Transportatorii şi reprezentanţii service-urilor auto îi cer premierului Florin Cîţu măsuri concrete pentru identificarea celor vinovaţi de falimentul City Insurance, care ar trebui căutaţi în cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), Consiliul Concurenţei, Parchete ori la Oficiul de Combatere a Spălării Banilor, după cum susţin aceştia, într-un comunicat. Scandalul falimentului celei mai mari companii din domeniul asigurărilor RCA, City Insurance, a devenit deja subiect de dosar penal. Potrivit Digi24, există cel puţin trei investigaţii la marile parchete.
De notat că transportatorii s-au dus, ieri, la Ministerul de Finanţe pentru a cere să nu se adopte una din ordonanţele anunţate de premier în actuala criză, pe motiv că ar afecta financiar asiguraţii RCA la reparaţiile auto. Asigurătorii au negat aceste efecte negative.
"Înţelegem, din informaţiile prezente în spaţiul public, faptul că premierul vrea să afle dacă falimentul celui mai mare asigurator auto din România este o fraudă. Salutăm această poziţie şi solicităm concret şi identificarea persoanelor vinovate de dezastrul din piata de asigurări. De acest tun financiar trebuie să răspundă inclusiv persoane din cadrul sectorului de asigurări din cadrul ASF, Consiliul Concurenţei - pentru piaţa de tip oligopol, dominată de doi asiguratori rău-platnici care au acumulat peste 75% din piaţa RCA -, din cadrul Parchetelor, care au omis să-şi îndeplinească atribuţiile, din cadrul Oficiului de Combatere a Spălării Banilor care ar fi trebuit să cunoască toate tranzacţiile ilegale făcute de unii asiguratori de rea-credinţă din piaţă", se arată într-un comunicat de presă transmis, ieri, de Confederaţia Transportatorilor Auto (COTAR).
În comunicat se adaugă: "În plin scandal generat de prăbuşirea City Insurance, care deţinea jumătate din poliţele RCA din România, Guvernul se pregăteşte să le ofere asiguratorilor auto o Ordonanţă de Urgenţă prin care tocmai aceştia vor ajunge să limiteze despăgubirile după accidente".
Diferenţele vor fi achitate din buzunarele proprii ale oamenilor asiguraţi/pagubiţi. Fixarea unor aşa-zise preţuri de referinţă pentru lucrările de reparaţie va oficializa şi legaliza unele practici deja apărute pe piaţa asigurărilor, din cauza cărora păgubiţii cu daune neplătite au ajuns în faţa instanţei pentru a-şi recupera de la asigurător banii de reparaţii. Dacă această ordonanţă va intra în vigoare in actuala formă, există riscul ca, în timp ce firmele de asigurare vor putea majora după bunul plac, în continuare, preţul poliţelor, asiguraţii să fie nevoiţi să-şi achite reparaţiile prin co-plată. Următoarele victime ale acestor prevederi vor fi service-urile auto corecte, care vor refuza efectuarea unor reparaţii îndoielnice, sub preţul real al pieselor şi manoperei".
• Asiguratorii răspund COTAR: "Introducerea unui preţ de referinţă la reparaţiile auto nu este o co-plată şi nu impune o plafonare pentru tarifele aferente reparaţiilor auto"
În replică, asigurătorii au reacţionat, ieri, prin UNSAR - Uniunea Naţională a Asigurătorilor şi Reasigurătorilor din România -, susţinând că introducerea unui preţ de referinţă la reparaţiile auto nu este o co-plată şi nu impune o plafonare pentru tarifele aferente reparaţiilor auto, aşa cum incorect afirmă COTAR.
"Industria de asigurări susţine introducerea unui preţ de referinţă pentru reparaţiile auto, cu titlu informativ. Acest instrument NU ESTE O CO-PLATĂ şi NU ar impune o plafonare pentru tarifele aferente reparaţiilor auto, aşa cum incorect afirmă în mod repetat o organizaţie patronală care reprezintă interesele unei părţi a patronilor de firme de transport rutier, care probabil nu doresc să înţeleagă mecanismele de funcţionare ale asigurărilor. Totodată, subliniem încă o dată că industria de asigurări a susţinut public în multiple rânduri importanţa introducerii acestor sisteme de referinţă în legislaţia din România, în beneficiul consumatorilor şi al păgubiţilor", se arată în comunicatul UNSAR.
