Adidas, Allianz, Bayer, Beiersdorf, Henkel, Lufthansa, SAP, Volkswagen, companii importante ale economiei germane, au înregistrat la burse creşteri de minim 25% ale valorilor acţiunilor, după primele zece luni ale anului curent, susţine un comunicat de presă remis redacţiei de Noble Securities.
După un prim trimestru de aprecieri consistente ale majorităţii acţiunilor firmelor germane mari, în cel de-al doilea, cu puţine excepţii, acestea au marcat scăderi faţă de precedentul, în contextul adâncirii crizei din Zona Euro.
În trimestrul al treilea însă, acţiunile firmelor germane au beneficiat de conjunctura favorabilă creată de avizul dat de Curtea Constituţională Federală a Germaniei pentru participarea guvernului de la Berlin la Mecanismul European de Stabilitate, de măsurile lansate de Banca Centrală Europeană şi de Rezerva Federală a SUA etc.
"În plus, majoritatea companiilor analizate au găsit strategii care le-au susţinut business-urile în contextul crizei din Zona Euro şi al scăderilor economice înregistrate de o serie de ţări europene. Randamentele trecute nu sunt o garanţie a performanţelor viitoare, dar pentru investitorii care îşi diversifică portofoliile cu acţiuni ale firmelor germane mari, este destul de greu să aleagă între multe dintre acestea", a precizat Victor Safta, Director General Noble Securities- sucursala România, membru al grupului financiar european Getin Noble Bank Groups of Companies & Getin Holding.
Între companiile germane mari ale căror acţiuni s-au depreciat după primele 10 luni din 2012, se află Metro, cel mai mare retailer din Germania, care a raportat profit şi venituri în scădere pe trimestrul al treilea, în contextul crizei din Europa şi al scăderii consumului; acţiunile Metro au scăzut cu 21% în perioada ianuarie- octombrie. Acţiunile Deutsche Telekom au marcat o uşoară scădere (de 1,1%) în acelaşi interval; Deutsche Telekom este cel mai mare acţionar al OTE, confruntându-se cu dificultăţi în Europa. Grupul industrial ThyssenKrupp a avut, de asemenea, o uşoară depreciere a acţiunilor (1,2%) în intervalul analizat.