Peste 4.000 de startup-uri au fost în căutare de candidaţi în primele 6 luni ale acestui an, depăşind cifrele aferente perioadei similare din 2020 cu 52%, potrivit unui comunicat al eJobs.
Asta în condiţiile în care piaţa a redevenit fierbinte, iar recrutorii nu se mai confruntă, ca anul trecut, cu un exces de aplicanţi, ci, dimpotrivă, în unele domenii, chiar cu o lipsă acută de oameni dispuşi să-şi schimbe locul de muncă.
Numărul companiilor de tip startup care acum se luptă umăr la umăr cu angajatorii multinaţionali pentru a atrage candidaţi este cu atât mai impresionant cu cât anul trecut nu a fost deloc unul uşor pentru business-urile aflate la început de drum şi care nu reuşiseră să îşi consolideze poziţia în piaţă. "Foarte multe companii mici, nou înfiinţate au fost nevoite să lucreze, în ultimul an, la capacitate minimă, astfel încât să păstreze o structură cât mai eficientă a costurilor. Iar asta s-a văzut în volumul de angajări pe care l-au făcut. În aceste condiţii, faptul că peste 4.000 de business-uri au făcut cel puţin o angajare din ianuarie până în iunie spune mult nu doar despre încrederea pe care o au antreprenorii în revenirea economiei, ci şi despre faptul că activitatea lor se desfăşoară, din nou, în parametri normali sau chiar la o viteză mai mare decât înainte de 2020", spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.
Astfel, din ianuarie până în iunie, startup-urile au scos în piaţă 26.000 de joburi. Luna mai a fost cea mai bogată în opţiuni pentru candidaţi, cu peste 7.200 de locuri de muncă disponibile pe eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare online din România. 15% din numărul total de joburi postate de angajatorii de tip startup în primul semestru au fost în prestări servicii, 12,5% ale celor din retail, alte 12% pentru construcţii. Industria alimentară, IT / telecom, transport / logistică şi turism / HoReCa au fost alte domenii în care companiile înfiinţate în ultimii doi ani şi cu mai puţin de 50 de angajaţi au căutat candidaţi.
"Ar mai fi de făcut o observaţie importantă. Studiile pe care le-am făcut anul trecut ne arătau o scădere dramatică a încrederii candidaţilor în angajatorii mici şi în companiile antreprenoriale, pe care le asociau cu un anumit nivel de volatilitate şi care, aparent, nu ofereau garanţia unui job stabil, pe termen lung, aşa cum o făceau multinaţionalele. Iar asta s-a reflectat imediat în numărul lunar de aplicări pe care le atrăgeau. Anul acesta pare că vedem o "reabilitare" a capitalui de încredere de care se bucură angajatorii mai mici: au înregistrat, cumulat, din ianuarie şi până în iunie aproape 800.000 de aplicări versus 450.000, în aceeaşi perioadă din 2020", adaugă Bogdan Badea.
Cu toate acestea, companiile noi au acum o competiţie mult mai dură pe piaţa muncii din partea multinaţionalelor, dar şi din partea angajatorilor din afara ţării. Atât unii, cât şi ceilalţi au crescut exponenţial numărul de joburi disponibile în ultimele luni, ajungând până la 33.000 de poziţii noi pe lună.