După pauza prilejuită de Sărbătorile Pascale, elevii din toată ţara se întorc, azi, în bănci, pentru a continua cursurile ultimului modul al anului şcolar 2024-2025, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării. Conform structurii anului şcolar în vigoare, durata cursurilor diferă în funcţie de nivelul de studiu. Pentru elevii din clasa a VIII-a, anul şcolar cuprinde 35 de săptămâni şi se încheie pe 13 iunie, pentru a permite desfăşurarea Evaluării Naţionale. Elevii din clasele terminale de liceu - a XII-a (zi) şi a XIII-a (seral sau frecvenţă redusă) - vor finaliza cursurile mai devreme, pe 6 iunie, urmând ca apoi să susţină examenul de Bacalaureat. În schimb, elevii din învăţământul liceal - filiera tehnologică, precum şi cei din învăţământul profesional vor continua cursurile până pe 27 iunie, având un an şcolar compus din 37 de săptămâni.
• Vacanţa de vară începe pe 20 iunie pentru majoritatea elevilor
Pentru restul elevilor, vacanţa de vară va începe oficial pe 20 iunie, imediat după încheierea cursurilor. Este perioada în care se vor organiza serbări, festivităţi de final de an şi evaluări finale. Potrivit calendarului publicat de Ministerul Educaţiei, viitorul an şcolar va debuta pe 8 septembrie 2025, păstrându-se structura modulară introdusă în urmă cu doi ani, cu cinci module de cursuri şi cinci vacanţe distribuite de-a lungul anului.
• Concursul naţional "Şcoală Europeană'
Pe de altă parte, şcolile se pot înscrie până pe 9 mai la concursul naţional "Şcoală Europeană', a anunţat Ministerul Educaţiei şi Cercetării. Potrivit sursei citate, în premieră în acest an şcolar, candidaturile vor fi transmise în format electronic către Ministerul Educaţiei. "Informaţiile privind depunerea candidaturilor au fost deja transmise către inspectoratele şcolare', precizează MEC. Concursul "Şcoală Europeană' are drept scop încurajarea participării unităţilor de învăţământ preuniversitar şi a celor de educaţie extraşcolară la programele europene din domeniul educaţiei şi formării profesionale.
Competiţia se adresează tuturor unităţilor de învăţământ preuniversitar implicate în programele europene din domeniul educaţiei şi formării profesionale Erasmus+ şi constă în evaluarea calităţii şi coerenţei managementului şcolii, reflectat în documentele manageriale, precum şi a impactului pe care activităţile derulate în cadrul proiectelor europene l-au avut asupra culturii organizaţionale şi a ethosului şcolii.
Opinia Cititorului