Air France - KLM pregăteşte livrarea vaccinului COVID-19 în toată lumea, prin hub-urile sale europene, Amsterdam - Schiphol si Paris - Charles de Gaulle, conform unui comunicat trimis redacţiei.
Pe măsură ce circulaţia persoanelor a fost sever întreruptă prin deciziile autorităţilor statelor afectate de pandemia de COVID 19, activitatea Air France - KLM s-a axat pe realizarea zborurilor CARGO, livrarea bunurilor, a echipamentelor medicale şi a medicamentelor, acolo unde era nevoie. În ultimele luni au fost efectuate aproximativ 6.000 de zboruri numai pentru marfă. În prezent, sunt operate servicii către peste 100 de destinaţii pe distanţe lung-curier.
Experienţa companiei în calitate de transportator farmaceutic a asigurat unităţile sanitare, precum şi cetăţenii privaţi, că vor avea acces la medicamente, echipamente medicale, echipamente de protecţie personală (EIP) şi alte produse critice.
Împreună cu Air Cargo Netherlands (ACN), Aeroportul Schiphol din Amsterdam şi cu Aeroportul Charles de Gaulle din Paris (deja două noduri farmaceutice importante), au fost înfiinţate două grupuri de lucru pentru a pregăti pe deplin ambele comunităţi aeroportuare pentru operaţiunea de transport a vaccinurilor.
Se aşteaptă ca aproximativ 15 miliarde de vaccinuri să fie distribuite în întreaga lume. Multe dintre acestea vor trebui transportate la temperaturi foarte scăzute. De exemplu, vaccinul Pfizer trebuie păstrat congelat (la -70°C). Alte vaccinuri trebuie distribuite la o temperatură constantă între +2 şi + 8 °C. Grupul Air France KLM Cargo a dezvoltat împreună cu partenerii săi soluţii logistice pentru a asigura calitatea vaccinurilor pe tot parcursul lanţului de distribuţie şi este pregătită pentru acesta.
Pieter Elbers, CEO KLM: "Perspectiva sosirii unui vaccin COVID-19 este o veste foarte bună. În acelaşi timp, aduce o nouă provocare; un transport rapid şi sigur de miliarde de vaccinuri în întreaga lume. Suntem pregătiţi pentru asta şi asta datorită colegilor şi partenerilor care au lucrat din greu la acest lucru împreună. KLM a contribuit anterior la transportul aerian pentru un flux de aproximativ 90 de milioane de măşti de protecţie, îmbrăcăminte de protecţie şi echipament respirator. Acum vom aduce vaccinul în siguranţă şi rapid în Olanda şi restul lumii. Sunt mândru că colegii noştri Cargo vor îndeplini această sarcină complexă şi responsabilă."
Cu peste 3.500 mp de depozite dedicate depozitării produselor sensibile la căldură, aeroportul Paris-Charles de Gaulle oferă facilităţi de ultimă generaţie care garantează stocarea optimă. Air France KLM comunică în permanenţă cu companiile producătoare şi cu autorităţile aeroportuare pentru a minimiza timpul de tranzit al vaccinurilor la aeroport, în principal în eficientizarea procedurilor de vămuire şi reducerea generală a timpului de tranzit al vaccinurilor între camioanele rutiere şi avioane.
O aeronavă Air France KLM Cargo poate transporta mai mult de un milion de doze pe zbor, iar o aeronavă de pasageri pe distanţe lungi poate transporta peste 400.000 de doze în cală.
Christophe Boucher, vicepreşedinte executiv Air France Cargo, a declarat: "Suntem pe deplin angajaţi alături de întreaga comunitate de marfă Paris-Charles de Gaulle să facem faţă provocării fără precedent a livrării vaccinurilor Covid-19. Avem experienţă în transportul produselor farmaceutice, am demonstrat expertiza echipelor noastre şi agilitatea noastră în tratarea specificităţilor acestor bunuri sensibile şi prioritare. Calitatea infrastructurii dedicate lanţului de frig face din Aeroportul Paris-Charles de Gaulle un centru logistic sigur şi lider pentru transportul produselor farmaceutice cu avionul, perfect adaptat acestei operaţiuni fără precedent. "
Philippe Legue, şeful interregional al vamelor pentru aeroporturile din Paris, a declarat: "În coordonare cu toţi membrii comunităţii aeroportuare, prioritatea vamală la Paris-Charles de Gaulle este de a garanta siguranţa şi fluiditatea aprovizionării cu vaccinuri. serviciile de la Paris-Charles de Gaulle sunt organizate şi mobilizate pentru a gestiona vămuirea zi şi noapte, tranzitul şi transbordarea mărfurilor şi pentru a verifica conformitatea vaccinurilor care vor fi importate pe piaţa europeană. Interconectarea sistemelor de informaţii vamale cu cele ale alţi jucători din lanţul logistic sunt un instrument remarcabil pentru planificarea în avans şi verificarea traseului lor prin aeroport. "