Divizia "Media-Saturn" din cadrul lanţului retail german "Metro" AG, care distribuie electronice, vrea să-şi accelereze vânzările online ca să poată concura cu rivali precum "Amazon.com" Inc. din SUA, anunţă Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung.
"Media-Saturn", operatorul celui mai mare lanţ de distribuţie a electronicelor de consum din Europa, vrea să-şi crească de peste două ori, la 10%, în 2014, cota operaţiunilor online în totalul vânzărilor sale, potrivit afirmaţiilor directorului diviziei, Horst Norberg. Acesta a menţionat că, până în 2017, cota vânzărilor online derulate de "Media-Saturn" ar trebui să se dubleze din nou.
"Suntem mai puternici decât Amazon", a subliniat Norberg, adăugând că societatea pe care o conduce vrea să deschidă între 40 şi 50 de magazine anual. În prezent, "Media-Saturn" are 942 de centre comerciale la nivel global.
În luna ianuarie, "Metro" a anunţat că iese de pe piaţa distribuţiei electronicelor de consum din China, după doi ani în care a testat acest domeniu. Decizia a venit după ce compania germană a înregistrat o creştere de numai 0,5% a vânzărilor sale totale, în ultimul trimestru din 2012, la 19,4 miliarde euro.
"Metro" a informat că va constitui provizioane pentru retragerea lanţului de magazine "Media-Saturn" din China, unde s-a lovit de o concurenţă acerbă a preţurilor.
"Decizia de retragere a fost determinată de experienţa locală şi de estimările făcute după un test pe o perioadă de doi ani, care a expirat la finele lunii decembrie", anunţa "Metro", luna trecută.