"Facebook Inc" a anunţat, ieri, că îşi va creşte oferta publică iniţială (IPO) cu 25%, potrivit unei surse apropiate situaţiei, putând obţine până la 16 miliarde de dolari în urma emisiunii, relatează Reuters.
Astfel, se pare că cei care estimau o cerere puternică a investitorilor pentru o participaţie în cea mai mare reţea de socializare câştigă duelul cu cei care aveau dubii privind potenţialul companiei de a face bani, pe termen lung.
Astfel, firma va adăuga, la listare, încă 85 milioane de acţiuni, emiţând aproximativ 422 milioane de acţiuni în oferta programată pentru vineri.
Îngrijorările privind creşterea veniturilor au fost subliniate ieri, când "General Motors" (GM) a anunţat că-şi va retrage publicitatea de pe reţeaua de socializare.
"Facebook" mărise, în prealabil, intervalul preţului acţiunilor ce urmează să fie emise în cadrul IPO, între 34 şi 38 de dolari/acţiune, ca răspuns la cererea puternică, potrivit unei surse apropiate situaţiei, oferind reţelei de socializare o evaluare între 93 şi 104 miliarde de dolari.
Compania ţintise, iniţial, un interval de preţ de 28 şi 35 de dolari/ acţiune.
Michael Patcher, analist la "Wedbush Securities", a declarat că nicio persoană raţională nu credea că acţiunile se vor cumpăra la 28 dolari, menţionând că "Facebook" a tranzacţionat acţiunea chiar şi la 44 de dolari, nominal, pe pieţele secundare, în ultimele luni.
"Este mai mult un spectacol, un eveniment media şi un moment cultural, decât este o IPO", a precizat Max Wolff, analist la "GreenCrest Capital", adăugând că, în acest moment, jocul nu mai este unul al modelelor şi fun-damentelor.
Analistul a mai afirmat că se aşteaptă la un câştig de 10%, în prima zi de tranzacţionare.
Creşterea IPO, împreună cu recentul anunţ conform căruia compania va mări preţul acţiunilor, ar face din "Facebook" cea de-a treia cea mai mare listare din istoria Statelor Unite, după "Visa" şi "GM".
"General Motors" a anunţat, marţi, că va retrage publicitatea de pe "Facebook", chiar dacă site-ul de socializare online se pregăteşte de listare, o sursă apropiată situaţiei afirmând că producătorul auto a decis că reclamele de pe "Facebook" nu prea au impact asupra consumatorilor.
Decizia "GM", al treilea cel mai mare advertiser din Statele Unite, reprezintă prima fractură vizibilă în strategia "Facebook" şi dă curs îndoielilor că publicitatea pe "Facebook" ar funcţiona mai bine decât media tradiţională.
"Decizia GM subliniază riscul modelului de afaceri < Facebook >", a afirmat Brian Wieser, analist Internet şi media la "Pivotal Research Group". Analistul a mai subliniat că cererea pentru IPO probabil nu va fi afectată de decizia "GM", menţionând însă, că e posibil ca anunţul să fi produs o serie de dis-cuţii telefonice între subscriitori şi investitori.
"Facebook" urmează să stabilească astăzi, preţul ofertei publice iniţiale, iar tranzacţionarea este programată să înceapă de mâine pe bursa Nasdaq.