Producatorul de cărămizi "Cemacon" Cluj-Napoca (simbol: CEON) urmează să îşi majoreze capitalul cu 88.000.000 acţiuni şi a transmis acţionarilor lămuriri cu privire la drepturile lor de subscriere.
Data de începere a subscrierilor nu a fost stabilită încă.
Recent, capitalul social al "Cemacon" a fost diminuat cu 25,7 milioane lei, la 525.796 lei, la câteva luni după decizia acţionarilor în acest sens. În aprilie, acţionarii CEON aprobaseră ca, ulterior reducerii capitalului, să aibă loc şi o majorare cu 88.000.000 acţiuni, având o valoare nominală de 0,1 lei/acţiune.
Conform unui raport transmis de companie ieri, acţionarii care aveau deţineri la "Cemacon" la data de 15 aprilie 2014, pot cumpăra titluri nou emise, în cadrul dreptului de preferinţă, proporţional cu numarul acţiunilor pe care le aveau la acea dată, însă în numărul rezultat după diminuarea capitalului social.
Pierderile marcate în ultimii cinci ani de producătorul de cărămizi au generat scăderea valorii activului net al companiei sub jumătate din valoarea capitalului social subscris, fapt ce a condus la diminuarea capitalului.
Potrivit raportărilor companiei, după diminuarea capitalului, structura acţionariatului a rămas aceeaşi.
În urma înţelegerii din noiembrie 2013 dintre acţionarii companiei - KJK Fund II, SC Consultanţă Andrei & Andrei, SSIF Broker şi Casa de Insolvenţă Transilvania - cu Banca Comercială Română, producătorul de cărămizi a anunţat, în luna februarie, că BCR a externalizat către fondul de investiţii Business Capital For Romania Opportunity Fund Cooperatief UA, înregistrat în Olanda, 12 milioane euro din datoria Cemacon către bancă. Fondul este controlat de Erste şi preşedintele Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România, omul de afaceri Florin Pogonaru.
CEON a obţinut în primul semestru un profit net de 2,27 milioane lei, acesta fiind, pentru companie, cel dintâi semestru cu profit net din ultimii trei ani.
Compania bugetase pentru prima jumătate a anului o pierdere netă de 3,74 milioane lei. În semestrul I din 2013, "Cemacon" a avut o pierdere netă de 4 milioane lei.
Cifra de afaceri a avut, în prima jumătate a anului, un avans de 41% faţă de anul anterior, în principal pe fondul vânzărilor de produse finite, precum şi cu aport dinspre vânzările de mărfuri.