Eisberg România - creşteri de 18% în 2024

A consemnat Emilia Olescu
Ziarul BURSA #Companii / 7 februarie

Eisberg România - creşteri de 18% în 2024

(Interviu cu Nicoleta Scarlat, manager de vânzări în cadrul Eisberg România)

Eisberg România raportează creşteri de 18% pentru anul 2024 şi anunţă intensificarea eforturilor pentru cucerirea segmentului HoReCa, după cum ne-a spus, într-un interviu, Nicoleta Scarlat, manager de vânzări în cadrul companiei. Printre altele, aceasta ne-a menţionat că Eisberg îşi doreşte foarte mult şi parteneriate cu producători locali şi speră să dezvolte o colaborare cu un fermier care poate oferi marfă conform produselor proprii.

Reporter: Cu ce rezultate a încheiat Eisberg anul 2024?

Nicoleta Scarlat: Suntem foarte fericiţi să raportăm un plus de 18%, atât în numărul de kilograme, cât şi în cifra de afaceri.

După cum am explicat şi în trecut, cifra de afaceri este legată de creşterea datorată inflaţiei, de aceea bucuria noastră apare la numărul de kilograme vândute, asta înseamnând că am avut mai mulţi consumatori.

Reporter: Ce proiecte a derulat compania anul trecut şi cu ce rezultate?

Nicoleta Scarlat: Pe partea de retail, noi ne-am continuat proiectele începute la finalul lui 2023, anume salatele fresh pack, iar pe partea de HoReCa ne-am intensificat eforturile de a cuceri această piaţă.

Avem o schimbare de imagine începută la jumătatea anului 2024, o imagine mult mai actuală a produselor noastre, zicem noi, ceva la fel de proaspăt, colorat şi gustos ca o salată cu condimente corecte şi bine dreasă cu un sos bun.

În anul 2024 am fost premiaţi pentru salatele fresh pack şi ne-am simţit atât de onoraţi şi de încântaţi - mai ales că produsele noastre nu sunt mari ca cifră de afaceri în nicio categorie ( practic, nu prea avem categorie) - încât ne-am ambiţionat şi mai tare pentru 2025.

Desigur, la HORECA ştim că e drum lung, dar asta nu ne dezarmează, suntem obişnuiţi cu munca de convingere pe care am dus-o în retail.

Reporter: Ce planuri are compania pentru anul în curs?

Nicoleta Scarlat: Ne dorim lărgirea gamei de fresh pack, crearea unor noi produse gata de consum - revenim cu detalii la momentul acela -, ceva parteneriate noi pe retail şi, desigur, consolidarea pieţei de HoReCa.

Plus că ne dorim foarte mult şi parteneriate cu producători locali şi sperăm să dezvoltăm ceva cu un fermier care ne poate oferi marfă conform produselor noastre. Ştim că nu avem cele mai mari achiziţii de materii prime şi că standardele noastre de achiziţie sunt stricte, dar promitem continuitate, siguranţă, transparenţă şi profitabilitate pe termen lung.

Reporter: Ce provocări aţi întâmpinat în ultimul an, în contextul macroeconomic al lui 2024, dar şi având în vedere situaţia politică şi geo-strategică?

Nicoleta Scarlat: Aceeaşi instabilitate fiscală pe care o resimte orice companie indiferent de mărimea ei, situaţia problematică a forţei de muncă la toate nivelurile, instabilitatea politică... aici nici nu are sens să mai discutăm.

Toate acestea sunt adăugate situaţiilor caracteristice industriei noastre, încălzirea globală şi efectele ei asupra culturilor.

Din ce în ce mai multe lipsuri, marfă de o calitate mai proastă, mai scumpă etc.

Reporter: Care estimaţi că vor fi provocările anului în curs?

Nicoleta Scarlat: Avem deja un început de an diferit faţă de anul trecut, nu - instabilitatea economică! Anul trecut auzeam numai "hai să dăm" şi anul acesta suntem la "hai să luăm repede înapoi".

Dacă oamenii specializaţi în domeniu ţin cu greu pasul acestor modificări şi adăugiri şi recalculări ale legilor, vă puteţi imagina ce este în mintea unui om care vede că are inflaţie de 5%, salariu majorat cu 5% - într-un caz fericit, desigur - şi cumva el nu mai are aceleaşi produse în coşul de cumpărături, nu mai acoperă aceleaşi datorii ca în ianurie 2023 sau ianuarie 2022.

Reporter: Care sunt tendinţele din piaţa pe care activaţi?

Nicoleta Scarlat: Tendinţele sunt pe un trend ascendent, ne lovim de ce descriam mai sus - lipsa materiilor prime şi restul -, dar da, piaţa creşte, cereri sunt.

Reporter: Ce modificări observaţi în comportamentul consumatorilor?

Nicoleta Scarlat: Consumatorii devin mai chibzuiţi, mai înţelepţi în alegerile lor, aşa ne par. De aceea stăm cu preţurile cât se poate de mult neaduse la zi.

Cred că achizitorii trebuie să înţeleagă faptul că nu mai pot raporta aceeaşi cifră de profit ca acum ceva ani. Aici este o provocare.

Reporter: Cum vă afectează recentele măsuri fiscale adoptate de Guvern?

Nicoleta Scarlat: Ne afectează că, în loc să creştem salariile nete, am ajustat brutul ca să poată rămâne netul cel puţin egal cu ce era anul trecut şi ăsta este un efort din partea noastră.

Problema nu este că taxele sunt mari, ci că ele nu se regăsesc la nivel de investiţie din partea statului şi asta duce la o frustrare a tuturor celor implicţi în economie.

Da, sperăm să mai punem ceva procente la salariu, aşteptăm să vedem cum evoluează 2025.

Reporter: Cum estimaţi că va evolua activitatea companiei în 2025?

Nicoleta Scarlat: De fiecare dată ne anunţăm precauţi şi încercăm să evaluăm lucrurile cât mai obiectiv posibil, sperăm să avem parte de stabilitate economică, de stabilitate politică, de ceva vreme bună şi implicit de marfă bună, şi atunci lucrurile vor fi bune.

În caz contrar...

Reporter: Mulţumesc!

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

06 Feb. 2025
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.8032
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3062
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9630
Gram de aur (XAU)Gram de aur441.8557

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
solarenergy-expo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb