Dacă tot nu stăm bine la capitolul transport pe uscat, pe apă sau în aer, autorităţile noastre s-au gândit să îşi încerce norocul la transportul pe sub apă, doar, doar vor bifa vreun succes.
Un tunel subacvatic pe sub Dunăre este noua găselniţă a autorităţilor, în condiţiile în care construim autostrăzi cu viteza melcului, companiile aeriene nu se simt prea bine şi nici trenul nu este o variantă prea fericită de transport.
Primăria Municipiului Galaţi a anunţat că are în plan construirea a două tuneluri pe sub Dunăre, valoarea studiului de fezabilitate ridicându-se la 10 milioane de euro.
Banii pentru studiul de fezabilitate vor fi achitaţi din bugetul local al Judeţului Galaţi.
Conform documentului citat, fiecare dintre cele două tuneluri de sub Dunăre va avea două linii pe sens, fiecare tunel va avea o lungime estimată de 1,7 kilometri. Tunelurile vor face legătura între municipiul Galaţi şi malul drept al Dunării, în localitatea Brătianu, aflată în judeţul Tulcea.
Adriana Baldovin, reprezentant al Primăriei Galaţi, ne-a declarat, ieri, că procedurile de adjudecare a contractului pentru întocmirea studiului de fezabilitate vor fi demarate în luna aprilie. Primăria Galaţi mizează pe finanţarea proiectului prin fonduri europene sau printr-un parteneriat public-privat.
"Sperăm să obţinem un contract de finanţare a investiţiei, fie prin atragerea sectorului privat într-un contract de parteneriat public-privat sau concesiune, fie prin apelarea la cofinanţarea din fonduri europene din sursele şi prin mijloacele permise de regulamentele europene şi naţionale aferente perioadei de programare 2014-2020 sau prin orice altă metodă de finanţare", precizează municipalitatea Galaţi în anunţul de intenţie.
Planul autorităţilor să demareze un astfel de proiect a stârnit deja reacţii în rândul societăţii civile care nu priveşte cu ochi buni atribuirea sumei de 10 milioane de euro numai în cuantumul studiului de fezabilitate, fiind considerat, în această fază, un proiect extrem de costisitor.
"Varianta construirii unui pod peste Dunăre în schimbul tunelului subacvatic ar fi fost mai practică, şi ar fi necesitat mai puţine investiţii", susţin voci din piaţă.
Costurile finale ale proiectului, dacă va fi considerat fezabil, s-ar putea ridica la circa 250 de milioane de euro, potrivit unei estimări a autorităţilor locale. Primarul Municipiului Galaţi Marius Stan a declarat că îşi doreşte ca lucrările pentru Tunelul Subacvatic să înceapă în timpul mandatului său.
Compania care va câştiga contractul pentru întocmirea planului de fezabilitate va trebui să "presteze" pentru cele 10 milioane de euro servicii de arhitectură, inginerie, amenajare urbană, servicii conexe de consultanţă ştiinţifică şi tehnică precum şi servicii de testare şi de analiză, conform datelor din anunţul de intenţie.
1. fără titlu
(mesaj trimis de gabriel în data de 15.01.2014, 09:31)
Saracia in Galati este maxima,autoritatile locale nu au facut nimic timp de 12 ani,sub primaria unui mos sclerozat de 75 ani,pentru economia orasului,somajul este maxim dar nu ne trebuie un parc industrial cu investitori care sa creeze locuri de munca,ne trebuie avioane sau motive de furat banii bugetului local.