Markus Villig, Fondatorul şi CEO-ul Bolt, a anunţat că platforma globală de mobilitate partajată a atins un venit anual de 2 miliarde de euro.
În cadrul 20VC, podcast-ul de tehnologie găzduit de antreprenorul Harry Stebbings, Markus a vorbit despre evoluţia rapidă a Bolt, din momentul în care a fondat compania în 2013, în Estonia - pe când era adolescent - doar cu un împrumut de 5 000 EUR de la părinţii săi. La început, afacerea a fost susţinută doar de împrumutul iniţial şi o echipă mică, Markus reuşind apoi să extindă Bolt în afara Estoniei.
În prezent, Bolt operează pe cinci verticale la nivel internaţional, printre care se numără serviciile de transport la cerere, închirierea de trotinete şi biciclete electrice, livrarea de alimente şi produse alimentare şi car-sharing. Compania este prezentă în peste 50 de ţări şi este lider de piaţă în peste 20 dintre acestea.
De asemenea, Markus a contestat opinia conform căreia piaţa de specialişti IT din Europa este mai slabă decât cea din Silicon Valley, subliniind talentul disponibil în Europa ca fiind un factor-cheie al succesului Bolt de-a lungul anilor.
"Nu sunt de acord că nu se poate face marketing sau IT de clasă mondială în Europa", a spus Villig. "Din experienţa noastră, ceea ce a funcţionat semnificativ mai bine [decât angajarea unor talente din SUA] a fost să luăm specialişti din Europa, care sunt foarte talentaţi şi muncitori, dar care nu au avut niciodată ocazia să concureze pe scena mondială. Aceştia sunt oamenii care au construit cu adevărat compania şi au crescut odată cu ea - este o mentalitate complet diferită faţă de angajarea specialiştilor din Silicon Valley, care se pot muta pe un alt proiect doi ani mai târziu."
Privind spre viitor, Markus a subliniat că vehiculele autonome (AV) reprezintă o prioritate strategică pentru companie şi consideră că platformele precum Bolt vor fi esenţiale pentru implementarea tehnologiei AV la scară largă.
Villig a declarat: "Companiile de transport la cerere vor fi cea mai bună modalitate de lansare pe piaţă a maşinilor autonome. Unii oameni estimează că producătorii de vehicule autonome îşi vor construi propriile operaţiuni, iar companiile de ride-hailing, asemenea nouă, vor fi scoase de pe piaţă. Cred că, pur şi simplu, aceşti oameni nu au nicio idee despre cât de complex este să dezvolţi o reţea de transport la cerere cum este Bolt. De 11 ani construim business-ul cu şoferi parteneri şi este foarte greu. Dacă adăugăm complexitatea gestionării acestei operaţiuni autonome, a mentenanţei maşinilor, a încărcării lor şi aşa mai departe, cred că va deveni şi mai dificil."
Cu toate acestea, Markus a îndemnat la prudenţă atunci când a vorbit despre momentul în care tehnologia vehiculelor autonome va ajunge pe piaţă. Companiile care lucrează în acest domeniu sunt "la ani distanţă de a avea un serviciu viabil din punct de vedere comercial, mai ieftin decât un şofer uman şi unul care îndeplineşte cerinţele de reglementare".