"Deutsche Bank" AG, cea mai mare bancă din Germania, îşi reduce reţeaua de sucursale retail din ţara de origine la 500, de la peste 700, în vederea reducerii costurilor sale şi ajustării la expansiunea sectorului bancar digital.
Christian Sewing, preşedintele diviziei de retail banking, a declarat că restrângerea este necesară întrucât profitabilitatea acestui segment a scăzut în ultimii cinci ani.
Reprezentantul "Deutsche Bank" a menţionat că, în prezent, instituţia cheltuieşte 0,80 euro pentru fiecare euro obţinut din vânzări, cu 0,10 euro mai mult decât cheltuia în 2011.
"Deutsche Bank" investeşte un miliard de euro în digitalizare, din care 750 de milioane de euro vor ajunge la divizia de retail banking, potrivit afirmaţiilor lui Sewing. Banca vrea să lanseze 72 de produse digitale noi anul acesta.
"Deutsche Bank" a avut pierderi record în 2015, de 6,8 miliarde de euro, după un profit de 1,7 miliarde de euro în 2014, ca urmare a constituirii de provizioane pentru acoperirea cheltuielilor generate de litigii şi de investigaţii oficiale. În plus, banca a fost afectată de declinul veniturilor diviziei de investment banking.