Retailerul online evoMAG investeşte 50.000 de euro într-un sistem de tip Warehouse Management System (WMS), ca parte a strategiei de creştere a vânzărilor în 2020, se arată într-un comunicat remis Redacţiei noastre.
Potrivit sursei citate, sistemul de management al depozitului are ca obiectiv îmbunătăţirea timpilor de livrare a produselor către clienţii finali, ca urmare a automatizării operaţiilor cu stocul.
Mihai Pătraşcu, CEO evoMAG.ro, a declarat: "Pe măsură ce s-a intensificat activitatea companiei, am crescut şi stocul de produse şi, în acelaşi timp, a trebuit să găsim soluţii să îmbunătăţim timpii de livrare. Implementarea sistemului de management al depozitului a fost răspunsul la toate acestea. În prezent, românii care comandă online au aşteptări mai mari ca în trecut şi vor să intre în posesia produselor comandate mult mai rapid.
"70% dintre comenzile de pe evoMAG.ro sunt din stoc magazin, ceea ce înseamnă că trebuie să plece spre clienţi în aceeaşi zi. Iar implementarea sistemului WMS ne permite ca, în prezent, 95% dintre comenzile din stoc magazin să plece spre clienţi în aceeaşi zi, faţă de 85%, cât era înainte de implementare", mai spune Mihai Pătraşcu.
Pe lângă îmbunătăţirea procesului de livrare, automatizarea operaţiilor cu stocul de produse a generat o creştere a eficienţei în procesarea comenzilor cu 50%.
Totodată, implementarea noului sistem WMS va permite şi o creştere cu 40% a stocului de produse anul acesta. "Putem opera o astfel de creştere şi ca urmare a parteneriatelor de încredere, de lungă durată, unele dintre ele de peste 10 ani, pe care le avem cu furnizorii şi companiile de curierat, printre care Cargus şi Sameday Courier", mai spune Mihai Pătraşcu.
Investiţia în sistemul de management al depozitului va genera şi o mai bună segmentare a categoriilor de produse aflate pe stoc, ceea ce va permite şi o optimizare a stocurilor la nivel general, dar şi o vizibilitate mai bună asupra mixului de produse, raportat la nivelul cererii clienţilor din diferite perioade de-a lungul anului.