După ani de subperformanţă, brandurile de fashion "de mall" îşi revin, depăşind performanţele acţiunilor mărcilor de lux

R.S.
Miscellanea / 13 septembrie

După ani de subperformanţă, brandurile de fashion "de mall" îşi revin, depăşind performanţele acţiunilor mărcilor de lux

Cu sezonul podiumurilor europene debutând vineri cu Săptămâna Modei de la Londra, o nouă cercetare a platformei de tranzacţionare şi investiţii eToro arată că mărcile de modă care se adresează consumatorilor obişnuiţi par să aibă o revenire pe pieţele financiare faţă de cele de lux, după mai mulţi ani de declin, conform unui comunicat transmis redacţiei.

Potrivit comunicatului, eToro a analizat performanţa a zece dintre cei mai mari retaileri de modă de lux şi din clasa medie din Marea Britanie şi Europa, în funcţie de capitalizarea de piaţă, pentru a construi două coşuri de acţiuni cu ponderi egale - unul pentru acţiunile din clasa medie si unul pentru acţiunile de lux.

Datele arată că, în ultimii cinci ani, acţiunile de lux au depăşit în mod semnificativ performanţele acţiunilor de modă de clasă medie, generând randamente de peste patru ori mai mari (76% faţă de 16%). De asemenea, coşul mărcilor de lux depăşeşte cu mult performanţa principalilor indici globali, generând randamente duble faţă de Stoxx 600 în ultimii cinci ani şi de patru ori faţă de FTSE 100.

În ultimul an, însă, tendinţa a început să se inverseze. Coşul acţiunilor reprezentând mărcile de fashion din clasa medie a crescut cu 11% faţă de acum 12 luni, în timp ce coşul mărcilor de lux a scăzut cu 8% - ambele înregistrând însă performanţe inferioare indicilor Stoxx 600 (+14%) şi FTSE 100 (+14%) în această perioadă.

În fruntea redresării comerţului cu mărci de clasa medie din Marea Britanie se află Next, cu un preţ al acţiunilor în creştere cu 44% în ultimul an, datorită creşterii constante a veniturilor şi achiziţiilor inteligente (a se vedea tabelul 2). Cel mai mare retailer de modă din lume şi proprietarul Zara, Inditex, şi-a recompensat, de asemenea, acţionarii (având o creştere de 36% într-un an), compania înregistrând recent profituri record. Alte companii cu performanţe solide sunt ABF, proprietarul Primark (+27% în ultimul an) şi retailerul italian OVS (+17%).

Comentând datele, analistul eToro pentru Regatul Unit, Sam North a declarat: "E clar că investiţiile sunt un efort pe termen lung şi, în ultimii cinci ani, cei care au investit în mărci de lux vor fi mult mai fericiţi decât cei care deţin acţiuni ale firmelor de fashion de clasă medie. Sectorul modei de lux a fost mai bine echipat pentru a face faţă crizei costului vieţii, clienţii săi fiind mai puţin sensibili la incertitudinea economică în comparaţie cu cumpărătorii mărcilor de clasă medie sensibili la preţ, iar LVMH, Hermès şi alţii au profitat de acest lucru, se menţionează în comunicat.

Cu toate acestea, atenuarea inflaţiei şi a presiunilor legate de costuri pare să stârnească o revigorare în rândul unora dintre cele mai mari nume, cum ar fi Inditex, Zalando şi OVS. Situaţia nu este însă albă sau neagră. Branduri precum ASOS, Superdry, JD Sports şi SMCP au continuat să se confrunte cu dificultăţi după pandemie, cu schimbările care au avut loc în obiceiurile de consum şi în modă. Unele dintre aceste companii aflate în dificultate ar putea să se uite peste ocean pentru a se inspira de la firme precum Abercrombie, care şi-au redresat situaţia revenind la elementele de bază, reducând costurile şi înţelegându-şi mai bine clienţii."

În coşul de lux, au existat unele performanţe recente puternice, cu Hermès din Franţa în creştere cu 14% pe parcursul anului şi marca italiană Brunello Cucinelli în creştere cu 18% în aceeaşi perioadă. Cu toate acestea, coşul modei de lux a fost tras în jos recent de performanţa slabă a preţului acţiunilor unor nume importante precum Kering (-48%), Hugo Boss (-45%) şi Burberry (-69%), încetinirea cererii în China dovedindu-se un factor major de diminuare a veniturilor şi a sentimentului pieţei."

"Mărcile de lux au fost oarecum vulnerabile anul acesta, dar acest lucru s-ar putea schimba dacă economia Chinei începe să prindă din nou avânt. Cu toate acestea, în timp ce o revenire a cererii ar putea oferi un colac de salvare, este esenţial ca aceste mărci să îşi înţeleagă în profunzime baza de clienţi în continuă evoluţie. Fără o înţelegere clară a preferinţelor în schimbare şi a nuanţelor pieţei chineze, nu există nicio garanţie că redresarea va fi simplă," a adaugat North.

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

24 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9748
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7860
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3158
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0002
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.6698

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb