iHunt Technology Import Export SA a raportat profit net pentru primele nouă luni ale anului 2024, comparativ cu pierderea netă înregistrată în aceeaşi perioadă a anului trecut. Conducerea companiei s-a concentrat cu precădere pe două direcţii de business, în special pe extinderea reţelei de staţii de încărcare pentru vehicule electrice, acolo unde iHunt a depăşit pragul de 250 de locaţii active, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille .
iHunt este o companie care comercializează pe piaţa românească gadget-uri şi accesorii atât sub brandul propriu, cât şi din portofoliul altor producători. De asemenea, distribuie produse de tip smart home, în principal sub brandul propriu. Canalele de distribuţie a produselor din oferta iHunt sunt: comerţul electronic, incluzând site-ul propriu, dar şi alţi parteneri online, cum ar fi eMAG; comerţul prin reţeaua de magazine partenere. Acţiunile companiei sunt incluse pe piaţa SMT-AeRO, începând cu luna iulie 2019.
Printre principalele produse comericalizate de companie se numără: smartphone-uri, smartwatch-uri, staţii de încărcare a maşinilor electrice şi tablete sub brand propriu.
În cadrul acţionariatului companiei, o pondere de 52,30% din acţiuni sunt controlate de domnul Stroe Cezar Cătălin, care este şi preşedinte al Consiliului de Administraţie, restul de 40,76% fiind deţinute atât de persoane fizice, cât şi de persoane juridice. Domnul Stroe este economist şi antreprenor, şi a dezvoltat cu succes, timp de şase ani, o iniţiativă antreprenorială în domeniul publicaţiilor.
• Cresc livrările globale de smartphone-uri
În al treilea trimestru al anului 2024, livrările globale de smartphone-uri au crescut cu 5% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, potrivit Canalys. Creşterea a fost susţinută de cererea din economiile emergente şi de un ciclu de înlocuire a dispozitivelor în America de Nord, China şi Europa. Samsung a rămas lider de piaţă, urmat îndeaproape de Apple, fiecare având o cotă de 18%. Xiaomi ocupă locul al treilea, cu 14%, iar Oppo şi Vivo, fiecare cu câte 9%, completează top 5. Apple este aşteptat să domine sfârşitul de an 2024 datorită cererii pentru iPhone 16, a extinderii Apple Intelligence şi tranziţiei pieţei către smartphone-uri premium.
Piaţa de smartphone-uri din România a rămas stabilă în prima jumătate a acestui an, cu aproximativ 1,5 milioane de unităţi vândute, similar cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Cu toate acestea, valoarea pieţei a crescut cu 5-6%, conform estimărilor OnePlus România. Această creştere este atribuită orientării consumatorilor către modelele de gamă medie şi flagship, unde preţurile depăşesc frecvent 1.000 de euro.
Livrările globale de smartphone-uri sunt estimate să crească cu 5,8% în 2024, la 1,23 miliarde de unităţi, conform IDC. Această creştere este impulsionată în principal de dispozitivele Android, care vor înregistra un avans de 7,1%, mult peste creşterea de 0,8% prognozată pentru iPhone. Tehnologia GenAI câştigă teren, iar smartphone-urile echipate cu inteligenţă artificială generativă vor reprezenta 18% din piaţă până la sfârşitul anului, o creştere de 344% faţă de 2023. Totuşi, preţurile ridicate ale acestor dispozitive vor accentua tendinţa de premiumizare. Creşterea Android este susţinută de pieţele emergente, în timp ce Apple resimte presiunea concurenţei din China, deşi se preconizează o redresare în 2025 datorită Apple Intelligence.
• iHunt - cifră de afaceri impulsionată de diversificarea portofoliului
În primele nouă luni ale anului 2024, cifra de afaceri netă a companiei s-a majorat uşor, cu 3,95%, până la 31,11 milioane de lei, fiind impulsionată de diversificarea portofoliului de produse şi, în principal, de creşterea volumului de vânzări pe segmentul electrocasnicelor. Această evoluţie a fost determinată în special de majorarea veniturilor din vânzarea mărfurilor, care au înregistrat un avans de 4,31%, în conformitate cu specificul activităţii de retail.
Societatea a încheiat cu un rezultat din exploatare de 1,86 milioane de lei (+61,28%), depăşind semnificativ rezultatul din aceeaşi perioadă a anului anterior (1,15 milioane de lei), în timp ce rezultatul financiar s-a menţinut negativ. Cheltuielile financiare au înregistrat o scădere de 27,94% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, acest trend negativ determinând diminuarea pierderii financiare până la 1,36 milioane de lei, de la 1,87 milioane de lei.
Astfel, iHunt a marcat o creştere semnificativă a profitului net până la 458.277 lei (vs -722.237 lei în primele nouă luni din 2023). Aceste rezultate demonstrează o capacitate robustă de adaptare şi optimizare prin care iHunt îşi menţine stabilitatea financiară şi confirmă estimările de creştere asumate la început anului. iHunt a depăşit provocările legate de stocurile vechi care afectaseră negativ performanţa financiară în perioada similară a anului trecut. Actualizarea continuă a ofertei de produse a avut un impact direct asupra rezultatelor financiare, contribuind totodată la consolidarea poziţiei favorabile a companiei pe piaţă, notează TradeVille .
