Termenele pentru privatizarea operatorul bulgar de transport feroviar de marfă BDZ Cargo au fost prelungite, după ce Grup Feroviar Român (GFR) solicitase acordarea unei extensii a perioadei în care se desfăşoară procesul de vânzare a companiei, potrivit unui comunicat al GFR.
Acesta arată că cererea companiei româneşti avertiza asupra "riscului ca societăţile interesate de BDZ Cargo să nu aibă suficient timp pentru a-şi pregăti în mod corespunzător oferta, ceea ce ar conduce la retragerea acestor societăţi din procesul de privatizare".
În urma deciziei Agenţiei de Privatizare din Bulgaria, perioada de plată a depozitului, precum şi perioada de depunere a ofertelor pentru privatizarea BDZ se amână până la ora 15.00, în data data de 28.03.2013. Agenţia bulgară acordă perioade suplimentare pentru inspecţia activelor, pentru întâlniri cu managementul companiei, întâlniri cu Agenţia, întâlniri cu Ministerul Transporturilor, întâlniri cu sindicatele şi acces în sala de informaţii până pe data de 22.03.2013.
Grup Feroviar Român, societate care face parte din grupul Grampet, condus de omul de afaceri Gruia Stoica, s-a calificat, la începutul acestui an, pentru participarea la privatizarea BDZ Cargo, fiind admisă pe lista scurtă cu companiile care vor participa la procedură.
La vremea respectivă, Gruia Stoica a declarat: "Admiterea participării Grup Feroviar Român în continuarea procesului de privatizare al BDZ Cargo este o dovadă a faptului să GFR este un jucător important, de anvergură regională şi europeană. Dacă ar fi să citim printre rânduri, putem să vedem prin această admitere şi recunoaşterea calităţii de investitor strategic pe care o are GFR. M-aş bucura dacă această societate ar avea parte de aceeaşi recunoaştere şi în spaţiul românesc".
GFR a cumpărat, în nume propriu, caietul de sarcini pentru privatizarea societăţii BDZ Cargo din Bulgaria. Preţul minim de vânzare al BDZ a fost redus la 100 de milioane de leva (51 milioane de euro), de la 200 milioane de leva (102 milioane de euro), cât era la prima încercare de privatizare.
Divizia de marfă este singura aripă profitabilă a BDZ, iar banii obţinuţi din privatizare vor fi utilizaţi pentru acoperirea datoriilor şi revigorarea secţiunii care se ocupă de transportul pasagerilor.
Agenţia de privatizare din Bulgaria a relansat, în noiembrie anul trecut, procedura de licitaţie pentru divizia de marfă a BDZ, după ce prima încercare de vânzare a eşuat.