• OUG-ul pregătit de Guvern, pe care se ceartă service-urile şi asigurătorii, prevede decontarea directă obligatorie şi preţuri de referinţă la reparaţii
Premierul Florin Cîţu a anunţat că Guvernul pregăteşte două Ordonanţe de urgenţă pentru a rezolva parte din problemele crizei RCA declanşate de un nou faliment răsunător în asigurări - falimentul demarat la City Insurance, liderul pieţei RCA cu aproape 3 milioane de clienţi. După cum arată hotnews.ro, în fapt, ce a anunţat Cîţu erau doar 2 OUG-uri lansate deja de luni bune în consultare publică pe site-ul Ministerului de Finanţe.
Una vizează schimbări la Fondul de Garantare a Asiguraţilor (FGA), iar cea de-a doua Ordonanţă pe care se ceartă acum service-urile şi asigurătorii este proiectul ce prevede introducerea preţurilor de referinţă la reparaţii şi decontarea directă obligatorie la poliţele RCA, proiect care este în consultare publică încă din luna aprilie 2021.
Acest proiect de OUG este solicitat de firmele de asigurări şi este sprijinit de ASF şi Consiliul Concurenţei.
1. Decontarea directă este în prezent un serviciu facultativ, prevăzut în contractul RCA, care permite, contra unui tarif suplimentar, ca în caz de daună provocată din vina unui terţ să te adresezi propriului asigurător RCA, urmând ca acesta să întreprindă demersurile necesare avizării, constatării şi despăgubirii daunei respective. Ulterior, asigurătorul tău RCA îşi recuperează banii de la asigurătorul RCA al şoferului vinovat de accidentul auto, notează hotnews.ro.
În practică, mulţi şoferi nu ştiu despre acest serviciu ori nu vor să plătească suplimentar pentru a fi protejaţi în cazul unui accident de care nu se fac vinovaţi, invocând costuri prohibitive practicate de unii asigurători pentru acest serviciu care acum este facultativ.
Preţul cel mai mic este principalul criteriu de care ţin cont românii la încheierea unei asigurări RCA şi acesta este şi motivul pentru care City Insurance şi Euroins au milioane de clienţi (75% din total piaţă). În acelaşi timp cele două societăţi sunt şi cele mai reclamate când vine vorba să acorde despăgubiri în cazul unui accident. Pentru a rezolva aceste probleme, autorităţile vor să introducă decontarea directă obligatorie, un serviciu care acum este opţional şi scump, dar care permite unui păgubit care şi-a asigurat maşina la un asigurător mai serios, să i se adreseze acestuia pentru a-şi recupera prejudiciul.
Problema este că decontarea directă poate dubla preţul poliţei RCA şi, chiar şi în aceste condiţii, situaţia anterioară din piaţă a arătat că cele mai mici preţuri erau tot la City Insurance şi Euroins.
2. Preţurile de referinţă la reparaţiile auto - conform hotnews.ro, preţul orei de manoperă mediu practicat de către unităţile reparatoare auto în cazul reparaţiilor de vehicule sau, în cazul înlocuirii temnporare a vehiculului avariat sau a despăgubirii pentru lipsa de folosinţă, preţul mediu practicat pe piaţă de către operatorii economici care desfăşoară activităţi de închiriere autovehicule fără şofer cu plata anticipată a prestaţiei contractate.
După cum mai scrie sursa citată, COTAR are dreptate când acuză că preţurile de referinţă la reparaţiile auto nu vor fi chiar orientative, aşa cum susţin autorităţile şi firmele de asigurări, de vreme ce proiectul de OUG prevede că de aceste preţuri de referinţă se va ţine cont la plata despăgubirilor şi din practică firmele de asigurări vor să plătească un nivel cât mai mic din despăgubirile solicitate de asiguraţi.
Astfel, la punctul 10 din proiectul de OUG se spune: "Valoarea despăgubirii aferente reparaţiei vehiculului avariat se stabileşte folosind sistemele de evaluare specializate sau prin documente fiscale emise în condiţiile legii din care rezultă efectuarea reparaţiei, avându-se în vedere şi preţurile de referinţă pentru valoarea orei de manoperă calculate la nivel de judeţ, conforma art. 22".
Nemulţumirea service-urilor pe acest subiect este cu atât mai întemeiată cu cât chiar Comisia Europeană a solicitat ca preţul de referinţă introdus în legislaţia din România la poliţele RCA să nu fie obligatoriu şi un factor de care să se ţină cont în stabilirea preţurilor comerciale ale firmelor de asigurări.
• Împotriva ASF a fost depusă, în ianuarie, o plângere la DNA pentru suspiciuni de protejare a companiei
Cel puţin 3 plângeri penale au fost depuse în legătură cu modul în care a fost controlată şi administrată compania de asigurări şi modul în legătură cu modul în care s-a ajuns la intrarea acesteia în insolvenţă, conform sursei citate.
