Dan Voiculescu, naşul agenţiilor de publicitate?!

OCTAVIAN DAN
Ziarul BURSA #Media-Advertising / 15 noiembrie 2012

Dan Voiculescu, naşul agenţiilor de publicitate?!

Ordonanţa de Urgenţă de modificare a Legii Audiovizualului, pregătită de Guvern, a generat un adevărat val de reacţii din partea agenţiilor de media, a membrilor CNA, dar şi din partea unor structuri europene care reprezintă agenţiile de comunicare.

Din start trebuie precizat că proiectul a fost aprig contestat înainte ca acesta să ajungă pe masa Guvernului sau să fie făcut public în mod oficial. Reacţiile vin în urma unor informaţii prezentate pe surse, fapt ce ridică mai multe semne de întrebare legate de păienjenişul de interese care a fost deranjat.

Pe 6 noiembrie, potrivit unui comunicatut apărut pe site-ul gov.ro, la capitolul acte normative care ar fi putut fi discutate în repectiva şedinţă exista şi un proiect de modificare şi completare a Legii Audio-vizualului nr. 504/2002. Acest lucru nu s-a întâmplat, deoarece proiectul a fost remis Ministerului de Justiţie. "În şedinţa de guvern de pe 6 noiembrie respectivul proiect nu a mai intrat pentru că s-a dus la Ministerul Justiţiei pentru unele completări. Nu ştiu de unde au obţinut documentul colegii dumneavoastră care au prezentat amănunte. În niciun caz de la noi", ne-a declarat Andrei Zahares-cu, purtător de cuvânt al Guvernului. Proiectul nu a figurat nici pe lista actelor normative care urmau să fie dis-cutate în şedinţa de ieri a Guvernului, existând informaţii că respectiva Ordonanţă de Urgenţă va fi adoptată pe 20 noiembrie. Cum nimeni nu îşi asumă proiectul, deşi toată lumea îi cunoaşte conţinutul, pe această temă au apărut zvonuri dinspre agenţiile care îl contestă violent, paternitatea acestei idei fiindu-i atribuită lui Dan Voiculescu.

La presiunea internă s-au adăugat şi luările de poziţie ale unor organisme internaţionale care au strânsă legătură cu agenţiile locale. Asociaţia Europeană a Agenţiilor de Comunicare (EACA) a reacţionat la Ordonanţa de Urgenţă de modificare a Legii Audiovizualului, pe care o pregăteşte Guvernul Româ-niei la nici 24 de ore după ce Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) a solicitat printr-un comunicat de presă retragerea proiectului.

O precizare trebuie făcută: Radu Florescu, preşedintele UAPR a fost reales, pentru al doilea an consecutiv, preşedinte al Comitetului Regional al Asociaţiei Europene a Agenţiilor de Publicitate (EACA), în cadrul celei mai recente Adunări Generale a Asociaţiei Europene a Agenţiilor de Comunicare, care a avut loc în luna septembrie. Reprezentanţii EACA au trimis o scrisoare către Secretariatul General al Guvernului, Consiliul Naţional al Audiovizualului, Ministerul Economiei, Ministerul Justiţiei şi Consiliul Concurenţei, prin care trag un semnal de alarmă în legătură cu proiectul de ordonanţă: "Asociaţia noastră din România ne-a adus la cunoştinţă des-pre proiectul de ordonanţă de urgenţă de modificare a Legii Audiovizualului 504/2002, ce vizează mecanismul de achiziţie a spaţiului publicitar şi care, din câte înţelegem, urmează să fie aprobată în şedinţa de Guvern din 20 noiembrie".

În scrisoare, organizaţia a mai remarcat că proiectul nu a fost trimis, pentru dezbatere, către Consiliul Concurenţei şi nici către Consiliul Naţional al Audiovizualului, existând mai multe preocupări vizavi de acest subiect delicat: " Proiectul are un important efect anticoncurenţial. Proiectul limitează puterea de negociere a agenţiilor în relaţia cu radiodifuzorii. Proiectul favorizează monopolul radiodifuzorilor asupra propriului spaţiu de publicitate prin eliminarea negocierilor. Proiectul favorizează monopolul radiodifuzorilor prin faptul că radiodifuzorul (postul de radio sau TV) trebuie să cunoască datele despre contractul dintre client şi agenţia de publicitate. Proiectul nu defineşte noţiunea de intermediar şi nu ia în calcul rolul complex pe care îl joacă agenţiile de publicitate." Continuând pe linia comentării unui document care oficial nu este public, surse din piaţă ne-au declarat că actualul proiect, dacă va fi adoptat în forma prezentată pe surse, elimină tocmai efectul anticoncurenţial.

Opinia Cititorului ( 10 )

  1. Ce naiba vrea sa zica autorul?

    Pai daca proiectul NU EXISTA despre ce discutam? 

    Care e "efectul anticoncurential"? 

    Ce "structuri europene"? 

    Ps. Autorului i-ar place o insinuare de genul " Mama lui Octavian Dan e curva!?" 

    1. Micutii din agentii au inebunit ca le sare sunca din fasole si reactioneaza violent. Daca cineva nu canta cum vor ei normal ca masa e curva.

      are destule pe cap. chiar daca va castiga cu un scor mare la 4 probabil ca asta ii ocupa tot timpul

      Autorul poate suporta o insinuare, intrebare e : tu poti suporta certitudinea?

    Cum poate fi modificata o lege in favoarea unui om care a pus bazele unui trust?! De ce n-ar avantaja B1, otv, Rtv sau Tvr?? Astea-s zvonuri, aparute in plina campanie electorala.

    1. proiectul de lege exista si este corect. agentiile de publicitate castiga bani grei acum in detrimentul media care abia supravietuieste. de aici si opiniile voastre ofticatilor. stiti bine ca voiculescu duce la indeplinire tot ce si-a propus. bine va face spagarilor din agentii!!!!

      e un om de afaceri, nu un nas, dar deh... asa prinzi publicul.

    Nu inteleg care este legatura lui Voiculescu cu acest subiect. Sincer, chiar nu exista nici o legatura.

    1. E GREU

      Andrei Zaharescu, purtător de cuvânt al Guvernulu ---------...... paternitatea acestei idei fiindu-i atribuită lui Dan Voiculescu 

    Acest proiect de lege este unul corect. Nu inteleg unde anume este problema.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

22 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7742
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3721
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9774
Gram de aur (XAU)Gram de aur415.3204

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb