Digitalizarea educaţiei reprezintă un obiectiv major pentru toţi actorii implicaţi în actul de învăţământ. Pandemia a accelerat procesul, dar acum sunt necesare şi "reglajele fine", astfel încât tranziţia să se soldeze cu un success. Elevii din ţara noastră au primit o jumătate de milion de tablete în ultimii doi ani, ceea ce reprezintă un pas important în digitalizarea actului educaţional, a afirmat Dragoş-Cristian Vlad, preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României (ADR), într-o conferinţă de specialitate: "Au fost finanţate şi achiziţionate prin sistemul de achiziţii publice peste 325.000 de tablete dedicate şcolarilor şi peste 25.000 de laptopuri dedicate cadrelor didactice. Ştiu că sunt cifre insuficiente, dar acestea au parcurs fluxul de achiziţie publică până la capăt. Mai sunt şi alte achiziţii mai mici, care nu au necesitat avize de tip licitaţie deschisă, deci cifra se duce undeva spre jumătate de milion de tablete în ultimii doi ani. Eu zic că este un pas important. Sunt dispozitive care îi învaţă pe elevi să gândească într-o formă digitală. Ştiu că elevii au acces la telefoane smart, la tablete, dar ei trebuie să aibă acces şi la conţinut. Sperăm să fie folosite la maximum în actul educaţional. S-a creat un precedent, nevoia va continua să vrem un ritm mai accelerat pentru aplicaţiile care ajută elevii. Avem nevoie de IT-işti, de specialişti în domeniu. Ar trebui majorat numărul de locuri în şcoli pentru competenţe digitale". Instruirea profesorilor în această direcţie este de asemenea un element foarte important, la fel şi accesul la internet pentru toţi elevii din ţară.
DIGITALIZAREA EDUCAŢIEI O jumătate de milion de tablete au ajuns la elevi
O.D.
Ziarul BURSA #Miscellanea / 7 martie 2022