"Ericsson", unul dintre cei mai mari producători de echipamente telecom din lume, a anunţat extinderea pe piaţa din România prin deschiderea, în luna iulie a acestui an, a unui Centru avansat de Servicii Globale în Bucureşti.
Centrul va genera pentru început 200 de locuri de muncă şi va deservi atât piaţa locală, cât şi cea globală.
Oficialii companiei nu au dorit să precizeze investiţiile realizate în noul centru, menţionând doar că investiţiile majore vor fi direcţionate către instruirea personalului nou angajat, majoritatea tineri absolvenţi români ai universităţilor de specialitate.
Adriana Boersma-Rodriguez, manager "Ericsson" România şi Moldova, a declarat: "Operatorii şi furnizorii de servicii din România vor avea la dispoziţie tactici, metode şi procese într-un singur model de livrare. Ne propunem să aducem beneficiile experienţei noastre globale în România şi să fim un partener de încredere pentru clienţii noştri, dar şi un angajator model pentru tinerii români, oferind acestora oportunităţi de carieră şi programe de dezvoltare".
Reprezentanţii "Ericsson" au anunţat că se vor întâlni cu primul ministru, Călin Popescu Tăriceanu pentru a confirma decizia Ericsson de a-şi extinde operaţiunile în România.
"Ericsson" şi Agenţia Română pentru Investiţii Străine au semnat, ieri, o scrisoare de intenţie privind colaborarea viitoare dintre Guvernul României şi "Ericsson", în privinţa dezvoltării Centrului de Servicii Globale în ţara noastră.
O altă scrisoare de intenţie va fi semnată de "Ericsson" cu Universitatea Politehnică Bucureşti, pentru a pune bazele unei colaborări între cele două instituţii: stagii de practică pentru studenţi, burse, programe de cercetare sunt doar câteva dintre elementele parteneriatului.
"Centrul de Servicii Globale întăreşte încă o dată prezenţa noastră în Sud-Estul Europei şi angajamentul faţă de clienţii noştri. Ericsson are mai mult de 3600 de angajaţi în regiune, din care aproximativ 2000 sunt dedicaţi serviciilor", a declarat Cesare Avenia, şeful operaţiunilor "Ericsson" din Sud-Estul Europei.
Din cei 24.000 de angajaţi ai companiei la nivel mondial, 6.500 de profesionişti lucrează în centre similare. Prin deschiderea acestui nou centru, în Bucureşti, Ericsson ajunge să deţină în prezent 20 de centre de servicii globale la nivel internaţional. În regiune mai există un centru în Italia care are aproximativ 550 de angajaţi.