Trimestrul al treilea al acestui an a marcat începutul unei perioade de asimilare şi de stabilizare pentru UniCredit Ţiriac, ne-a declarat directorul general al băncii, Dan Pascariu. Domnia sa consideră că rezultatele operaţionale de la sfârşitul trimestrului al treilea din 2007 sunt conforme cu obiectivele trasate la nivel de buget, ceea ce creează premisele pentru o creştere sustenabilă faţă de anul precedent.
Profitul net al băncii UniCredit Ţiriac a crescut anual cu peste 41% faţă de profitul net combinat înregistrat de fostele bănci HVB Ţiriac Bank şi UniCredit România, cifrându-se la 213 milioane lei. Din punct de vedere al veniturilor totale, banca a avut o creştere anuală de 12%, cumulând 631 milioane de lei.
Obiectivele băncii pe termen mediu sunt o creştere sustenabilă, prin dezvoltarea şi optimizarea reţelei, produselor si activităţii bancare.
Dan Pascariu nu se teme de noile instituţii bancare care intră pe piaţa din ţara noastră, considerând că pentru obţinerea performanţei este nevoie de timp şi de "o construcţie ambiţioasă". În opinia directorului general al UniCredit Ţiriac, nu putem vorbi despre o accentuare a concurenţei pe piaţa bancară decât în ipoteza că o bancă mare va fi achiziţionată.
"Cu excepţia cazului în care găsesc o anumită nişă extrem de specializată, nu cred că băncile fără reţele mari vor putea avea un impact semnificativ pe piaţă", este de părere reprezentantul UniCredit Ţiriac Bank.
Reţeaua însă nu este o condiţie suficientă întrucât multe bănci, care au zeci de sucursale, nu trec de un nivel al cotei de piaţă de 1%, a mai spus Dan Pascariu.
Eforturile investiţionale ale băncii UniCredit Ţiriac vor fi orientate îndeosebi pe dezvoltarea organică, dar şi pe introducerea de noi produse şi pe dezvoltarea canalelor alternative de distribuţie, care vor contribui la apropierea faţă de client.