DocProcess anunţă o creştere de 33% a numărului de documente procesate digital în 2020 comparativ cu 2019. Creşterea a fost susţinută de accelerarea procesului de transformare digitală a companiilor cauzat de pandemia de COVID-19, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
"Criza sanitară trimite tranzacţiile pe hârtie în istorie dar şi majoritatea proceselor tradiţionale de business, care încep să îşi arate limitele. În 2020,un număr semnificativ de companii au înţeles că aveau nevoie de o schimbare şi că fără transformare digitală nu mai pot ţine pasul cu noile metode dedesfăşurare a activităţilor. Avantajele trecerii în etapa digitală, de la viziunea de ansamblu asupra companiei în timp real, la costuri de operare mai mici şi eliminarea erorilor, sunt confirmate de creşterea cererii pentru serviciile noastre, inclusiv în rândul jucătorilor din industrii noi. În plus, prin digitalizarea ecosistemelor lor, companiile evită riscul de fraudă şi îşi pot extinde afacerea mai sigur, mai rapid şi mai durabil", a declarat Liviu Apolozan, fondatorul DocProcess.
Cererea pentru serviciile de Business Ecosystem Automation(BEA) furnizate de DocProcess a crescut cu 18% în 2020. Companii din sectoare precum servicii medicale, construcţii civile, publicitate, leasing şi logistică s-au alăturat portofoliuluide clienţi existenţi. Până la declanşarea pandemiei, majoritatea clienţilor DocProcess erau companii din retail, bunuri de larg consum, agricultură şi industria producătoare. Contextul crizei sanitare a determinat companiile să renunţe la procesele analogice şi să-şi automatizeze nu doar procesele interne, ci şi cele legate derelaţia cu ecosistemul lor de parteneri precum clienţi, furnizori, bănci.
Companiile au observat, de exemplu, că lipsa unui sistem digital care să parcurgă etapele unui proces logic şi coerent de gestionare a contractelor, precum iniţiere, semnare, gestiune şi arhivare, le îngreunează activităţile de zi cu zi.În consecinţă, cererea pentru soluţiile digitale de gestionare a contractelor a crescut semnificativ. Pe lângă procesul de semnare electronică directorii diverselor organizaţii şi-au dorit să deţină o vizibilitate asupra tuturor contractelor, să aibă acces la funcţionalităţi de partajare, să primească alerte cu privire la termenele limită, iar dificultăţile pentru fiecare contract şi soluţiile de gestionare ale acestora să fie evidenţiate. În plus, aceştia au realizat că trebuie să fie conştienţi de decalajele dintre drepturi şi obligaţii pentru stabilirea şi urmărirea KPI-urilor privind fiecare contract.
Conform studiului "Digital Economic and Society Index" (DESI) publicat de Comisia Europeană în luna iunie 2020, la integrarea tehnologiei digitale, care include adoptarea de către IMM-urile locale a soluţiilor digitale, România ocupă penultimul loc. Studiul arată că doar 23% dintre companiile româneşti transmit informaţii prin canale electronice, comparativ cu 34% media din UE. Studiul DESI evaluează performanţa digitală la nivel european şi urmăreşte evoluţia statelor membre ale UE cu privire la competitivitatea digitală.
Prin implementarea automatizării proceselor de afaceri, companiile îşi pot îmbunătăţi activitatea, în special cu privire la reducerea timpului de procesare a documentelor. Prin eliminarea din utilizare a documentelor tipărite, scad riscurile de eroare şi fraudă,flexibilitatea în organizarea muncii este optimizată, iar companiile devin mai sustenabile. Numai în perioada 2014-2020, DocProcess şi partenerii săi au salvat peste 6.200 de copaci, echivalentul unei păduri de cinci hectare.
Conform estimărilor DocProcess, în contextul pandemiei, mai multe companii au iniţiat în 2020 faţă de anul trecut, proiecte de automatizare internă precum implementarea de Enterprise ResourcePlanningSystem (ERP), CustomerRelationship Management system (CRM), Robotic ProcessAutomation (RPA).Aceste soluţii au permis companiilor să-şi îmbunătăţească semnificativ eficienţa proceselor interne şi a sarcinilor manuale repetitive. Însă, în timp ce procesele interne ale acestora s-au îmbunătăţit, cele în relaţia cu partenerii lor rămân deficitare. Astfel, erorile sunt în continuare prezente,vizibilitatea este complet redusă, apar conflicte precum şi întârzieri la nivel de procesare, potrivit comunicatului DocProcess.