33% din acţiunile Transport Trade Services.
Petru Ştefănuţ spune că urmează ca transportatorul naval să convoace acţionarii, pentru alegerea a doi noi administratori, astfel încât board-ul să reflecte actuala structură a acţionariatului.
"În noul Act Constitutiv care a intrat în vigoare avem prevăzut un Consiliu cu cinci membri, iar în lunile următoare va fi o adunare generală a acţionarilor, care vor avea posibilitatea să aleagă cel puţin doi noi membri în Consiliul de Administraţie. Sunt două posturi de independenţi neexecutivi. Deschiderea este ca toţi investitorii să îşi poată alege un reprezentant în Consiliu", a spus directorul companiei.
TTS, împreună cu subsidiarele pe care le consolidează (TTS (Grup)), activează pe segmentul de servicii logistice integrate din bazinul Dunării, asigurând activităţi de expediţie de mărfuri, transport fluvial, operaţiuni portuare în mod special pentru cereale, minerale şi chimicale, precum şi alte activităţi conexe şi auxiliare.
Pandemia Covid-19 a avut un anumit impact asupra operaţiunilor companiei, dar Ion Stanciu, director general adjunct al Transport Trade Services, spune că au existat şi efecte pozitive.
"Acum putem spune că efectul negativ al pandemiei asupra noastră a fost mult mai mic decât cel pe care-l vedeam în urmă cu un an şi ceva, când a început. Noi am trecut prin diverse crize şi am ştiut să luăm măsuri din timp. Efectele negative sunt cele pe care le-a avut toată lumea. În schimb au fost efecte pozitive. Noi suntem de mult bine digitalizaţi. Avem cam tot ce ne trebuie, dar această pandemie ne-a obligat într-un fel să punem în practică ceea ce ştiam mai mult teoretic. Am mers mult pe lucrul de acasă, am făcut echipe. Cât mai puţini la birou, cât mai mulţi acasă şi lucrurile au funcţionat foarte bine. Iar acest lucru ne-a dat o flexibilitate pe care vrem să o păstrăm în viitor", a spus ieri Ion Stanciu.
Directorul general adjunct al Transport Trade Services a adăugat: "De asemenea, (n.r. pandemia) ne-a arătat că trebuie să continuăm investiţiile în digitalizare, în general. Pentru că activitatea noastră nu se rezumă numai la Bucureşti. Avem nave care merg pe mai bine de 2.000 de kilometri pe Dunăre, până în Germania sau până la Rin. Avem porturi împrăştiate pe mii de kilometri".
Anul trecut, veniturile consolidate ale Transport Trade Services s-au ridicat la 520,28 milioane de lei, în scădere cu 5,7% faţă de cele din 2019, dar cu 16,1% mai mari decât cele obţinute în 2018. Profitul net al Grupului TTS s-a ridicat la 48,26 milioane de lei, în timp ce în 2019 rezultatul net a fost de 53,29 milioane de lei, conform datelor din prospect.
În urma operaţiunii de piaţă, cel mai important acţionar al companiei este Alexandru-Mircea Mihăilescu, care deţine 25,26% din transportatorul de mărfuri pe Dunăre. Între 14 iunie şi 13 iulie, Swiss Capital, intermediarul ofertei, poate acţiona pentru stabilizarea preţului titlurilor TTS, numărul maxim de acţiuni pe care Swiss îl poate cumpăra pentru stabilizare fiind de 1,01 milioane.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 15.06.2021, 15:01)
30 mil actiuni, deci profit / actiune de 1,6 lei iar P/E de 12x
Pentru o firma de transport pe apa, pare scump, foarte scump. Poate dublu de scump. Un raport demn de firme cu nave noi noute care stralucesc a nou.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.06.2021, 16:18)
serios? ne dai niste exemple de firme cu nave nou-noute care stralucesc a nou si care sunt evaluate ca TTS? TTS este la un EV/EBITDA de ~5, evaluarile in domeniu se fac la 8-10x
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.06.2021, 18:42)
Foarte serios.
Dorian LPG, P/E 7,8 (intr-o industrie cu 9x)
Scorpio Tankers, P/E 8
Danaos Corp, P/E 4
Este insa adevarat ca toate acest firme si-au dublat pretul in ultimele sase luni ceea ce indica un top. Se mai intampla sa ma contrazic cu pump&dumperii din firmele de brokeraj care isi promoveaza clientii. Pentru noi, ceilalti, eventualii cumparatori, NU CUMPARATI ACUM, o veti putea face la jumatate de pret peste 6-9 luni.
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.06.2021, 18:47)
posibil
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.06.2021, 19:15)
Interesant... Oare ce o sa mai fie de cumparat peste 6-9 luni?
1.5. ia-le boss ..astea-s ultimele, sa plec si eu acasa (răspuns la opinia nr. 1.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.06.2021, 20:36)
in 6-9 luni va expira lockup ...actionarul majoritar are 74 ani..ce credeti ca se va intampla?...
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 15.06.2021, 22:28)
Cu așa director optimist dar prostut lucrurile pot să se ducă pe apa sîmbetei ( Dunării)!!Și Stoica spunea cât este Caritasul și Cerul poate cădea Caritasul va merge!Deci curgerea apei nu înseamnă bani în buzunare!
3. fără titlu
(mesaj trimis de administrator membru CA în data de 16.06.2021, 09:01)
Va dorim multe succese in activitate, noi suntem santier naval (SNO- ORSOVA) si dorim ca activitatile pe DUNARE sa creasca, deoarece este vitala ''economia pe DUNARE'' sub toate aspectele.
Asteptam eventuale colaborari. MULT SUCCES!