"Cadbury Schweppes" din Marea Britanie, al treilea producător mondial de băuturi răcoritoare, a înregistrat o diminuare de 44% a profiturilor sale pe cea de-a doua jumătate a anului trecut, din cauza cheltuielilor generate de închiderea unor fabrici şi disponibilizarea a peste 1.000 de salariaţi. Totuşi, cererea pentru produsele "Cadbury" se revigorează.
Profitul net al companiei britanice a atins 181 milioane de lire sterline (346 milioane de dolari), comparativ cu cel de 322 milioane - realizat în semestrul al doilea din 2002, potrivit calculelor agenţiei Bloomberg. Vînzările au urcat cu 27%, la 3,7 miliarde de lire sterline.
Conducerea "Cadbury" elimină 10% din locurile de muncă ale companiei (5.500 de angajaţi), cu scopul de a economisi 400 milioane de lire sterline anual, pînă în 2007. În 2003, "Cadbury" a închis şase fabrici şi a renunţat la 1.300 de angajaţi. În acest an, societatea va mai închide cinci fabrici şi va disponibiliza 1.800 de salariaţi. "Cadbury", la fel ca şi competitorii săi - "Coca-Cola" şi "Pepsi Cola", îşi diminuează cheltuielile şi lansează noi produse, pe măsură ce piaţa se îndepărtează de băuturile acidulate.