Cea mai recentă plângere a ajuns pe masa DIICOT chiar din partea acţionariatului City Insurance. Acesta acuză angajaţii din România care au gestionat compania de mai multe infracţiuni - constituire de grup infracţional, bancrută frauduloasă. Investigaţia a fost deja pornită şi este de aşteptat ca procurorii să solicite documente şi să fie verificate toate acuzaţiile.
De cealaltă parte, Autoritatea de Supraveghere Financiară a făcut deja plângeri penale, înainte de a solicita falimentul City Insurance, tomai din cauza modului în care decurgea relaţia cu compania. De asemenea, împotriva ASF a fost depusă în ianuarie o plângere la DNA pentru suspiciuni de protejare a companiei.
ASF a decis săptămâna trecută retragerea autorizaţiei de funcţionare a City Insurance şi a cerut deschiderea procedurii falimentului împotriva societăţii.
Asiguraţii la City Insurance au şi opţiunea să denunţe aceste poliţe, să renunţe la ele, să primească restul de bani pentru perioada rămasă şi să-şi facă asigurare la o altă companie.
Compania era liderul de piaţă în domeniul asigurărilor RCA, cu peste trei milioane de poliţe.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.09.2021, 11:45)
Nu va fi niciun vinovat.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.09.2021, 11:49)
Au identificat transportatorii pe cei vinovați. Ca sa nu cumva sa se propage ideea ca toate consiliile și toți președinții sunt vinovați se face trimitere doar la Coca și Roșu. Nu domnilor. Sunt vinovați Negritoiu, Coca, Wlassopol, Badea, Marcu, Dascălu….
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.09.2021, 14:41)
Si toti cei care i-au numit si i-au sustinut in functiile astea!
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.09.2021, 22:40)
Rosu nu are nici o vina. Armeanu profesorasul balbal e curat ca un nou nascut, desi a votat si sustinut toate magariile pe City sub Negritoiu, Badea si Dascalu.
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.09.2021, 22:57)
Negritoiu, Negritoiu care acum acuza primul. Negritoiu. Badea Armeanu, Armeanu balbalb lipsește. Mușat Marilena. Permanenta Mușat ținută pentru cum știe sa fenteze legea. Cum știe sa dea fiecăruia ce se cere. Sa acopere când face nefăcute pe lângă lege. Zgonea a domnului zhonea ca sa nu uitam luminile din asf. Golovaatic, Rangu. Cum, s-au uitat ăștia? Dna o sa aibă o lunga lista de anchetați. Dascălu, dar Dascălu. Cum, Repede, sute de mileoane la fata lu Tufose? Repede e consiliera magica pe 50. 000. A văzut problemele city de toți banii pentru doamna Dascălu cea consiliata. Și fina ei Zegarceanu Rusanu Nicoleta. Care știe instanta cum știe și asigurări :)))) Și peste toate Mușat, Mușat, Musat și deșteptăciunile ei acolite care au băgat în faliment (mult prea târziu) nu doar City. Astra. Carpatica. Aceiași oameni mereu. Gascuta rusaniana venita de la parlament în posturile cheie toate. Ăștia deservesc consiliile asf. Parlamentul ce zice de asta? De gruparea lui Rusanu/Armeanu și finele finelor finilor nașilor finelor amantelor? Niște băiețuci și fatuci plantate de foști milițieni și penali scapatati. Aceștia trag sforile pt consiliu și președinți.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.09.2021, 19:44)
Ati auzit de acarul Păun?
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.09.2021, 21:25)
Acolo e groasa treaba...
E cu deastea: parlamentari corupti, bancheri, brokeri, primari, 2pe 12, deastea...
PS: cele de mai sus sunt doar un pamflet.
interesant ca am spus de peste douiani (intr-un coment) cum au fost date tunurile si in 90 tot sub supravegherea "supraveghetorului financiar" care "DOORMEA"!!!
Asta sa fie invatatura de minte atat pentru tepari (ca inca se pot da tepe groase in Romania) cat si pentru intepati (inca se pot intepa grav in Romania) fara o educatie financiara!!!
Pai nesimtitii aia facea de mult exituri fortate la capitalurile interene; dracu nu a vazut nimeni balantele de plati?; dadeau in prostie despagubiri haotice doat pentru comisioane; cheltuieli venituri erau varza, haotic, coruptie mare...
Dormiti in pace; are govul si supraveghetorul de tura (respectiv de seara :))) ) de voi.
semnat comenturi "cretine"