Constructorul aeronautic american "Boeing" Co. şi-a îmbunătăţit, ieri, estimările privind vânzările de avioane de pasageri şi marfă în următorii 20 ani, după ce comenzile solide primite în primele două zile ale salonului aeronautic de la Farnborough au scos în evidenţă rezistenţa industriei la tensiunile comerciale globale, transmite Reuters, conform Agerpres.
Potrivit celor mai recente prognoze ale "Boeing", companiile aeriene din întreaga lume vor avea nevoie de 42.700 de noi avioane, în valoare de 6300 miliarde de dolari, în următorii 20 de ani, în creştere faţă de 41.030 de noi avioane, în valoare de 6050 miliarde de dolari, cât estima în urmă cu un an.
Compania americană estimează că 31.360 de noi avioane, în loc de 29.530 de noi avioane, cât estima anterior, vor fi livrate pe segmentul monoculoar, "vaca de muls" a celor doi mari producători mondiali de avioane ("Boeing" şi "Airbus") şi totodată cel mai popular tip de avion pentru companiile low-cost. De asemenea, "Boeing" şi-a îmbunătăţit estimările referitoare la cererea mondială pentru avioane de marfă, până la 980 de noi avioane, faţă de 920 de avioane în urmă cu un an, pe fondul creşterii comerţului electronic, în special în China.
În schimb, "Boeing" şi-a revizuit în jos estimările referitoare la avioanele de mari dimensiuni, cu 140 de aparate, până la 8070 de avioane. Tot în jos au fost revizuite şi estimările "Boeing" privind cererea de avioane regionale, până la 2320 de livrări.
Vicepreşedintele "Boeing", Randy Tinseth, a subliniat că prognozele "Boeing" ar putea fi revizuite dacă avioanele regionale vor deveni mult mai eficiente sau costurile pentru operarea lor se vor reduce. "De fiecare dată când acest lucru se întâmplă, cererea va merge acolo unde este cel mai mic cost potenţial", a spus Randy Tinseth.
Estimările celor de la "Boeing" subliniază dependenţa sectorului aeronautic de pieţele emergente, în general, şi de China în special, ceea ce face producătorul american de avioane vulnerabil la o eventuală escaladare a tensiunilor comerciale dintre Washington şi China. Anul trecut, aproape un sfert din avioanele produse de "Boeing" au fost livrate unor clienţi din China, una dintre pieţele aeronautice cu cel mai puternic ritm de creştere din lume.
Într-o conferinţă de presă, Randy Tinseth a afirmat că în următorii 10-15 ani China va devansa SUA din poziţia de cea mai mare piaţă aeronautică internă. În schimb, Tinseth a refuzat să comenteze consecinţele deciziei Washingtonului de a impune tarife vamale importurilor chineze. "Ne vom concentra pe ceea ce putem controla", a conchis Tinseth.
La începutul acestei luni, şi constructorul aeronautic european "Airbus" şi-a îmbunătăţit estimările privind cererea mondială de avioane de pasageri şi cargo în următorii 20 de ani. "Airbus" estimează că în perioada 2018-2037, la nivel mondial, va fi nevoie de 37.390 de avioane de pasageri şi cargo noi, în valoare de 5800 miliarde dolari, cu 7% (sau 2500 de aparate) mai mult decât cele 34.900 de aparate în valoare de 5300 miliarde de dolari cât estima anul trecut. Producătorul european susţine că principalii factori care vor sta la baza acestei cereri vor fi creşterea consumului privat în economiile emergente, veniturile disponibile mai mari şi dublarea clasei mijlocii la nivel mondial.