Ministerul Educaţiei şi-a mai fixat un obiectiv pentru următorii trei ani, reducerea cu aproape 50% a abandonului şcolar. Situaţia în acest moment este îngrijorătoare, cifrele oficiale indică un număr foarte mare de copii care abandonează şcoala, sunt exmatriculaţi sau nu ajung să se înscrie în procesul de învăţământ.
Ministrul Educaţiei, Liviu Pop este convins că prin politicile publice promovate de MEN, procentul elevilor care nu mai continuă şcoala poate fi redus la 1,5% în următorii trei ani, faţă de 3,41% cât este în prezent: "Analizând datele oficiale din S.I.I.I.R. (Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România) constatăm că în anul şcolar 2016 - 2017 am avut 2.993.405 de elevi. Trist este că 102.011 de elevi (adică 3,41% din cei 2.993.405) nu au fost regăsiţi în anul şcolar următor. Ştim doar că 13.471 de elevi au abandonat şcoala, 8.096 de elevi s-au retras, 22.086 de elevi au plecat în străinătate, 13.181 de elevi au fost exmatriculaţi, 21.489 de elevi nu s-au mai prezentat la şcoală, iar 437 de elevi au decedat. Politicile publice ale Ministerului Educaţiei implementate prin programul de guvernare trebuie să reducă acest procent sub 1,5% în următorii trei ani. Avem un set de măsuri necesare şi suficiente care vor duce la îndeplinirea acestui obiectiv. Dar, în egală măsură, depinde de fiecare dintre noi, părinţi, elevi, profesori, societate civilă, partide politice (la guvernare sau în opoziţie), mass-media, etc. cât de mult ne dorim şi cât facem pentru creşterea calităţii educaţiei în România".
Potrivit ministrului Educaţiei, în 2015 - 2016 s-au înregistrat 3.018.354 de elevi din care 122.572, adică 4,06%, nu au fost regăsiţi în anul şcolar următor, iar în 2014 - 2015 3.061.404 de elevi din care 107.283, 3,50%, nu au continuat cursurile.
Conform datelor prezentate pe site-ul Ministerului Educaţiei, din studiul elaborat de Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei şi UNICEF reiese că în ţara noastră 391.000 de copii sunt în afara sistemului de educaţie, 8 elevi din 10 în vârstă de 15 şi 16 ani finalizează învăţământul obligatoriu, în timp ce doar 7 elevi din 10 finalizează liceul sau învăţământul profesional. Unul din patru tineri de vârstă corespunzătoare nu mai continuă studiile după clasa a VIII-a sau după ce au reuşit să finalizeze învăţământul obligatoriu de 10 ani. La nivelul învăţământului preşcolar s-a observat o creştere a participării la educaţie a copiilor de vârste mici (de la 65% la 86% în cazul copiilor de 3 ani), rata de cuprindere cea mai mare fiind specifică, copiilor de 4 şi 5 ani ca urmare a implementării clasei pregătitoare. Chiar dacă se înregistrează o reducere semnificativă a decalajului dintre mediul urban şi rural în materie de abandon, se menţine diferenţa semnificativă dintre cele două medii de rezidenţă în defavoarea celui rural.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 05.12.2017, 09:05)
Abandonul scolar inseamna adancirea saraciei.Asta e principala cauza.Bravo democratie,traim grozav.Pe vremea comunistilor nu cred ca erau asa multi analfabeti.Rusine sa va fie.Incepand cu Iliescu,terminand cu Iohanis si guvernele lor.Mai mult s-a distrus decat s-a construit.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 05.12.2017, 16:54)
Eu intreb altceva: ce sa faca oameni cu scoala in tara?
Doctori au raspuns clar.