Programul EU Gateway, sponsorizat de către Comisia Europeană, continuă cu două noi sesiuni de aplicare destinate creatorilor de modă pentru o misiune economică în Japonia (termen limită - 22 octombrie 2010), precum şi companiilor din industria tehnologiilor de construcţii pentru o misiune economică în Coreea de Sud (termen limită - 12 noiembrie 2010 ), arată un comunicat remis redacţiei.
De la începutul programului, în vara lui 2008, s-au desfăşurat 17 misiuni economice şi au fost selectate 20 de companii autohtone. Astfel, România se plasează pe locul doi în grupul din care face parte (alături de Letonia, Bulgaria, Cehia, Estonia, Ungaria, Lituania, Polonia şi Slovacia), fiind depăşită numai de Letonia.
"Acest program reprezintă o bună oportunitate pentru creatorii de modă din România de a-şi prezenta colecţiile în Tokyo, capitala asiatică a modei", spune Alexandru Bernea, Business Analyst în cadrul Deloitte Consultanţă, coordonatorul acestei etape din program. "De asemenea, companiile româneşti din industria tehnologiilor de construcţii pot găsi noi parteneri de afaceri în Coreea de Sud, una dintre ţările care au potenţialul de a ajuta economia mondială să iasă din recesiune", spune Alexandru Bernea.