Grupul auto francez PSA (Peugeot Citroen) şi partenerul său chinez Dong-feng Group au decis să elimine mii de locuri de muncă din China şi să închidă două din cele patru fabrici locale, unde produc împreună vehicule, în vederea reducerii pierderilor cauzate de încetinirea celei mai mari pieţe auto mondiale, conform unui document consultat de Reuters.
Documentul arată că Dongfeng Peu-geot Citroen Automobiles (DPCA) - societatea mixtă a celor doi producători auto -, cu sediul în Wuhan (China Centală), îşi va înjumătăţi numărul de angajaţi la 4.000 deoarece va închide o uzină şi va scoate la vânzare o fabrică, conform înţelegerii încheiate luna trecută între şeful PSA, Carlos Tavares, şi preşedintele Dongfeng, Zhu Yanfeng.
Ambele companii au refuzat să comenteze informaţia publicată de Reuters. Un purtător de cuvânt al PSA a declarat doar atât: "Lucrăm cu partenerii noştri la îmbunătăţirea performanţelor afacerii din China".
Conform unor surse, grupul francez ameninţase că va renunţa la parteneriatul de 27 de ani cu Dongfeng, care deţine 12,2% din PSA, sau chiar va ieşi de pe piaţa chineză.
"Suntem foarte aproape de o retragere din China. Situaţia este într-adevăr serioasă", a precizat sursa apropiată de board-ul PSA.
Sursele spun că DPCA va închide fabrica Wuhan 1, iar producţia va fi transferată la unitatea Wuhan 3. Numărul de angajaţi va fi redus de la 8.000 la 5.500 până la finele lui 2019, respectiv la 4.000 în următorii trei ani, după vânzarea unităţii Wuhan 2.
Vânzările PSA în China au scăzut la 251.700 vehicule anul trecut, de la vârful de 731.000 unităţi atins în 2014.
Producţia vehiculelor cu performanţe slabe va fi abandonată pe măsură ce gama de produse Peugeot şi Citroen se vor concentra în jurul modelelor mai profitabile, reflectând strategia europeană de transformare a grupului francez, care acum are marje record pe pieţele interne, conform Reuters.