Electrolux continuă demersurile de reducere a plasticului din electrocasnicele fabricate şi lansează primul său aspirator prototip, realizat din materiale 100% reciclabile şi reciclate, conform unui comunicat de presă. Proiectul a fost realizat în parteneriat cu Stena Recycling, companie suedeză de gestionare şi reciclare a deşeurilor, şi îşi propune să testeze noi modalităţi de reciclare şi de recirculare a materiilor prime provenite din aparatele de uz casnic. Testarea aspiratorului prototip este doar unul dintre demersurile de sustenabilitate iniţiate de companie, ce fac parte din strategia sa globală de dezvoltare durabilă, Better Living, ce are ca scop să ofere consumatorilor produse sustenabile pentru o viaţă mai bună.
În fiecare an, peste 400 de milioane de tone de plastic sunt produse la nivel global, dintre care doar 12% din întreaga cantitate se transformă în materiale reciclate. De aceea, eforturile de a găsi o soluţie sustenabilă, care să înlocuiască folosirea plasticului cu o materie primă fezabilă şi de înaltă calitate, reprezintă un angajament pentru întreaga piaţă de bunuri de larg consum. Electrolux a fost prima companie pe piaţa de electrocasnice care, încă din 2010, a lansat un program în vederea dezvoltării unei soluţii de recirculare a plasticului din componentele electrocasnicelor cu materiale reciclate.
Potrivit comunicatului, preocuparea continuă a companiei Electrolux de a respecta standardele şi normele ecologice internaţionale şi de a dezvolta politici interne în vederea reducerii plasticului au stat la baza parteneriatului cu Stena Recycling. Prin intermediul acestei colaborări, Electrolux îşi propune să descopere cum funcţionează piaţa materialelor reciclate, precum şi a materialelor prime, şi să testeze astfel circularitatea aparatelor de uz casnic. Primul rezultat este un aspirator prototip realizat din plastic 100% reciclat şi componente refolosite din produse electrocasnice de consum. Aspiratorul a fost realizat din materiale ce provin de la electrocasnicele uzate, cum ar fi uscătorul de păr, aspiratoarele şi computerele, pe care consumatorii nu le mai foloseau. Prin folosirea acestor produse, deja utilizate, echipa a avut posibilitatea de a studia durata de viaţă a produselor şi componentelor reciclate şi mai mult decât atât, de a obţine informaţii despre comportamentele şi atitudinile consumatorilor în privinţa reciclării.
Teodora Juravle, Marketing Manager Electrolux România, a declarat: "Unul dintre obiectivele noastre pe termen lung este de a reduce impactul negativ asupra mediului până în 2030, prin folosirea unor soluţii de recirculare a plasticului din electrocasnice. Dezvoltarea unui aspirator din materii prime sustenabile este o provocare, însă pentru Electrolux reprezintă un nou standard în sustenabilitate şi un reper în inovaţie, prin care vrem să ne consolidăm şi mai mult poziţia în piaţă, atât la nivel local, cât şi la nivel internaţional. Vom continua să investim în design-ul de produse sustenabile şi să oferim consumatorilor produse performante, dezvoltate cu grijă faţă de mediul înconjurător".
Până în 2030 toate gamele de produse Electrolux vor conţine cel puţin 50% materiale reciclate. Pentru a atinge acest obiectiv, un prim pas este dezvoltarea unor produse prototip pentru fiecare gamă, care va oferi posibilitatea de a testa şi a dezvolta pe viitor un întreg portofoliu cu produse durabile pentru consumatori.