Proporţia persoanelor adulte în vârstă de muncă (15-64 ani), care iau parte la programe de educaţie formală sau non-formală ori la programe de formare profesională (training), a crescut în ultimul deceniu în Uniunea Europeană, de la 35,2% în 2007 la 45,1% în 2016, însă România se situează pe ultimul loc în Uniunea Europeană, cu o rată de participare de doar 7% în 2016, arată datele publicate luni de Eurostat.
În 2016, cea mai ridicată rată de participare la programele de educaţie sau formare profesională se înregistra în Olanda (64,1%) şi Suedia (63,8%). În Austria, Ungaria, Finlanda, Marea Britanie, Germania, Franţa şi Germania, rata de participare la programele de educaţie sau formare profesională era cuprinsă între 50% şi 60%.
Cele mai scăzute rate de participare la programele de educaţie sau formare profesională se înregistrau în Bulgaria (24,6%), Grecia (16,7%) şi România (7%).
Adulţii participă în principal la programe de educaţie non-formală, precum cursuri de pregătire profesională care au legătură cu locul de muncă, acestea fiind cele mai multe, precum şi la cursuri de cultură generală sau deprinderi de viaţă, care sunt organizate în afara sistemului de educaţie formală.
La nivelul Uniunii Europene, 42,6% dintre adulţi au luat parte la programe de formare profesională (training) non-formale în 2016, comparativ cu 5,8% dintre adulţi care au participat la programe de educaţie profesională formale. În România, 5,6% dintre adulţi au luat parte la programe de formare profesională non-formale în 2016, comparativ cu 1,7% dintre adulţi care au participat la programe de formare profesională formale.