Elon Musk a declarat că Twitter este acum pe cale să ajungă la "pragul de rentabilitate a fluxului de numerar" anul viitor, proprietarul miliardar al companiei de socializare apărându-şi măsurile profunde de reducere a costurilor, transmite Reuters, potrivit News.ro.
Twitter anticipa "o situaţie negativă a fluxului de numerar de 3 miliarde de dolari pe an", înainte de reducerea costurilor, a declarat Musk ieri, într-un chat audio pe Twitter Spaces.
De când a preluat Twitter pe 27 octombrie, Musk a concediat 50% din angajaţii companiei şi a cerut personalului rămas să se angajeze să lucreze ore lungi şi grele, ceea ce a determinat plecarea mai multor angajaţi.
Măsurile controversate i-au zguduit pe agenţii de publicitate, care contribuie cu 90% din veniturile Twitter.
"Avem un exerciţiu de incendiu. Acesta este motivul acţiunilor mele. Twitter are în prezent puţin peste 2.000 de angajaţi", a spus Musk.
Acesta a mai arătat că Twitter urma anterior să cheltuie 5 miliarde de dolari anul viitor.
Cu datorii de 12,5 miliarde de dolari în urma achiziţiei, Twitter se confrunta cu o ieşire netă de numerar de 6,5 miliarde de dolari, la venituri de aproximativ 3 miliarde de dolari anul viitor. Acest lucru a însemnat un flux de numerar negativ de 3 miliarde de dolari, a spus Musk, adăugând că Twitter are 1 miliard de dolari în numerar.
Venitul anual al Twitter în 2021 a fost de 5 miliarde de dolari, iar în februarie compania a estimat că veniturile din 2022 vor creşte în intervalul de 20%.
În timpul sesiunii Spaces, Musk a spus că "prioritatea sa numărul unu" este creşterea veniturilor din abonamente, astfel încât să devină o parte semnificativă a afacerii Twitter.
În prezent, companiile reduc bugetele de publicitate într-un mediu economic slab.
Musk, care conduce şi Tesla, a declarat că agenţii de publicitate importanţi i-au spus că reclamele pe Twitter au cea mai mică rentabilitate a investiţiei dintre toate platformele de social media. El a spus că un agent de publicitate i-a sugerat că Twitter ar trebui să afişeze un anunţ dacă un utilizator menţionează un produs în răspunsurile la tweet. "Am spus, da, ar trebui să facem asta", a spus Musk.