• Potenţial ridicat de dezvoltare
În a doua jumătate a anului 2024, iHunt şi-a concentrat activitatea pe două direcţii principale: lansarea unei noi game de electrocasnice, care a consolidat poziţia companiei în segmentul de retail, şi extinderea reţelei de staţii de încărcare pentru vehicule electrice prin platforma proprie iHunt EV. Această iniţiativă promite un impact pozitiv pe termen lung, cu un potenţial ridicat de dezvoltare. Compania îşi canalizează eforturile spre atingerea unor obiective ambiţioase de creştere şi profitabilitate, vizând un număr semnificativ de staţii funcţionale până la finalul anului, cu perspective financiare favorabile începând din 2025.
Conducerea îşi menţine bugetul de venituri şi cheltuieli asumat pentru finalul anului 2024, respectiv o cifră de afaceri de 40 de milioane de lei şi un profit net de 1,85 milioane de lei, şi continuă să urmărească obiectivul strategic de a lansa noi produse şi linii de business. Astfel, la finalul celor nouă luni, iHunt a realizat aproximativ 78% din cifra de afaceri bugetată pentru anul în curs şi aproximativ 25% din profitul net bugetat.
• Preţul acţiunii iHunt - în declin major, anul acesta
De la începutul anului şi până în prezent, preţul acţiunilor IHunt a marcat o scădere de 34%, în timp ce, în ultimele 12 luni, dinamica a fost de +30%, pe fondul declinului rezultatelor financiare anterioare. Prin comparaţie cu indicele BET, acţiunile iHunt s-au aflat sub performanţa acestuia (+15% de la începutul anului).
Din martie, preţul evoluează într-un canal lateral, cu un nivel de suport în jurul valorii de 0,41 lei, în timp ce zona de rezistenţă se regăseşte în jurul valorii de 0,54 lei. Conform indicatorului MACD, a cărui linie a traversat sub cea de semnal, cât şi a celor două medii mobile exponenţiale de 8 şi 21, care au trecut sub media mobilă simplă de 50 de zile, am putea asista la începutul unui trend descendent.
• Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în iHunt
Oportunităţi
- EV: iHunt Technology a realizat progrese semnificative în extinderea reţelei de încărcare iHunt EV, depăşind 250 de locaţii active. Printre realizările recente se numără lansarea primului "SuperCharger iHunt EV" cu o capacitate de 422 kW şi adăugarea a 30 de locaţii noi, amplasate strategic. Compania este în grafic pentru a depăşi pragul de 300 de locaţii până la sfârşitul anului. Se preconizează că această linie de business va deveni profitabilă în 2025, contribuind la reducerea presiunii asupra activităţii principale şi deschizând calea pentru extinderea la nivel european.
- Linie de business: iHunt a debutat cu o divizie nouă de afaceri, iHunt Smart Pet Care. Această serie cuprinde produse inteligente pentru îngrijirea animalelor de companie, oferind beneficii semnificative în rutina zilnică şi contribuind la extinderea brandului în noi domenii promiţătoare. Livrarea primelor unităţi a început în luna iunie 2024.
- Parteneriat: iHunt a semnat cu parteneriat strategic cu MAM Bricolaj, cu scopul de a-şi extinde prezenţa offline. Această colaborare aduce produsele iHunt în magazinele fizice ale MAM Bricolaj, oferind clienţilor oportunitatea de a interacţiona direct cu acestea şi de a beneficia de consultanţă specializată în timp real. iHunt se va concentra în special pe segmentul de îngrijire a casei şi grădinii.
Riscuri
- Lichiditate: La nivelul bilanţului, indicatorul lichidităţii curente (Active Circulante/Datorii curente) se situează la un nivel de 1,97, sub nivelul optim de 2, marcând o scădere semnificativă de la 3,05 în primele nouă luni din 2023, în timp ce rata de îndatorare, calculată ca Datorii totale/Active Totale, se situează la 59,96%, un nivel în continuare stabil. Declinul indicatorilor de lichiditate este atribuit reclasificării unui împrumut obligatar, în valoare de 7 milioane de lei, şi a unui credit bancar, din datorii pe termen lung în datorii cu scadenţă sub un an.
- Competiţie: Conform raportului Canalys, liderul pieţei de smartphone-uri în România, la finalul anului 2023, este Samsung, cu o cotă de 34%, urmat de Xiaomi şi Apple, având cote de piaţă de 20%, respectiv 15% în funcţie de vânzări. În această direcţie, iHunt se confruntă cu o concurenţă acerbă pe piaţa telefoanelor inteligente, liderii globali din industrie făcând aproape imposibilă creşterea cotei de piaţă.
Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt: raport companie, Mobilissimo, go4it.ro, economica.net, TradingView, BVB.
------------------
Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.