Infrastructura digitală a devenit foarte importantă pentru procesul de educaţie. Instituţiile de învăţământ superior acreditate (de stat şi private) au depus în perioada 9 - 17 iunie un număr de 63 de proiecte pentru investiţii în infrastructura digitală şi formarea de competenţe digitale avansate comunităţii. Potrivit Ministerului Educaţiei, dintre cele 63 de proiecte depuse 49 aparţin unor universităţi de stat, iar 14 unor universităţi private, valoarea totală solicitată în interiorul acestui apel fiind de 223 de milioane de euro. Apelul de proiecte se derulează în cadrul Investiţiei 16 - Digitalizarea universităţilor şi pregătirea acestora pentru profesiile digitale ale viitorului, finanţată prin Planul Naţional pentru Redresare şi Rezilienţă al României (PNRR). Conform calendarului, în următoarea perioadă (până pe 29 iunie) vor fi parcurse etapele de evaluare calitativă şi de înregistrare/ soluţionare contestaţii. În data de 30 iunie, Ministerul Educaţiei va publica lista finală a universităţilor beneficiare de granturi pentru digitalizarea proceselor din învăţământul superior.
Pe acelaşi palier, financiar, ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu afirmă că investiţia în educaţie, deşi insuficientă, este în anul 2022 aproape dublă, în raport cu anul 2016 (41 miliarde lei faţă de 21,7 miliarde lei). Astfel, în anul 2022, cheltuielile cu educaţia au o pondere de 7,92% în Bugetul General Consolidat, ponderea raportată la PIB fiind de 3,11%, potrivit unui comunicat remis luni presei. Potrivit lui Cîmpeanu, raportat la bugetul Ministerului Educaţiei, anul 2022 a adus, comparativ cu anul 2021, o creştere bugetară de peste 2 miliarde lei "în această fază": "Cele mai relevante creşteri vizează finanţarea de bază şi bugetul pentru bursele elevilor. Acţiunea Învăţământ (total finanţare educaţie) înregistrează în anul 2022 o valoare de 40,96 miliarde lei/8,22 miliarde Euro (chiar dacă este insuficient, în valoare absolută este, în mod evident, un "maxim istoric"). Raportat la PIB însă, având o valoare actuală estimată de 3,11% (fără aport PNRR), bugetul total al educaţiei înregistrează, procentual, o scădere faţă de anii 2019-2021, fiind, totuşi, sensibil mai mare decât în anul 2016, spre exemplu, când s-a înregistrat valoarea minimă din ultimii 8 ani, atât procentual (2,84% din PIB), cât şi în valoare absolută (21,7 miliarde lei/4,83 miliarde euro)". Totodată, bugetului Ministerului Educaţiei alocat pentru anul 2022 "urmează să i se adauge" finanţarea obţinută prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) pentru reforma educaţiei.
Ministerul Educaţiei a anunţat organizarea, în perioada iunie - septembrie 2022, a celei de a treia sesiuni a concursului pentru ocuparea funcţiilor vacante de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat. Potrivit ministerului, concursul va începe în data de 27 iunie 2022, odată cu publicarea celor 1.700 de funcţii rămase vacante. Depunerea dosarelor de candidatură este programată în prima jumătate a lunii iulie. Proba scrisă se va desfăşura în data de 8 septembrie 2022, iar interviurile vor fi susţinute în perioada 22 - 29 septembrie 2022. În zilele de 8 şi 9 septembrie se vor putea depune contestaţiile la proba scrisă şi pe 13 septembrie se vor afişa rezultatele finale la proba scrisă. Pe 30 septembrie vor fi afişate rezultatele finale ale concursului. În data de 5 octombrie se vor emite deciziile de numire. În urma sesiunilor 2021 şi 2022 au fost ocupate peste 80% din totalul funcţiilor de conducere din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, continuarea acestui demers fiind o consecinţă firească a politicii ministerului de profesionalizare a managementului şcolar.