E.ON anunţă că valoarea totală a contribuţiilor a depăşit anul trecut 1,8 miliarde de lei (circa 370 milioane euro), cu 80% mai mult decât în anul precedent, potrivit Raportului de sustenabilitate al companiei, lansat în această săptămână. În cei 17 ani de prezenţă în România, sumele virate de E.ON sub formă de taxe şi impozite se situează la circa 14 miliarde lei (peste 3 miliarde euro), arată un comunicat de presă al companiei.
Totodată, E.ON este un partener pentru circa 2.000 de furnizori de pe întreg lanţul de aprovizionare, dintre care 95% sunt cu capital autohton. Anul trecut, valoarea achiziţiilor companiilor din grup a depăşit 1,14 miliarde lei (peste 231 milioane euro). Suma nu include valoarea achiziţiilor de electricitate şi gaze naturale destinate celor circa 3,4 milioane de clienţi din România. În anul 2022, toţi furnizorii noi au fost selectaţi având în vedere şi criterii de mediu.
Investiţii sustenabile
Investiţiile realizate de Grupul E.ON din România pe parcursul anului 2022, în valoare de 654 milioane de lei (circa 133 milioane euro), s-au concentrat pe extinderea şi modernizarea reţelelor de gaze naturale şi energie electrică, pentru a răspunde nevoilor tranziţiei energetice, a creşte capacitatea reţelelor de a conecta noi surse de energie regenerabilă, precum şi a impulsiona digitalizarea serviciilor. Toate acestea contribuie la un viitor mai verde prin reducerea impactului asupra mediului, dar şi la servicii mai bune pentru clienţi, arată sursa citată.
De exemplu, numărul prosumatorilor conectaţi la reţeaua Delgaz Grid a crescut exponenţial în ultimii ani, de la doar 67 în 2020 la circa 6.500 la finele anului trecut, pentru ca la începutul lunii iunie a acestui an să ajungă la aproape 9.500, estimările pentru sfârşitul anului fiind că această cifră va ajunge la circa 12.000.
De asemenea, Delgaz Grid a înregistrat anul trecut cea mai mică durată medie a întreruperilor neplanificate în reţea, aceasta scăzând la 76,44 de minute pe an, mult sub media pe ţară de 108,25 de minute, ceea ce plasează compania pe prima poziţie în rândul distribuitorilor din România. Faţă de momentul privatizării, când durata întreruperilor era de 1.800 de minute/an, situaţia s-a îmbunătăţit de peste 20 de ori, se mai arată în comunicat.